Sinsiew Skrevet fredag kl. 10:38 #21 Skrevet fredag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ts her! tar meg ikke av mannen på den måten, han er helt fantastisk! men han kan ikke stå helt alene med barn, handling, fritidsaktiviteter, klesvask, oppvask.. han jobber en del overtid, men er 100% på når han er hjemme. takk for alle svar 🫶🏼 Anonymkode: 83f17...a08 Jo, de få månedene du er gravid, kan han faktisk det. Da må mannen trå til på hjemmebane, og kan ikke jobbe overtid. Så er den saken løst, uten at samfunnet må ta regninga. 2 2
Sinsiew Skrevet fredag kl. 10:39 #22 Skrevet fredag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal jobben prioriteres ? Anonymkode: ad38a...a12 Fordi hun kan jobbe og ta vare på ungene dersom mannen trår til mer hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:43 #23 Skrevet fredag kl. 10:43 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skal bare ta deg av deg selv og jobben din. Mannen må tåle å ha hovedansvar hjemme de mnd du er gravid. Anonymkode: 6e159...259 Hvorfor skal jobben alltid ha førsteprioritet når man er syk? Hvorfor skal ikke både barna og jobben ha prioritet? Ikke rart mange familier går i oppløsning, når det eneste som gjelder er jobb, jobb og jobb en gang til. Anonymkode: c9cea...d67 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:44 #24 Skrevet fredag kl. 10:44 Sinsiew skrev (5 minutter siden): Jo, de få månedene du er gravid, kan han faktisk det. Da må mannen trå til på hjemmebane, og kan ikke jobbe overtid. Så er den saken løst, uten at samfunnet må ta regninga. Så hans jobb skal lide for at hun skal kunne jobbe fullt i sin jobb? Det henger ikke helt på greip. Anonymkode: c9cea...d67
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:44 #25 Skrevet fredag kl. 10:44 Sinsiew skrev (4 minutter siden): Fordi hun kan jobbe og ta vare på ungene dersom mannen trår til mer hjemme? Hun skriver jo selv at hun ikke klarer å ta vare på ungene, selv om mannen tar nesten alt. Anonymkode: c9cea...d67
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:45 #26 Skrevet fredag kl. 10:45 Sandie skrev (4 timer siden): Du må sykmeldes 100 %. Det er den eneste måten du kan få hentet deg inn igjen på. Gå til en annen lege dersom den nåværende ikke forstår. Dette. Og nei, ikke gradert sykmelding. Ifølge de nye reglene kan arbeidsgiver fortsatt forlange at du er på jobb hele tiden, men gjør "færre oppgaver". Det spekuleres i det uendelige, og man blir gående og jobbe fullt i sykmeldingsperioden. Anonymkode: c9cea...d67 2 1
Sinsiew Skrevet fredag kl. 12:01 #27 Skrevet fredag kl. 12:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skriver jo selv at hun ikke klarer å ta vare på ungene, selv om mannen tar nesten alt. Anonymkode: c9cea...d67 Hun skriver at mannen jobber mye overtid, og at mannen gjør mye når han er hjemme. Det er ikke det samme som at mannen tar nesten alt.
Sinsiew Skrevet fredag kl. 12:03 #28 Skrevet fredag kl. 12:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hans jobb skal lide for at hun skal kunne jobbe fullt i sin jobb? Det henger ikke helt på greip. Anonymkode: c9cea...d67 Selvfølgelig er det sånn. De er to som skal ha barn. Hans jobb lider ikke all den tid han er på jobb normert tid. Dette, å ikke få jobbet like mye overtid, kalles å være forelder. Jo, det henger på greip. Er en forelder ute av stand til å følge opp hjemme, er det den andre forelderens jobb å ta over, ikke lesse problemet over på samfunnet ved at forelder nummer to blir sykemeldt(som jo også går ut over hennes jobb). 1 1
Sinsiew Skrevet fredag kl. 12:04 #29 Skrevet fredag kl. 12:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal jobben alltid ha førsteprioritet når man er syk? Hvorfor skal ikke både barna og jobben ha prioritet? Ikke rart mange familier går i oppløsning, når det eneste som gjelder er jobb, jobb og jobb en gang til. Anonymkode: c9cea...d67 Jobben OG barna kan ha prioritet dersom far kutter ned på overtid så han kan dra en større del av lasset hjemme. Sykemelding er ikke rett vei å gå, så lenge far jobber overtid. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:15 #30 Skrevet fredag kl. 12:15 Sinsiew skrev (1 time siden): Fordi hun kan jobbe og ta vare på ungene dersom mannen trår til mer hjemme? Når det er jobben som sluker all energi så er det uheldig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal jobben alltid ha førsteprioritet når man er syk? Hvorfor skal ikke både barna og jobben ha prioritet? Ikke rart mange familier går i oppløsning, når det eneste som gjelder er jobb, jobb og jobb en gang til. Anonymkode: c9cea...d67 Enig. Tror det er mest på kg dette skjer, man legger press på andre om å jobbe jobbe jobbe nesten mer som syk eller gravid. Jobb skal overgå alt. Anonymkode: ad38a...a12
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:20 #31 Skrevet fredag kl. 12:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skal jobben prioriteres ? Anonymkode: ad38a...a12 Fordi det er en kontrakt/avtale/forpliktelse man inngår med en arbeidsgiver når man får jobb. Da må man innrette livet ellers slik at man kan gjøre jobben. Så lenge man ikke er syk. TS er sliten. Hvem er ikke det? Anonymkode: 6e159...259 1 1
Sinsiew Skrevet fredag kl. 12:38 #32 Skrevet fredag kl. 12:38 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når det er jobben som sluker all energi så er det uheldig. Enig. Tror det er mest på kg dette skjer, man legger press på andre om å jobbe jobbe jobbe nesten mer som syk eller gravid. Jobb skal overgå alt. Anonymkode: ad38a...a12 Men her er det jo ikke jobben som sluker all energi, men også det faktum at far jobber overtid! Slutter far å jobbe overtid, blir belastningen også selvfølgelig mindre på ts, det sier seg selv. Endret fredag kl. 12:39 av Sinsiew 1 2
Curlyme Skrevet lørdag kl. 07:14 #33 Skrevet lørdag kl. 07:14 Ts ta sykemelding 100%. Hva feiler dere bedrevitere her? Hun er gravid og utslitt og har all rett til å ta sm og ta livet med ro. Ts du skal jobbe mange mange år til. Ta vare på deg selv og babyen som vokser inni deg. De andre barna ønsker også å ha mammaen sin lengst mulig. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:15 #34 Skrevet lørdag kl. 07:15 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fordi det er en kontrakt/avtale/forpliktelse man inngår med en arbeidsgiver når man får jobb. Da må man innrette livet ellers slik at man kan gjøre jobben. Så lenge man ikke er syk. TS er sliten. Hvem er ikke det? Anonymkode: 6e159...259 Har du født og vært gravid Anonymkode: 8c559...799 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:20 #35 Skrevet lørdag kl. 07:20 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fordi det er en kontrakt/avtale/forpliktelse man inngår med en arbeidsgiver når man får jobb. Da må man innrette livet ellers slik at man kan gjøre jobben. Så lenge man ikke er syk. TS er sliten. Hvem er ikke det? Anonymkode: 6e159...259 Aldri opplevd gravidsliten du skjønner jeg. Anonymkode: 78ab7...fb3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:23 #36 Skrevet lørdag kl. 07:23 Få mannen din på banen nå! Han må droppe overtiden nå og ta seg av barna, husk at du faktisk må slippe han til også, er altfor mange hønemødre som skremmer mannfolka vekk med hakkinga si slik at de blir fraværende fedre som ikke klarer å ta seg av barna pga de ikke har fått erfaring nok. Slipp han til og si at du trenger han og at familien er avhengig av at han hjelper til hjemme! Anonymkode: ef153...e1b 1 1
anonymLala Skrevet lørdag kl. 07:34 #37 Skrevet lørdag kl. 07:34 AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 21.23): Gravid i uke 28, to barn fra før og jobber på sykehus som sykepleier. Går for øyeblikket i 70% stilling, og har en fantastisk sjef. Men jeg er så ufattelig sliten og lei. Sover dårlig, konstant trøtt, ukonsentrert, lavt blodtrykk, rastløse ben og flere «småplager». Føler jeg dum som klager, da jeg verken har bekkenløsning eller kvalme. At jeg er i jobb går på bekostning av alt. Jeg klarer ikke å ta meg av barn, hus eller mann, føler heller ikke at jeg gjør en god nok jobb, på jobb. Igjen så sitter det veldig langt inne å sykemelde seg, når jeg «bare» er sliten. Blodprøver og det som er ser fint ut, tar tilskudd av jern, dvitamin og magnesium! Legen nevner heller ikke sykemelding eller ser behovet. Føler meg så liten, og så lei! Anonymkode: 83f17...a08 Finn ut om dere har en bedriftsjordmor, og se om svangerskapspermisjon er en mulighet. graviditet er hardere enn folk tror, og mun erfaring med fastlege er dårlig. Jordmødre vet hva det går i. Jeg fødte for 5 uker siden og kan med hånden på hjertet di at jeg føler meg mer oppegående nå med 2-3 timers søvn enn jeg gjorde under hele graviditeten. Den slitenheten går over, men det er hardt når det står på og det forventes at du skal fungere som normalt.
Sinsiew Skrevet lørdag kl. 09:23 #38 Skrevet lørdag kl. 09:23 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri opplevd gravidsliten du skjønner jeg. Anonymkode: 78ab7...fb3 Men det har jeg! Og da ble det klart at min mann ikke kunne jobbe like mye som før. Jeg fikk 20% sykemelding(jeg hadde anemi), så jeg jobbet 80%, og mannen trådde til mer på hjemmebane. I helgene fikk jeg sove ut begge dager. Endret lørdag kl. 09:24 av Sinsiew 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:33 #39 Skrevet lørdag kl. 12:33 Sinsiew skrev (3 timer siden): Men det har jeg! Og da ble det klart at min mann ikke kunne jobbe like mye som før. Jeg fikk 20% sykemelding(jeg hadde anemi), så jeg jobbet 80%, og mannen trådde til mer på hjemmebane. I helgene fikk jeg sove ut begge dager. Du jobber ikke som sykepleier du da. Du kan umulig ha vært så sliten som du sier. Anonymkode: ad38a...a12
Sinsiew Skrevet lørdag kl. 13:11 #40 Skrevet lørdag kl. 13:11 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du jobber ikke som sykepleier du da. Du kan umulig ha vært så sliten som du sier. Anonymkode: ad38a...a12 Men herregud, mannen til ts jobber en del overtid. Da er første bud hvis ts er sliten at han må slutte med det, ikke heller ta et valg som går ut over fellesskapet! Er det egentlig så vanskelig å fatte. Funker ikke det heller, DA kan ts gå til legen og spørre om sykemelding. Og den hersketeknikken din kan du dra til bloksberg med. Jeg har en jobb hvor jeg står på beina og gående rundt mesteparten av dagen... Du kan umulig ha hatt anemi noen gang, når du påstår at jeg ikke var sliten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå