AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #61 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette har du valgt selv, av egen fri vilje. Det er selvpåført stress. Forventer du sympati fordi du tar valg som påfører deg selv unødvendig hodebry? Anonymkode: 63fee...40d Har du en dårlig dag? Anbefaler deg å slå av nettet, trekke litt luft så vil det bli en litt bedre dag tror jeg. Synes det ble en god diskusjon jeg, der man utveksler erfaringer, hvordan andre løser det, og synspunkter fra trenere. Helt enig at barn er selvpåført stress, men livet uten er kjedelig ts Anonymkode: ea44f...c68
Anonym90059005 Skrevet 4 timer siden #62 Skrevet 4 timer siden DesmondMiles skrev (8 minutter siden): Ærlig talt, man skal ikke trenge å si fra at man kommer. Når man er påmeldt en idrett eller annen aktivitet som barn, så er utgangspunktet at man kommer. Å ikke komme er altså et avvik fra utgangspunktet, som åpenbart vil være nødvendig å si fra om. Så er det noe helt annet når man er voksen og styrer ting selv. På mitt lag så har folk kveldsjobbing og barn, så da er det logisk å ha kommer/kommer ikke for å kartlegge om det er nok til å spille kamper - vi møtes bare for moro skyld, ikke for å "bli bedre", slik hensikten naturlig nok er for barn. Utgangspunktet at man kommer, jaha ja... har trent barn i snart 10 år i fotball, store kull, sosial sport, alle er med! Treningsoppmøte på mange ligger på mellom 40-70 % kanskje, lavere om vinter/dårlig vær. Tror du frivillige trenere da ønsker sms/tlf fra en haug foreldre, dersom de bryr seg/gidder, om at poden ikke kommer på trening? Svaret på det er nei! Og til de som mener "er da bare å planlegge treningen som om alle kommer", hvor enkelt tror dere det er å tilpasse utstyr/plass/øvelser om det kommer 40 eller 20? Dere kan jo komme å ta over som frivillige trenere dersom dere mener det er så enkelt, og bruke 3-400t i året på at andres barn skal ha et fotballtilbud å gå til. 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #63 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du en dårlig dag? Anonymkode: ea44f...c68 Nei, på ingen måte. Jeg stiller deg det spørsmålet du ikke har innsikt nok til å stille deg selv. Hvorfor utsetter du deg for unødvendig stress? I hovedinnlegget ditt nevner du 90 tallet, og hvordan man gjorde det på 90 tallet før apper, og de klarte seg helt fint på 90 tallet. Så hvorfor har du ikke stilt deg selv spørsmålet: har jeg tatt riktig valg? Sitat Anbefaler deg å slå av nettet Haha, ironien er så tykk at den kan skjæres med kniv. Anonymkode: 63fee...40d
DesmondMiles Skrevet 4 timer siden #64 Skrevet 4 timer siden Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Utgangspunktet at man kommer, jaha ja... har trent barn i snart 10 år i fotball, store kull, sosial sport, alle er med! Treningsoppmøte på mange ligger på mellom 40-70 % kanskje, lavere om vinter/dårlig vær. Tror du frivillige trenere da ønsker sms/tlf fra en haug foreldre, dersom de bryr seg/gidder, om at poden ikke kommer på trening? Svaret på det er nei! Og til de som mener "er da bare å planlegge treningen som om alle kommer", hvor enkelt tror dere det er å tilpasse utstyr/plass/øvelser om det kommer 40 eller 20? Dere kan jo komme å ta over som frivillige trenere dersom dere mener det er så enkelt, og bruke 3-400t i året på at andres barn skal ha et fotballtilbud å gå til. Høres ut som en gjeng med barn som egentlig ikke har lyst til å spille fotball, men som tvinges av foreldrene sine. Hvorfor ikke la de spille på løkka, med fritt oppmøte, fremfor å på død og liv skulle organisere fra 5-årsalderen? Er det så viktig å finne den neste Håland altså? 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #65 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, på ingen måte. Jeg stiller deg det spørsmålet du ikke har innsikt nok til å stille deg selv. Hvorfor utsetter du deg for unødvendig stress? I hovedinnlegget ditt nevner du 90 tallet, og hvordan man gjorde det på 90 tallet før apper, og de klarte seg helt fint på 90 tallet. Så hvorfor har du ikke stilt deg selv spørsmålet: har jeg tatt riktig valg? Haha, ironien er så tykk at den kan skjæres med kniv. Anonymkode: 63fee...40d Du var bare spydig, det er ikke retur på barn. Så sånn er livet med barn i dag. Jeg skrur av mobilen når jeg kjenner at jeg må være spydig og slem med andre. Jeg er ikke slem med trenere fordi jeg mener det er for mye informasjon i dag. Ts Anonymkode: ea44f...c68
Anonym90059005 Skrevet 4 timer siden #66 Skrevet 4 timer siden DesmondMiles skrev (5 minutter siden): Høres ut som en gjeng med barn som egentlig ikke har lyst til å spille fotball, men som tvinges av foreldrene sine. Hvorfor ikke la de spille på løkka, med fritt oppmøte, fremfor å på død og liv skulle organisere fra 5-årsalderen? Er det så viktig å finne den neste Håland altså? Det må du da ikke spørre meg om, jeg tvinger ingen til å spille fotball, jeg bare forteller deg realiteten rundtomkring og hva vi frivillige foreldretrenere står i. Kan spille hvor mye de vil på løkka for min del. Og ja, fotball er gjerne den "sosiale" idretten som mange går på, om de er veldig interesserte eller ei. 1
Irja Skrevet 4 timer siden #67 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har riktignok 3 barn, to av de driver med 2 aktiviteter. De har spond selv også for med så mye varsler så klarer jeg ikke helt å følge opp. Noen ganger så tenker jeg trenger vi foreldre all denne informasjonen som kommer og hvordan løste de det før? Det skal egentlig gjøre det lettere, men jeg blir til tider helt overveldet av alt som bare ramler inn. Hvordan klarer dere å holde kontrollen? Anonymkode: ea44f...c68 Skru av varsler og sjekk Spond et par ganger om dagen. Det holder lenge. Tre barn med to aktiviteter hver hlrtes veldig slitsomt ut. Kan det kuttes? 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #68 Skrevet 4 timer siden Irja skrev (1 minutt siden): Skru av varsler og sjekk Spond et par ganger om dagen. Det holder lenge. Tre barn med to aktiviteter hver hlrtes veldig slitsomt ut. Kan det kuttes? Vi har holdt på 1 aktivitet lenge fordi jeg mener det blir for mye for oss alle, inkludert barna. Jeg klarte ikke å stå i mot når barna det gjelder har mast og mast i over 1 år og de tok til tårene til slutt. Jeg har gitt de ett år med to så får de velge etter dette, da vet jeg at de velger nok bort den jeg som mor elsker (de liker den de også altså) 😂Men sånn er livet, men jeg kjenner på at jeg synes det er mye med to og nå maser den 3 også om en aktivitet til. Alle vennene har jo to og det er mye sosialt. F.eks ble ikke minsten min bedt i bursdag til den ene i klassen for de ba alle på håndballen. Det kjente jeg litt på for det er kun 2 som ikke går på håndball. Ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #69 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du var bare spydig, det er ikke retur på barn. Så sånn er livet med barn i dag. Anonymkode: ea44f...c68 Nei, jeg forsøker faktisk å hjelpe deg. Du kan eliminere mye unødvendig stress og mas fra livet ditt ved å avinstallere disse appene, og la barna ta ansvar selv. Anonymkode: 63fee...40d
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #70 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, jeg forsøker faktisk å hjelpe deg. Du kan eliminere mye unødvendig stress og mas fra livet ditt ved å avinstallere disse appene, og la barna ta ansvar selv. Anonymkode: 63fee...40d Da tror jeg du skal ha en annen fremtoning. Det kom ikke frem i innlegget ditt. Kan ikke avinstallere noe for barna får ikke spond om jeg ikke har godkjent de i min spond. To av barna tar mye ansvar selv, men den ene er litt for liten. Det er en del av det å være foreldre i 2025, men behovet for informasjon har blitt enormt. Har vi behov for så mye? Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #71 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, jeg forsøker faktisk å hjelpe deg. Du kan eliminere mye unødvendig stress og mas fra livet ditt ved å avinstallere disse appene, og la barna ta ansvar selv. Anonymkode: 63fee...40d Da må barna har appene, siden det er der alt skjer. Anonymkode: 768ff...7b5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #72 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da må barna har appene, siden det er der alt skjer. Anonymkode: 768ff...7b5 Barna er under 18 de får ikke tilgang til gruppene om foreldrene ikke er med. Ikke dag er det forventet at foreldrene følger opp barna, det meldes også om dugnad ol som vi foreldre må ha av informasjon. Som jeg også skrev 2 av barna har app som de følger med sammen med meg, minste barnet er ikke gammel nok til å ha app. Livet med barn og aktivIteter er stress. Melde barna ut for det blir for mye for meg er ikke et alternativ. Ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #73 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har sendt ca 60 meldinger i Spond i dag. Flesteparten var påminnelse til de som enda ikke , etter 3 påminnelser, har klart å trykke deltar eller ikke deltar på et arrangement. Jeg vet nemlig at de som holder seg for ørene og sier:" lalalalala jeg orker ikke å forholde meg til alle disse spondgreie jeg " kommer til til å sende meg meldinger med en gang svarfristen har gått ut. Der trygler de så pent om ikke barnet kan få lov til å delta allikevel.... Anonymkode: 2a550...497 Men de som ikke gidder å melde på har sannsynligvis ikke på varsel uansett, så du plager bare alle som allerede er påmeldt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor ikke ha utgangspunkt om at folk skal bli med og heller ha det slik at ein melder av hvis de liksom "husker" det? Anonymkode: 7a341...e03 Det gir jo ingen mening! Man kan ikke planlegge for at alle 117 barna som er med i et idrettslag kommer på hver eneste trening, når all erfaring tilsier at det kommer mellom 12-25 per trening. AnonymBruker skrev (3 timer siden): "går utfra at de kommer, gidder ikke melde på hver trening" Det er et eget sted i helvete med deres navn på bordplassen. Hilsen alle Trenere som sitter på den andre siden av Spond-appen. Anonymkode: ad42c...1c0 Enig. Man burde egentlig være strenge på at er man ikke påmeldt, får man ikke bli med Anonymkode: f8d51...f12 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #74 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Barna er under 18 de får ikke tilgang til gruppene om foreldrene ikke er med. Ikke dag er det forventet at foreldrene følger opp barna, det meldes også om dugnad ol som vi foreldre må ha av informasjon. Som jeg også skrev 2 av barna har app som de følger med sammen med meg, minste barnet er ikke gammel nok til å ha app. Livet med barn og aktivIteter er stress. Melde barna ut for det blir for mye for meg er ikke et alternativ. Ts Anonymkode: ea44f...c68 Ja jeg vet, det var mer en kommentar til at det ikke bare er å slette appene så slipper man stresset. Kan likesom ikke helt forvente at en 9 åring feks skal gi videre beskjed til foreldrene om kamper, endring av treningstidspunkter, dugnader etc etc. Anonymkode: 768ff...7b5
DesmondMiles Skrevet 3 timer siden #75 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det gir jo ingen mening! Man kan ikke planlegge for at alle 117 barna som er med i et idrettslag kommer på hver eneste trening, når all erfaring tilsier at det kommer mellom 12-25 per trening. Da er det noe grunnleggende feil med idrettslaget deres. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #76 Skrevet 3 timer siden DesmondMiles skrev (2 minutter siden): Da er det noe grunnleggende feil med idrettslaget deres. Lurer da på om alle 117 er på samme "lag" eller er det da alle som går i idrettslaget fra barn til 5 til 18? For her er det i det minste delt inn, hvordan kan man trene et lag på 117 stykk på engang? Ts Anonymkode: ea44f...c68 1
AprilLudgate Skrevet 3 timer siden #77 Skrevet 3 timer siden Jeg har bare en, og når ungen gikk på AKS i tillegg til idrett og da skolemeldingsappen så plinget de 3 appene hyppig. Hadde KLIKKET om jeg hadde flere barn.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #78 Skrevet 2 timer siden AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Jeg har bare en, og når ungen gikk på AKS i tillegg til idrett og da skolemeldingsappen så plinget de 3 appene hyppig. Hadde KLIKKET om jeg hadde flere barn. Ja, det er jo litt fra skolene også så mye informasjon med tre. Må innrømme at det glipper i blant, blir lettere når barna blir eldre og eldre da. Så er det foreldregrupper på facebook😂 ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #79 Skrevet 2 timer siden Jeg stusser over at det kan være nødvendig å sende så utrolig mange flere meldinger nå kontra 10 år siden. Og det er ikke bare spond, det er Facebook, whats up, Mail osv osv. Helt galskap hele opplegget Anonymkode: 6215c...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #80 Skrevet 2 timer siden Har to barn hvorav begge er i flere Spondgrupper, har skrudd av varslinger, går heller inn og sjekker jevnlig. Har ikke varsling på epost, favebook, insta, snap osv heller. Jeg VET det kommer noe, så går heller inn når det passer meg. Før Spond hadde vi facebookgruppe for aktiviteter, DET var kaotisk det. Anonymkode: 5dcb6...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå