AnonymBruker Skrevet i går, 15:12 #1 Skrevet i går, 15:12 Vi har 2 fantastiske barn. Jeg har flere søsken, men ser ikke ut som om det blir noen søskenbarn på min side. Heller ikke på mannens. Det blir til slutt bare de to. Hadde du fått flere barn av den grunn? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 9435f...261
AnonymBruker Skrevet i går, 15:13 #2 Skrevet i går, 15:13 Nei. Jeg får kun barn utfra om jeg ønsker dem, har tid og råd til dem. Det er ingen garanti for at barna vil ha så mye med hverandre å gjøre som voksne uansett. Anonymkode: bf352...67f 4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 15:19 #3 Skrevet i går, 15:19 Yes. Både jeg og mannen har av ulike årsaker veldig lite familie på hver side, så vi fikk mange barn pga det. selvsagt også fordi vi ville og har kapasitet, for de som liker å pirke. Anonymkode: 5e3d1...982 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #4 Skrevet i går, 16:12 Nei, ikke kun av den grunn. Hadde heller knyttet meg nærmere til venner med barn på samme alder. Anonymkode: 594a2...90a
AnonymBruker Skrevet i går, 16:24 #5 Skrevet i går, 16:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har 2 fantastiske barn. Jeg har flere søsken, men ser ikke ut som om det blir noen søskenbarn på min side. Heller ikke på mannens. Det blir til slutt bare de to. Hadde du fått flere barn av den grunn? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 9435f...261 Selvsagt ikke! Jeg har selv veldig lite familie og jeg kan definitivt fordeler med å ha barn når man har veldig lite familie, men et barn skal ikke settes til livet basert på det grunnlaget og derfor har jeg tatt valget om å få barn. Anonymkode: 83895...66b
AnonymBruker Skrevet i går, 17:26 #6 Skrevet i går, 17:26 Selvsagt hadde jeg ikke det, nei vettu hva. Anonymkode: 5172a...8db
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #7 Skrevet i går, 17:28 Ja ville hatt tre, men ikke bare av den grunn. Det lå være ønsket utover dette også. Anonymkode: 5f31d...1fa
AnonymBruker Skrevet i går, 17:57 #8 Skrevet i går, 17:57 Ja, det hadde jeg! Søskenforhold er de mest langvarige forholdene vi har i livet. Det er noe med å høre biologisk til et sted😊 Jeg synes venner er veldig viktig, men de dekker et annet behov enn det familie gjør. Det er noe med å ha noen man deler historie med, og å ha en flokk man er oppvokst med. Nå synes jeg flere barn og stor familie er topp uansett, men hadde syntes det var enda viktigere om barna mine ikke hadde søskenbarn. Anonymkode: fdcac...2b8
Tjoheiii Skrevet i går, 18:43 #9 Skrevet i går, 18:43 Jeg ville gjort det, men så er jeg kronisk verpesjuk trebarnsmor også da🤭 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:50 #10 Skrevet i går, 18:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Yes. Både jeg og mannen har av ulike årsaker veldig lite familie på hver side, så vi fikk mange barn pga det. selvsagt også fordi vi ville og har kapasitet, for de som liker å pirke. Anonymkode: 5e3d1...982 Samme her. Tid, lyst, kapasitet og penger var på plass, så da var det rom til å vurdere det utfra familiestørrelsen (jeg er enebarn, mannen har en søster som bor i USA. Vi endte på fire barn til slutt og det var akkurat passe for oss). Anonymkode: ef34b...98f
AnonymBruker Skrevet i går, 18:50 #11 Skrevet i går, 18:50 Jeg har vokst opp med at det bare var min bror og meg i familien. Ingen søskenbarn eller noe. Jeg kunne godt tenkt meg flere barn rundt meg i oppveksten. Etterhvert ble vi kjent med en familie med to barn og, så ble det litt ferier og slikt med de. Det var veldig kjekt. Så om man ikke får flere barn selv, så kan det jo være en idé å få et nettverk med flere barn. Vi fikk etterhvert også ta med oss venner på hytteturer og slike ting, det var også veldig kjekt Anonymkode: 9eff8...d17
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #12 Skrevet i går, 18:51 Folk flest har ikke så mye kontakt med sine søskenbarn gjennom livet så det hadde jeg ikke vektlagt Anonymkode: 963fe...438 2
Rødvinsfilosofen Skrevet i går, 18:58 #13 Skrevet i går, 18:58 Nei. I dag står man friere til å kunne «velge seg sin egen familie». Mange investerer mer i nære venner og deres familie - mer enn biologisk familie, hvor det eneste de har til felles er at de er i familie. Hvis du og mannen ønsker dere flere barn og orker en ny runde med baby og full pakke: Kjør på! Men ikke få enda et barn for barnas skyld.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Vi har to barn og ingen familie i nærheten. Tenker også ofte vi burde få flere men samtidig vil jeg gjerne ha nok tid, overskudd og økonomi til de to vi har. Når de blir litt eldre håper jeg å reise mer og flere barn koster mer. Er ikke interessert i hytteturer eller campingferier, og tror flere barn ville vippet økonomien helt. Anonymkode: 4b9a3...6e4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden ts her Jeg kunne hatt 4-5 barn om det kun sto på om jeg hadde lyst på flere. Det er vel plass, økonomi og tid det går på. Og helse. Graviditetene trigget autoimun sykdom hos meg, og har fått problemer med hoftene (men som har hatt en jevn forbedring over tid). Men gjort er gjort, og jeg ble ikke verre etter nr 2. Så ja, både jeg og mannen har lyst på flere, men tenker at det kanskje ikke er det lureste. Vi er begge oppvokst med å leke med søskenbarn og søsken. Jeg har gode forhold til mine søsken, og har ofte kontakt. De passer barna mine om det trengs osv. Det å ha større familie er en stor ressurs, som jeg har hatt fordeler av. Og det er trist å tenke på at de ikke får sjanse til å oppleve å ha den tryggheten i ryggen på samme måte. Anonymkode: 9435f...261 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Dette var en av grunnene som var med, når vi snakket om barn nr 3, vi har liten familie, lite kontakt med familie og jeg ville at barna skulle ha fler å spille på. Flere enn bare ett søsken. Jeg drømmer om en stor familie/slekt, og da må jeg lage den selv. 😉 Anonymkode: 67377...cfa
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden Selvfølgelig, hadde hatet at familien skrumper mer og mer inn. Da må man brette opp ermene selv. Anonymkode: 4ffb4...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå