Gå til innhold

Kjæreste som sliter med nattsvette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert du vet dette, TS, men om typen din har psykiske utfordringer kan det påvirke både nattesøvn og svette. F.eks ved PTSD/KPTSD. 

Ellers støtter jeg alle her som mener dere må skrive ned alt av symptomer og ta med til legen. Husk også på å spørre legen om det er annet som kan være relevant. Ikke alltid man husker på alt selv eller at legen har fått med seg alt. Glemmer ikke min kjære svigermor som dro på legevakten med hjerteinfarkt. Hun sa ved innkomst at hun slet med brystsmerter og tungpust. Sykepleier noterte svimmelhet og vurderte situasjonen som grønn. Etter fire timer forverret situasjonen på venterommet seg og svigermor falt om. Dette kunne gått bra om vedkommende i skranken hadde hørt hva som ble sagt og vurdert riktig. Hun burde evt spurt etter relevante ting så det ikke bare er pasientens ansvar å vite hva man skal si (og også passe på å sjekke at det man har sagt blir notert). 

Det kan være mye som feiler typen din, men det kan også være så enkelt som hyperhidrose. Uansett bør han ikke nedjustere alvoret ved å si at han har hatt det sånn i mange år. Si at han er lei. At dette er nytt og at han vil få avklart hva dette kan være. Han er mann så da er det håp om at han blir tatt på alvor og utredet godt. Der er vi kvinner dessverre mindre heldige. 

Anonymkode: 68616...ec0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, har han fått vært hos legen?

Anonymkode: a7fd4...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min ble sendt rett til pakkeløp kreftutredning da han slet med det samme. 

Var heldigvis ikke kreft, men tuberkulose. Ille nok. (Ja han var vaksinert.)

Anonymkode: 00731...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...