AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:08 #1 Skrevet torsdag kl. 23:08 Innafor å vaske joggesko i felles vaskemaskin i kollektiv, eller ekkelt for de andre som bruker maskinen? Anonymkode: 91eb8...27f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:14 #2 Skrevet torsdag kl. 23:14 Jeg har gjort det. Maskinen har et skyll trommel program som jeg bruker etterpå. Anonymkode: e263d...ed8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:16 #3 Skrevet torsdag kl. 23:16 Hvorfor skulle det være mer ekkelt enn noe annet? Man vasker vel mye eklere kroppsvesker i en vaskemaskin når man er syk f.eks. Anonymkode: df1cf...0f9 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:26 #4 Skrevet torsdag kl. 23:26 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har gjort det. Maskinen har et skyll trommel program som jeg bruker etterpå. Anonymkode: e263d...ed8 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor skulle det være mer ekkelt enn noe annet? Man vasker vel mye eklere kroppsvesker i en vaskemaskin når man er syk f.eks. Anonymkode: df1cf...0f9 Takk for svar! Helt enig, jeg syns ikke det er ekkelt. Nei lurte bare da jeg gjorde det her, og hun ene jeg bor med kjørte opplegg med klor og greier i maskinen etterpå.. redd det bleker klær i senere vasker, håper ikke det😅 Vil ikke si mine sko er noe mer møkkete enn andres heller. Anonymkode: 91eb8...27f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:37 #5 Skrevet torsdag kl. 23:37 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei lurte bare da jeg gjorde det her, og hun ene jeg bor med kjørte opplegg med klor og greier i maskinen etterpå.. Anonymkode: 91eb8...27f Forstår henne på denne! Men hun kommer bedre ut med å bruke eddik, da klor ikke vil rense på samme måte som eddik. Anonymkode: 7ca38...3fa 2
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 23:40 #6 Skrevet torsdag kl. 23:40 Null problem Bare gjør et forsøk på å fjerne alle småstein som sitter fast først 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:45 #7 Skrevet torsdag kl. 23:45 Klor kan ødelegge maskinen og definitivt bleke klær etterpå. joggesko er ikke eklere enn bæsj og oppkast liksom. Anonymkode: f46ce...856 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:41 #8 Skrevet fredag kl. 05:41 Joggesko skal og bør ikke vaskes i vaskemaskin. Det er så fort gjort og lett å vaske joggesko. Du fyller på varmt vann med vaskemiddel pulver og legger skoene i bløt, 10-15 min. Så tar du en grov vaskekos og vasker de. Skyller over med kaldt vann og voila. Ingenting vasker bedre enn dette. Anonymkode: 11cd0...3bc 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:51 #9 Skrevet fredag kl. 05:51 Jeg er enig i at man kke skal vaske joggesko i vaskemaskinen. Men av hensyn til skoene, ikke til maskinen. Jeg vasket et par nesten nye Hooka-sko. Det resulterte i at nederste lag av sålene løsnet, så det bare var å kaste skoene etterpå. Anonymkode: 3b21a...4ce
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:02 #10 Skrevet fredag kl. 06:02 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Klor kan ødelegge maskinen og definitivt bleke klær etterpå. joggesko er ikke eklere enn bæsj og oppkast liksom. Anonymkode: f46ce...856 Enig, fikk lyst til å spørre om hun klorer hver gang noen har vasket undertøy i maskinen også. Anonymkode: fa129...888
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:59 #11 Skrevet fredag kl. 06:59 Jeg vasker joggesko ofte i vaskemaskinen, og har aldri tenkt at det er eklere enn undertøy... Spyler de først så jeg får av grus, gjørme og gress da. Men renset hun maskinen med klor fordi du hadde vasket joggesko? Eller fordi det var lenge siden sist maskinen fikk en rens? Ikke at man bør bruke klor uansett, men maskinene bør renses og vaskes... Anonymkode: ba046...75d 1
Daisy-love Skrevet fredag kl. 07:10 #12 Skrevet fredag kl. 07:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joggesko skal og bør ikke vaskes i vaskemaskin. Det er så fort gjort og lett å vaske joggesko. Du fyller på varmt vann med vaskemiddel pulver og legger skoene i bløt, 10-15 min. Så tar du en grov vaskekos og vasker de. Skyller over med kaldt vann og voila. Ingenting vasker bedre enn dette. Anonymkode: 11cd0...3bc Jeg har flere sko fra Skechers som kan vaskes i vaskemaskin og som er merket med det. Jeg hiver dem i en vaskepose, og det går helt fint. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:39 #13 Skrevet fredag kl. 16:39 Har vasket Hoka og andre joggesko flere ganger. Hvite sko får jeg ikke ordentlig hvit på annen måte. Bløtlegger i en bøtte først, med Vanish i vannet, skyller/spyler dem i dusjen og så 40 grader i vaskemaskinen (og litt vanish i lag med vaskepulver igjen). Anonymkode: bf806...263
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:42 #14 Skrevet fredag kl. 16:42 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er enig i at man kke skal vaske joggesko i vaskemaskinen. Men av hensyn til skoene, ikke til maskinen. Jeg vasket et par nesten nye Hooka-sko. Det resulterte i at nederste lag av sålene løsnet, så det bare var å kaste skoene etterpå. Anonymkode: 3b21a...4ce Da hadde du for høy temperatur. Anonymkode: 1ffdb...d47
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:48 #15 Skrevet fredag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Klor kan ødelegge maskinen og definitivt bleke klær etterpå. joggesko er ikke eklere enn bæsj og oppkast liksom. Anonymkode: f46ce...856 Du legger vel ikke klær tilsølt av bæsj og oppkast direkte i vaskemaskinen??? Anonymkode: 5ba72...4de
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:24 #16 Skrevet fredag kl. 18:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du legger vel ikke klær tilsølt av bæsj og oppkast direkte i vaskemaskinen??? Anonymkode: 5ba72...4de Kanskje ikke, men det er vel sjelden man får alt vekk før man legger det i vaskemaskinen? For ikke å snakke om bremsespor osv. Anonymkode: fa129...888
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:32 #17 Skrevet fredag kl. 18:32 Hadde vært greit for meg, men ville gjerne at du hadde satt på en 90 graders vask etterpå, slik at jeg ikke hadde vasket min hvite kasjmirgenser på 30 graders ullvask rett etter dine møkkete sko 👍 Anonymkode: daee8...f20 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:37 #18 Skrevet fredag kl. 21:37 Hva tenker dere om hvordan vaskeprosessen er i maskinen? Har dere sjekket hvor mange ganger det tappes inn og ut skyllevann i vaskeprogrammet dere bruker? Skitten (spyet, bæsjen osv) er ute av maskinen lenge før vasken er ferdig. Anonymkode: bf806...263 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:22 #19 Skrevet lørdag kl. 04:22 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da hadde du for høy temperatur. Anonymkode: 1ffdb...d47 Jeg vasket Hokaskoene på 30 grader, ullprogram. Hvilken temperatur bruker du? Anonymkode: 3b21a...4ce
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:57 #20 Skrevet lørdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva tenker dere om hvordan vaskeprosessen er i maskinen? Har dere sjekket hvor mange ganger det tappes inn og ut skyllevann i vaskeprogrammet dere bruker? Skitten (spyet, bæsjen osv) er ute av maskinen lenge før vasken er ferdig. Anonymkode: bf806...263 Jeg har faktisk målt det. Og med ny maskin, er det veldig lite vann som brukes. Ikke er det så mange skyll heller. Det som skjedde, var at det ble en blokkasje i røret, slik at mye vann havnet på gulvet. Og før jeg fikk fikset dette, hadde jeg flere vask hvor jeg da måtte la alt skyllevannet tømmes i en bøtte (som jeg så tømte i wc). Hvor mange liter inneholder en vanlig bøtte, mon tro? Jeg husker ikke i farten. Men jeg ble negativt overrasket over hvor lite skyllevann det ble. Noen ganger er det kun ca en halv bøtte. Andre ganger en full bøtte. Og noen få ganger ble det ca 1.5 bøtte. Miljøvennlig sikkert. Men ganske ekkelt og. Gamle maskiner brukte definitivt mer vann. Anonymkode: daee8...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå