AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Skrevet 16 timer siden Spond kom inn når mine slutte med idrett. Jeg huska det meste i hodet. Gikk bra. Begge to drev på med idrett ganske så langt opp i divisjon. Jeg å drev på med det. Lenge før internettet ble en allmenseie. Anonymkode: 5666f...eb9
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #22 Skrevet 14 timer siden Jeg har sendt ca 60 meldinger i Spond i dag. Flesteparten var påminnelse til de som enda ikke , etter 3 påminnelser, har klart å trykke deltar eller ikke deltar på et arrangement. Jeg vet nemlig at de som holder seg for ørene og sier:" lalalalala jeg orker ikke å forholde meg til alle disse spondgreie jeg " kommer til til å sende meg meldinger med en gang svarfristen har gått ut. Der trygler de så pent om ikke barnet kan få lov til å delta allikevel.... Anonymkode: 2a550...497 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #23 Skrevet 14 timer siden Jeg har ikke på varsler. Jeg har rett og slett ikke bruk for denne informasjonen. Barna møter opp på trening uten at jeg trenger melde dem på. Sjekker fredag ettermiddag om det er noe jeg trenger å vite for helga, og mandag ved lunsjtid om det er noe viktig for uka. Anonymkode: bd8f5...099 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Skrevet 10 timer siden Som med alt annet på den telefonen; Jeg har ikke på varsler, annet enn kalendervarsler og telefon. Men en god struktur for gjennomgang. Det er gjerne 300 jobbmail, 30 privatmail, 50 jobbchat, 20 snap, 100 spond, 50 facebook, 10 whatsapp, tekstmeldinger, linkdn oppdateringer, messenger. Så avhengig av app så setter jeg meg jevnlig ned og tar en gjennomgang, noterer meg det som er viktig, scroller raskt forbi resten. Synes ikke det er noe stress, og egentlig en rask måte å få god oversikt på en rask måte på. Sett mot hvordan min mor holdt på med papirer og manuelle kalendere, ting på kjøleskapet, barn som glemte å formidle videre, og telefoner der du ikke nådde den då måtte nå fordi de ikke var hjemme. Anonymkode: 4f1d5...ca3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ikke på varsler. Jeg har rett og slett ikke bruk for denne informasjonen. Barna møter opp på trening uten at jeg trenger melde dem på. Sjekker fredag ettermiddag om det er noe jeg trenger å vite for helga, og mandag ved lunsjtid om det er noe viktig for uka. Anonymkode: bd8f5...099 er det fordi du ikke gidder melde dem på, eller fordi treningen de går på ikke har deltar/avslått-funksjon? For hvis det er førstnevnte er du utrolig kjip. Anonymkode: ad42c...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden Ble mor i 1996. Vi fikk en haug med tildels krøllete ark i meldingsmappen daglig, i barnehage og småskole 🙂. Det var en miks av viktige meldinger, uviktige meldinger og tegninger barnet hadde laget. Måtte alltid vrenge sengen i tilfelle et lite ark hadde ramlet ut. Fotballaget var det min mann og jeg som ledet, så da måtte vi sende SMS'er eller ringe rundt til alle foreldrene om det var noe. Der var kanskje ikke færre beskjeder, men mer tungvint . Anonymkode: e3b8b...485 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble mor i 1996. Vi fikk en haug med tildels krøllete ark i meldingsmappen daglig, i barnehage og småskole 🙂. Det var en miks av viktige meldinger, uviktige meldinger og tegninger barnet hadde laget. Måtte alltid vrenge sengen i tilfelle et lite ark hadde ramlet ut. Fotballaget var det min mann og jeg som ledet, så da måtte vi sende SMS'er eller ringe rundt til alle foreldrene om det var noe. Der var kanskje ikke færre beskjeder, men mer tungvint . Anonymkode: e3b8b...485 Vrenge sekken, skulle det stå 😄 Anonymkode: e3b8b...485
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Skrevet 7 timer siden Med 60 meldinger trengs det opplæring til foreldrene. Jeg har to barn med aktiviteter som bruker spond og driver også selv med en aktivitet som bruker den, men jeg får aldri den mengden beskjeder. Kommentarfeltet blir aldri brukt til beskjeder som ikke gjelder alle, så meldingen om hvem som ikke skal å trening av hvilken grunn kommet kun til trenerne. Jeg har derfor varsel på, men samboeren min, som er trener, får uendelig med beskjeder og har skrudd av varsel, men går inn og leser beskjedene innimellom. Anonymkode: 9d1dd...54f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Skrevet 7 timer siden To tips; 1. Ta vekk alle kommentarer hvis ikke du selv er nevnt. 2. Tilpass for hver gruppe du er i. Anonymkode: 21566...e63 2 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har sendt ca 60 meldinger i Spond i dag. Flesteparten var påminnelse til de som enda ikke , etter 3 påminnelser, har klart å trykke deltar eller ikke deltar på et arrangement. Jeg vet nemlig at de som holder seg for ørene og sier:" lalalalala jeg orker ikke å forholde meg til alle disse spondgreie jeg " kommer til til å sende meg meldinger med en gang svarfristen har gått ut. Der trygler de så pent om ikke barnet kan få lov til å delta allikevel.... Anonymkode: 2a550...497 Hvorfor ikke ha utgangspunkt om at folk skal bli med og heller ha det slik at ein melder av hvis de liksom "husker" det? Anonymkode: 7a341...e03 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Skrevet 7 timer siden Jeg elsker Spond Barn 1 har der fotball, håndball, håndball dømming og dugnad til skoletur. Barn 2 har håndball og turn. Barn 3 har fotball, håndball og dugnad til skoletur. Tenk om all denne informasjonen skulle kommet på forskjellige steder 🤯😅 Anonymkode: 7acba...798 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Skrevet 7 timer siden Spond er en drøm i forhold til Vigilo som brukes på skolen. Lærere tar helt av med meldinger om ditt og datt, og med en så crappy app som sender varsler om gamle meldinger, eller ikke får med seg at meldingene er lest, så blir det håpløst å holde oversikt. Anonymkode: e8d4b...231
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Skrevet 6 timer siden Hva er Spond ? Den har jeg ikke hørt om før. Anonymkode: 9fc81...7dc
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): er det fordi du ikke gidder melde dem på, eller fordi treningen de går på ikke har deltar/avslått-funksjon? For hvis det er førstnevnte er du utrolig kjip. Anonymkode: ad42c...1c0 Fordi det er gitt beskjed om at de kommer hver gang dersom det ikke er gitt annen beskjed. Som trener bruker jeg heller ikke den funksjonen. Jeg tar utgangspunkt i at alle kommer, og legger opp trening etter det. Jeg har ikke behov for å få beskjed om hvem som kommer på trening. Det er også sjelden jeg sender beskjeder. Anonymkode: bd8f5...099 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Fordi det er gitt beskjed om at de kommer hver gang dersom det ikke er gitt annen beskjed. Som trener bruker jeg heller ikke den funksjonen. Jeg tar utgangspunkt i at alle kommer, og legger opp trening etter det. Jeg har ikke behov for å få beskjed om hvem som kommer på trening. Det er også sjelden jeg sender beskjeder. Anonymkode: bd8f5...099 Jeg synes jo egentlig slik burde alle gjøre, fordi vi betaler rundt 30.000 i halvåret for at barna skal gå der. Da kommer de og skal på treninger. Jeg melder på og av, synes ikke det er nødvendig å melde de på da, det har vi gjort, Burde tenke de kommer. De 60 meldingene i dag er informasjon fra de forskjellige gruppene, jeg får ikke meldinger om andre om det ikke inkluderer oss. Det er forskjell informasjon fra det barna deltar på. Jeg elsker når barna får lapper fra skolen, da får jeg ført det rett inn i boka mi, men ja noen ganger kommer ikke lappene frem. Spørs hvilket barn som har fått lapp. Jeg er sånn sett digital, er med i verden. Jeg klarer ikke å huske alle beskjeder fra apper å klarer bedre å følge med når jeg har skrevet alt ned. Ts Anonymkode: ea44f...c68 1 1
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #37 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ikke på varsler, går inn og sjekker. Hadde blitt gal av varslene. Anonymkode: 23f70...ee1 Samme her. Det er så mye irrelevant der.
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #38 Skrevet 4 timer siden Her maser trener via spond, mail og sms hvis vi ikke har svart på om vi kommer på trening også. Tenker det må være veldig tidkrevende å følge opp hver uke?? Dette er også små barn i småtrinnet, det er faktisk ikke krise om Trine kom på trening selv om mamman glemte trykke «deltar». Eller omvendt. Kanskje det er mer alvor når ungene når 14-15-16år, men pr nå er det jo bare på gøy.
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #39 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): To tips; 1. Ta vekk alle kommentarer hvis ikke du selv er nevnt. 2. Tilpass for hver gruppe du er i. Anonymkode: 21566...e63 TAKK! 🤩
Eric_B Skrevet 4 timer siden #40 Skrevet 4 timer siden Spond er helt fantastisk den, det handler om å bruke den riktig for sin egen del. Alternativet før Spond kom var grupper på Facebook, det var helt fantastisk følelse å kunne deaktivere Facebook når siste gruppen var flyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå