Gå til innhold

I dag har jeg 62 varsler fra spond, noen ganger tenker jeg hvordan var det å være mamma på 90 tallet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setebelte jeg hater mer enn spinn er disse meldingene noen foreldre legger ut på FB med «jeg har laget en gruppe på Spond for xyz»

skaper bare stress! 

Anonymkode: 9ea11...882

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (14 timer siden):

Skru av varsel. Sjekk appen en gang eller to til dagen så du ikke går glipp av noe.

Selv har jeg kun varsler på i "kontortid". Alt som kommer etter det får vente til neste dag.

Det fungerer ikke her. Plutselig er det melding fra skolen om ettermiddagen om at de tar en spontan turdag og vi kan sende med grillmat. Føler jeg må ha på varsler og sjekke alle meldinger.

Anonymkode: fd697...a6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Merkelig system, man har jo betalt for trening og da må den jo gå uavhengig av antall vel. Jeg hadde blitt irritert om min eller barnas trening ble avlyst pga dette. De betaler vel for sesongen ikke per trening? 

Og hvor ofte er det så dårlig oppmøte? Da ville jeg sett litt på hvordan løse det. 

Jeg har vært trener selv og synes dette høres skikkelig rart ut rett og slett.

Vi hadde aldri påmelding. Fint med beskjed om frafall (som jeg husker som lite) men det var heller ikke så viktig. Vi hadde planlagt et opplegg og tilpasset eller tok på sparket ved behov. 

Anonymkode: 78cf4...dd6

Mine barn spiller ungdomsfotball og spillergruppene kan delta på til sammen 4 lag hver så det sier seg at i sesongen så kan forfallet skyldes at veldig mange spiller kamp. På sønnens jr lag har de 1. og 2. lag og så hentes spillerne til klubbens a. og b. lag på seniornivå. I den alderen jobber mange eller må prioritere skole. På datterens ungdomslag bidrar spillerne på 2 lag i årsklassen, ett lag opp og på damelaget. Kamptroppene er 17/18 spillere om kamp på eget nivå. Her har skole, konfirmssjonsundervisning  og trafikalt grunnkurs vært vanlige grunner til forfall samt at skader og forkjølelse går hele tiden.  Jeg synes derfor absolutt ikke det er rart de i sesong ikke kan stille mange på trening. Noen dager kan de trene med kullet opp/damelaget/herrelagene for å tilby trening om de er få, men er jo da avhengig av å ha trening samme dag. 

Hadde det vært idrett med helgaktiviterer og samme grad av forfall hadde det sett annerledes ut.

Anonymkode: 5dcb6...fe8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 21.34):

Påmelding til treninger drev vi jo ikke med før Korona, da bare dro man eller ikke.

Anonymkode: 57bf3...234

For trenere er det veldig mye lettere å planlegge treninger når man vet hvor mange som kommer.

Problemet med varsler fra spond er at det er alt for lite finkornet mulighet til å kontrollere hvilke varsler som kommer, så har skrudd dem helt av jeg og, og bare sjekker appen

Anonymkode: 6e732...329

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det fungerer ikke her. Plutselig er det melding fra skolen om ettermiddagen om at de tar en spontan turdag og vi kan sende med grillmat. Føler jeg må ha på varsler og sjekke alle meldinger.

Anonymkode: fd697...a6a

Det betyr ikke at du må ha på pushvarsel hele tiden. Det vil jo være mer enn nok å sjekke appen en gang på kvelden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...