AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg har riktignok 3 barn, to av de driver med 2 aktiviteter. De har spond selv også for med så mye varsler så klarer jeg ikke helt å følge opp. Noen ganger så tenker jeg trenger vi foreldre all denne informasjonen som kommer og hvordan løste de det før? Det skal egentlig gjøre det lettere, men jeg blir til tider helt overveldet av alt som bare ramler inn. Hvordan klarer dere å holde kontrollen? Anonymkode: ea44f...c68 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Har også tre barn, jeg skrur av varsler og går heller inn aktivt i appene en gang om dagen. Mange av varslene er folk som melder avbud, svarer på arrangementer, osv, lite verdi. Holder kontroll ved å sette av tid å aktivt lete opp informasjon. Blir helt tullete av alle varslene. Hater Spond. Anonymkode: 9a88b...340 19 1 6
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Jeg har bare ett barn som driver med 1 aktivitet, og jeg synes også at det hagler med pushvarsler og meldinger og invitasjoner og dugnader og påmeldinger og fandens oldemor på spond. Jeg har null behov for å vite at Tobias ikke kommer på treninga pga han skal på hytta. Hvorfor trenger jeg pushvarsel på at andre kommenterer til noen andre??? Påmelding til treninger drev vi jo ikke med før Korona, da bare dro man eller ikke. Personlig sverger jeg til en papirkalender på kjøkkenveggen. Og der skriver jeg opp både tannlegetimer, kamper, skolens fridager, dugnadsvakter osv. Når jeg leser i Spond, skriver jeg opp det som er relevant, og skroller forbi resten. Høres gammeldags ut, men det funker for meg. Anonymkode: 57bf3...234 1 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Du må jo starte med å skru av varsler da. Det er jo ikke vanskeligere enn det Anonymkode: 21566...e63 13 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må jo starte med å skru av varsler da. Det er jo ikke vanskeligere enn det Anonymkode: 21566...e63 Har jo varsler på for å prøve å følge med, får kjeft om vi ikke melder skal eller ikke skal, glemmer t-skjorta som skal med osv. Så viktig for barna mine at jeg får det med meg. Uten varsler så glemmer jeg fort hele appen. Er ikke så god på struktur. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har også tre barn, jeg skrur av varsler og går heller inn aktivt i appene en gang om dagen. Mange av varslene er folk som melder avbud, svarer på arrangementer, osv, lite verdi. Holder kontroll ved å sette av tid å aktivt lete opp informasjon. Blir helt tullete av alle varslene. Hater Spond. Anonymkode: 9a88b...340 Så god du er på å huske sånn, jeg er litt som gullfisken der ser jeg det ikke er det fort glemt. Så har tidligere prøvd å skru av. Glemte 90%. Mulig jeg kan skru mer og mer av ettersom barna kan ta mer og mer ansvar selv. Mye lite verdi som drukner litt i det som er av verdi. Så enig med deg der. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har bare ett barn som driver med 1 aktivitet, og jeg synes også at det hagler med pushvarsler og meldinger og invitasjoner og dugnader og påmeldinger og fandens oldemor på spond. Jeg har null behov for å vite at Tobias ikke kommer på treninga pga han skal på hytta. Hvorfor trenger jeg pushvarsel på at andre kommenterer til noen andre??? Påmelding til treninger drev vi jo ikke med før Korona, da bare dro man eller ikke. Personlig sverger jeg til en papirkalender på kjøkkenveggen. Og der skriver jeg opp både tannlegetimer, kamper, skolens fridager, dugnadsvakter osv. Når jeg leser i Spond, skriver jeg opp det som er relevant, og skroller forbi resten. Høres gammeldags ut, men det funker for meg. Anonymkode: 57bf3...234 7 sans her og kalender på veggen. Skjønner ikke hvordan folk kan klare seg med bare digitalt. Jeg trenger å skrive for å få det inn i hode😂 Ts Anonymkode: ea44f...c68 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må jo starte med å skru av varsler da. Det er jo ikke vanskeligere enn det Anonymkode: 21566...e63 Problemet er at det er dårlig filtreringsmuligheter, så det er ikke mulig å filtrere bort varsler man ikke vil ha, men samtidig få de varslene man vil ha. Å skru av lyden på varslene hjelper ikke, man har likevel 62 notifikasjoner å gå igjennom. Dessuten opplever jeg at npr jeg trykker på en notifikasjon og kommer inn i Spond, så er det ikke tydelig hva notifikasjonen gjaldt. Var det en kommentar, en ny invitasjon, et innlegg, en endring av et klokkeslett? Anonymkode: 57bf3...234 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Svarer på overskrift ; å være mamma på 90-tallet uten apper og smarttelefon var herlig! Jeg hadde i det hele tatt ikke ville bytta med dagens mødre, alt for mye tull å forholde seg til! Anonymkode: 7fae7...8f6 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svarer på overskrift ; å være mamma på 90-tallet uten apper og smarttelefon var herlig! Jeg hadde i det hele tatt ikke ville bytta med dagens mødre, alt for mye tull å forholde seg til! Anonymkode: 7fae7...8f6 Tenker litt på hvor heldige mine foreldre var, samtidig ser jeg verdien i at jeg følger de opp å er med på alt. Likevel det kan bli mye. Høres deilig ut. Ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Har ikke på varsler, går inn og sjekker. Hadde blitt gal av varslene. Anonymkode: 23f70...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke på varsler, går inn og sjekker. Hadde blitt gal av varslene. Anonymkode: 23f70...ee1 De ligger vel der likevel selv om telefonen ikke vibrerer? Ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet er at det er dårlig filtreringsmuligheter, så det er ikke mulig å filtrere bort varsler man ikke vil ha, men samtidig få de varslene man vil ha. Å skru av lyden på varslene hjelper ikke, man har likevel 62 notifikasjoner å gå igjennom. Dessuten opplever jeg at npr jeg trykker på en notifikasjon og kommer inn i Spond, så er det ikke tydelig hva notifikasjonen gjaldt. Var det en kommentar, en ny invitasjon, et innlegg, en endring av et klokkeslett? Anonymkode: 57bf3...234 Hvorfor er appen slik? Burde vært mulig å få varsler som faktisk gjaldt ditt barn? Ts Anonymkode: ea44f...c68
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Jeg hadde skrudd av varslene og heller har 1 varsel til deg selv i kalender om å sjekke spond f.eks annenhver dag, eller en gang daglig om nødvendig. Har bare 1 barn i fotballen og han slutter snart, har periodevis vært mye kjør i Spond ja. Faren har skrudd av varsler, men han sjekker aldri appen og får derfor ikke med seg en shit. Anonymkode: 768ff...7b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker litt på hvor heldige mine foreldre var, samtidig ser jeg verdien i at jeg følger de opp å er med på alt. Likevel det kan bli mye. Høres deilig ut. Ts Anonymkode: ea44f...c68 Jeg syns det høres stressende ut med f.eks all dokumentering i barnehagen. Foreldre kan se når ungen sover, bæsjer og spiser. De må jo bli stressa av dette og hva er poenget? Så ja ; 90tallet var deilig. Hvis de glemte noe hjemme når de dro ut måtte man ut og finne de for å få levert det. Husker jeg løp rundt i nabolaget med sykkelhjelm og jakker Anonymkode: 7fae7...8f6 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De ligger vel der likevel selv om telefonen ikke vibrerer? Ts Anonymkode: ea44f...c68 Nei? Altså inne i appen ja, men ikke på skjermen. Samme som teams, messengergrupper med mye aktivitet ol., har ikke på varsler. Orker ikke så mye greier på skjermen. Da ser jeg ikke hva som skjer før jeg har tid til å faktisk gå inn og sjekke. Anonymkode: 23f70...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Det er jo absolutt krevende ja, men aktivitetene som går på mail er verre - der glemmer vi mye! Jeg ser at på noen grupper i vår Spond er det ikke detaljer at man velger å varsle alle, men bare trener når man kommenterer. Vi får heller ikke varsel for av/påmelding - ikke engang der jeg er ansvarlig for gruppa. Jeg har tre barn, 8 aktive spondgrupper og får ikke 62 varsler om dagen. Anonymkode: 3e390...887 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Jeg hater også Spond. Den appen gir meg fullstendig grå hår 🫣 Hilsen trener Anonymkode: c1717...179 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo absolutt krevende ja, men aktivitetene som går på mail er verre - der glemmer vi mye! Jeg ser at på noen grupper i vår Spond er det ikke detaljer at man velger å varsle alle, men bare trener når man kommenterer. Vi får heller ikke varsel for av/påmelding - ikke engang der jeg er ansvarlig for gruppa. Jeg har tre barn, 8 aktive spondgrupper og får ikke 62 varsler om dagen. Anonymkode: 3e390...887 *default, ikke detaljer! Anonymkode: 3e390...887
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Enig i at Spond er masete. Veldig mye info trenger vi, men det er også mengder med unødvendig info, Har to tenåringer som begge driver med en aktivitet hver. Den ene er også trener for et yngre lag. Og den andre er med i klubbens gruppe for dommere. Her får vi dermed varsler fra Spond om treninger og kamper for ungdommenes egne lag (fint og nyttig), men vi som foreldre trenger jo ikke infoen som går til alle trenere i hele klubben, til foreldre på laget tenåringen min trener eller alle spørsmål om dommere til yngre lag. Eldste min er til og med over 18, men likevel er det visst ikke mulig å skille infoen til ungdommen og til oss Anonymkode: c2c55...fba 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden Sønnen min er født i 2004. Aldri hørt om spond engang Anonymkode: c6cad...36f
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo absolutt krevende ja, men aktivitetene som går på mail er verre - der glemmer vi mye! Anonymkode: 3e390...887 Ja, jeg også kan bli lei av Spond (og WhatsApp-klassegrupper og desslike), samtidig som den unektelig har gjort ting met oversiktlig. Mine eldste er i 20-årene og da de var små gikk informasjonen litt alle veier, det var virkelig ikke bedre. Men foreldreinvolveringen generelt har jo tatt helt av. Husker da jeg vokste opp på åttitallet- det hendte bare helt unntaksvis at foreldre ble invitert med på klasseavslutninger og alle aktiviteters egne avslutninger. Vi fikk en flaske brus og pottis til siste skoledag, så hadde vi "kosetime". Ikke en foreldre i mils omkrets, og vi savnet det ikke heller Anonymkode: 19c86...145 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå