AnonymBruker Skrevet 19. oktober #41 Skrevet 19. oktober Håper du får kjøpt huset. Spennende med slike prosjekter 🥰 Anonymkode: 48f4a...3b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #42 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 10.29): Angående prisen har jeg blitt rådet av noen for å starte på bare én million siden det har ligget ute så lenge uten bud og en del må gjøres. Men tenker det neppe godtas uansett, så tror jeg starter på 1,2 mill og håper det er nok til at eierne sier ja med en gang...? Ts Anonymkode: ff540...ced Hvorfor i all verden vurderer du å legge på 200 000 kr? Start nå så lavt som mulig, og se hva som skjer. La det være godt med tid mellom budene dine, og selger kan gjerne komme med motbud. Du har ingen hast, har du det? Dumt å potensielt gi bort 200 000 kr - det ville dekket nytt tak og mer til. Anonymkode: 183bf...1a2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #43 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 17.46): Hvordan gikk det? Fikk du lagt inn bud? Anonymkode: 008fd...3ba AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 17.55): Håper du får kjøpt huset. Spennende med slike prosjekter 🥰 Anonymkode: 48f4a...3b8 Jepp! Fikk huset for et par hundre tusen under nåværende prisantydning (huset hadde allerede gått ganske mye ned i pris siden det hadde ligget lenge ute). Blir spennende tider framover! 🤩 Ts Anonymkode: ff540...ced 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #44 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvorfor i all verden vurderer du å legge på 200 000 kr? Start nå så lavt som mulig, og se hva som skjer. La det være godt med tid mellom budene dine, og selger kan gjerne komme med motbud. Du har ingen hast, har du det? Dumt å potensielt gi bort 200 000 kr - det ville dekket nytt tak og mer til. Anonymkode: 183bf...1a2 Selgerne hadde allerede forkastet et bud på 1 mill, og megleren var ganske fast på at de ikke kom til å selge for så lite uansett. Huset hadde tross alt startet på godt over 2,5 mill opprinnelig. For min egen del ville jeg heller gi litt mer for å være sikker på å få huset, enn å nok en gang tape en budrunde og måtte starte om igjen. Så litt hast var det for min del. Jeg fikk likevel huset godt under nåværende prisantydning, så er fornøyd med det. Ts Anonymkode: ff540...ced 3
Trolltunge Skrevet 20. oktober #46 Skrevet 20. oktober Jeg hadde lett gjort dette. Jeg har også gjort det. Huser vi bor i nå måtte totalrenoveres, utover tak, kledning og vinduer, som allerede var tatt heldigvis. Strøm og slikt var imidlertid her fra 50- tallet, og jeg måtte gjøre om på planløsning og lage nye rør i hele boligen. Boligen er også noe større enn din. Det vil selvfølgelig bli verdiøkning av å pusse opp en bolig, men hvor mye avhenger av hvor stort marked det er der du bor. For min del er også det å skape sin egen drømmebolig vesentlig. Jeg brukte i utgangspunktet 1 mill på oppussing, men det var også i tillegg til det nevnte en full hybel og to bad. Så har jeg brukt mer. Litt og litt. Hvor mye og hvor mye tid jeg har lagt i det har jeg ikke oversikt over. Antagelig dårlig timebetaling, men jeg har kost meg med dette, og de pengene jeg har brukt hadde jeg helt sikkert brukt på mer ufornuftig ting om jeg ikke brukte det på hus og hage. Huset har vært både hobby og bolig gjennom dette, og verdiøkning har det så definitivt blitt. Både av generell økning i boligprisene og av oppgradering. Så lenge vi skal bo her er imidlertid det å bo i bolig vi trives i det mest vesentlige. 1 1
Teknoil Skrevet 20. oktober #47 Skrevet 20. oktober Lykke til, holdt på med et 70-tallshus i 4 år nå, hatt en del øyeblikk hvor det ville vært lett å få angst, kan tenke meg det er mer utfordrende det du har skaffet deg. En eks bodde i et slikt hus, var trangt og kaldt selv med oppgraderinger, vanskelig å bli kvitt mus pga krypkjelleren osv. Men hvis det er denne type sjarm du var ute etter, gratulerer. Ville nok ikke forventet så mye verdistigning uansett hva du gjør, du får ikke nyfamilie som skal etablere seg til å kjøre budkrig på noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #48 Skrevet 21. oktober Teknoil skrev (På 20.10.2025 den 20.30): Lykke til, holdt på med et 70-tallshus i 4 år nå, hatt en del øyeblikk hvor det ville vært lett å få angst, kan tenke meg det er mer utfordrende det du har skaffet deg. En eks bodde i et slikt hus, var trangt og kaldt selv med oppgraderinger, vanskelig å bli kvitt mus pga krypkjelleren osv. Men hvis det er denne type sjarm du var ute etter, gratulerer. Ville nok ikke forventet så mye verdistigning uansett hva du gjør, du får ikke nyfamilie som skal etablere seg til å kjøre budkrig på noe slikt. Jo takk. Regner ikke med at det blir noe walk in the park, men det er jeg heller ikke ute etter. Ser fram til å holde på med noe mer givende enn å sitte foran TV hver kveld, og denne type sjarm er akkurat hva jeg har sett etter. Ironisk nok var det et samme type hus (både stil, alder og størrelse) som ble solgt for 2 millioner over takst bare fem minutter unna mitt hus til en ung barnefamilie for et par år siden, så mirakler skjer (ikke at jeg forventer det da, jeg skal jo tross alt beholde huset mitt selv). Lykke til videre med prosjektet ditt også. Ts Anonymkode: ff540...ced 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #49 Skrevet 21. oktober Melodiana skrev (På 20.10.2025 den 20.21): Alt fra 1990 er jo 40 år gammel og bør byttes. Bør kanskje ikke si det høyt foran de som er født i 1990. 😅 Det som ble fikset på 90-tallet i dette huset ble gjort rundt 1994, så det er vel heller 30 år gammelt enn 40. Men ja, ser poenget ditt, det må nok skiftes snart uansett. Ts Anonymkode: ff540...ced 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #50 Skrevet 21. oktober Trolltunge skrev (På 20.10.2025 den 20.27): Jeg hadde lett gjort dette. Jeg har også gjort det. Huser vi bor i nå måtte totalrenoveres, utover tak, kledning og vinduer, som allerede var tatt heldigvis. Strøm og slikt var imidlertid her fra 50- tallet, og jeg måtte gjøre om på planløsning og lage nye rør i hele boligen. Boligen er også noe større enn din. Det vil selvfølgelig bli verdiøkning av å pusse opp en bolig, men hvor mye avhenger av hvor stort marked det er der du bor. For min del er også det å skape sin egen drømmebolig vesentlig. Jeg brukte i utgangspunktet 1 mill på oppussing, men det var også i tillegg til det nevnte en full hybel og to bad. Så har jeg brukt mer. Litt og litt. Hvor mye og hvor mye tid jeg har lagt i det har jeg ikke oversikt over. Antagelig dårlig timebetaling, men jeg har kost meg med dette, og de pengene jeg har brukt hadde jeg helt sikkert brukt på mer ufornuftig ting om jeg ikke brukte det på hus og hage. Huset har vært både hobby og bolig gjennom dette, og verdiøkning har det så definitivt blitt. Både av generell økning i boligprisene og av oppgradering. Så lenge vi skal bo her er imidlertid det å bo i bolig vi trives i det mest vesentlige. Veldig oppløftende lesing! Jeg har akkurat samme innstillingen. Altså at huset både skal være bolig, men også hobby. Jeg skjønner nok ikke enda hvor tungt og utfordrende det kommer til å bli, men jeg går inn med godt mot og gleder meg til å sette i gang. Godt å høre at du har kost deg med prosessen! Ts Anonymkode: ff540...ced 1 1
AprilLudgate Skrevet 21. oktober #51 Skrevet 21. oktober (endret) *glem det* Endret 21. oktober av AprilLudgate
Trolltunge Skrevet 21. oktober #52 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig oppløftende lesing! Jeg har akkurat samme innstillingen. Altså at huset både skal være bolig, men også hobby. Jeg skjønner nok ikke enda hvor tungt og utfordrende det kommer til å bli, men jeg går inn med godt mot og gleder meg til å sette i gang. Godt å høre at du har kost deg med prosessen! Ts Anonymkode: ff540...ced Lykke til! Man klarer det man vil som regel. Det sagt er det selvfølgelig en del ting som tar mer tid, krefter og penger enn man så for seg, men en del ting går jo andre veien også. Var kjappere og enklere enn man trodde. Uansett er det noe eget med å ha skapt sitt eget hjem synes nå jeg. Mine to siste boliger var såpass lite tiltalende at jeg fikk dem billige, fordi de fleste ikke orket å ta tak i dem. Det var derfor jeg kjøpte. På grunn av å få muligheten til å skape dem om til hyggelige hjem, og den følelsen man da har etterpå. At det er noe mer enn bare en bolig, det er ditt eget skaperverk. For min del har dette også lønnet seg veldig. Kanskje ikke i arbeidstimer riktig nok, men det har mest vært tid jeg har kost meg med prosessen. Kun tidvis at jeg synes ting sto på hodet litt vel lenge, og var litt strevsomt å bo i. Generelt tok jeg det absolutt nødvendige fort, og så er resten del for del, utført i mindre prosjekter, som nesten bare har vært gøy. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå