Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min datter skal til sørøst Asia i 5 uker.

Noen som har tips til hva slags type esim hun bør bestille? Globalt?

Hun skal ringe/tekste en del til Norge og Nederland bl.a.

Endret av Tubaluba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar at hun skal ringe/tekste via en app, altså at det er snakk om å bruke data, og ikke telefonlinjen? Da har det ingenting å si hvor den andre personen befinner seg. Globale esim er som regel dyrere, og er upraktisk for fem uker, da man som regel må velge mellom 30 eller 180 dager. 

Det som betyr noe er hvor mye data hun kommer til å bruke, og hvilke land hun skal reise i. Hvis hun skal innom flere land kan hun velge et som gjelder for Asia for å unngå prakk med installering av flere esim (bare husk at Asia ikke betyr at alle land i Asia er inkludert, her må dere sjekke hvilke som inngår), men det er som regel billigst å ha esim som kun dekker ett land om gangen. Det finnes mange tilbydere og prisene kan variere veldig.

Jeg har brukt forskjellige esim, men synes Airolo er veldig greit. Da har man oversikt over forbruket i appen, og det er enkelt å kjøpe/installere. Har hun Happybytes, og ikke veldig stort forbruk, kan det være like greit å bare bruke det. Koster 20 kr/Gb i mange av disse landene. Alle overnattings-og spisesteder har Wifi. 

Anonymkode: ae049...c2b

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Hun skal til Malaysia, Vietnam og Indonesia. Jeg blir ikke klok på dette her, rett og slett, og er usikker på hva hun bør bestille. 

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...