Gå til innhold

Hva er egentlig innmat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips! Hvordan koker du marg? :) 

Anonymkode: 18c9a...c49

Marg er veldig fett, så jeg bruker gjerne litt sammen med smør for å gjøre det enda mer næringsrikt. Men jeg synes ikke det blir godt å steke bare med marg. Derimot synes jeg det er helt greit å spise litt rå marg.

Når du koker bein lenge løsner både fett og marg etc fra kjøttet. Om du lar det stå og kjøle seg ned etterpå vil det legge seg som et lokk på toppen. Det tar jeg av og bruker som stekefett (pro tip: prøve å steke egg i sauefett!). Kraften drikker jeg gjerne som den er. 

Koker kraft/fett på all slags kjøtt og bein, som sagt gjerne billig fårikålkjøtt, oksehaler, koteletter. Lar det gjerne koke over natta.

Anonymkode: b5e28...a6a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Marg er veldig fett, så jeg bruker gjerne litt sammen med smør for å gjøre det enda mer næringsrikt. Men jeg synes ikke det blir godt å steke bare med marg. Derimot synes jeg det er helt greit å spise litt rå marg.

Når du koker bein lenge løsner både fett og marg etc fra kjøttet. Om du lar det stå og kjøle seg ned etterpå vil det legge seg som et lokk på toppen. Det tar jeg av og bruker som stekefett (pro tip: prøve å steke egg i sauefett!). Kraften drikker jeg gjerne som den er. 

Koker kraft/fett på all slags kjøtt og bein, som sagt gjerne billig fårikålkjøtt, oksehaler, koteletter. Lar det gjerne koke over natta.

Anonymkode: b5e28...a6a

Tusen takk for veldig nyttig svar!👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar! Giftstoffer i nyrer og lever blir vel skilt ut av kroppen i bl.a. urin? 

Ikke alt nei. Muskelkjøtt er renere. Google "giftstoffer spise lever".

Anonymkode: 6f84f...f5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er grunnen til at du ikke spiser innmat i dag? 

Det byr meg helt imot. 

Skrevet
Honey Dew skrev (5 timer siden):

Har du forsøkt å lage lungemos med løk, kulturmelk, muskat og litt eddik. Det er så godt. Vi har lungemos en gang i uken og hele familien spiser det.

Nei takk 😊 Det hadde ikke hjulpet om det var verdens beste kokk som lagde det engang. Beklager å si det, men innmat byr meg imot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor skriver du så nedlatende?? 

Jeg forholder meg til råd jeg har fått av helsepersonell, og spiser da ikke en boks med leverpostei fordi noen på kvinneguiden forum sier det går bra. 

IMG_9141.thumb.jpeg.ba3ed07f26fca5036d61f43434d84391.jpeg

Åja! 😅😅 Jeg glemte at noen folk fortsatt hører på Helsedirektoratet! 😅

Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at de setter industriens interesser først og driter i befolkningshelsen. 😅

Jeg valgte å ignorere dem, ettersom jeg ville gi barna mine en næringsrik start på livet, ikke fettfattige, ultraprosesserte, matliknende substanser med margarin og aspartam slik de fronter. Istedet spiste jeg etter anbefalingene til Weston A. Price foreningen, med andre ord slik vi er ment å spise før matindustrien overtok. 😊

Det lønte seg da, jeg hadde friske svangerskap, raske og enkle fødsler, friske barn som ble ammet lenge og som nå er friske tenåringer. Kan telle på én hånd hvor mange ganger de til sammen har vært hjemme fra skolen pga sykdom. ❤️

Anonymkode: ec7e7...129

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at de setter industriens interesser først og driter i befolkningshelsen. 😅

Jeg valgte å ignorere dem, ettersom jeg ville gi barna mine en næringsrik start på livet, ikke fettfattige, ultraprosesserte, matliknende substanser med margarin og aspartam slik de fronter. Istedet spiste jeg etter anbefalingene til Weston A. Price foreningen, med andre ord slik vi er ment å spise før matindustrien overtok. 😊

Det lønte seg da, jeg hadde friske svangerskap, raske og enkle fødsler, friske barn som ble ammet lenge og som nå er friske tenåringer. Kan telle på én hånd hvor mange ganger de til sammen har vært hjemme fra skolen pga sykdom. ❤️

Her er kostholdsanbefalingene til WAPF:

https://www.westonaprice.org/health-topics/diet-for-pregnant-and-nursing-mothers/#gsc.tab=0

• Nyttig 1
Skrevet

Reko ringen. Der er det en del bønder som selger innmat. Om de ikke tilbyr det, så spør.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spør hvorfor du slriver nedlatende og du svarer tilbake med å skrive enda mer nedlatende? Hva er greia di egentlig, tror du virkelig at folk gidder å høre på rådene dine når du skriver slik?  Jeg følger rådene til helsepersonell, og jeg spiser ikke fettfattige, ultraprosesserte, matliknende substanser med margarin og aspartam. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (15 timer siden):

Nei takk 😊 Det hadde ikke hjulpet om det var verdens beste kokk som lagde det engang. Beklager å si det, men innmat byr meg imot.

Innmat er det beste på hele dyret.

• Hjerte 1
Skrevet

Innmat er veldig næringsrikt. Lever f.eks. inneholder mye protein, men lite fett, mye jern, A- og B-vitamin. Haaland spiser også innmat pga næringsinnholdet.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...