Gå til innhold

henvisning til kreft avdeling Radiumhospitalet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg ønsker en henvisning og lurer på om jeg bare kan sende mld på helsenorge eller må jeg sette opp lege time hos fastlegen?

Anonymkode: 79d4b...c17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klo: hvorfor vil du ha dette? Hva er symptomene dine? 

Anonymkode: 2ca45...b62

• Liker 3
Skrevet

Bestill time hos fastlegen. Det kan være undersøkelse, blodprøver, MR/CT osv. som skal tas før du kommer så langt at det blir skrevet henvisning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:klo: hvorfor vil du ha dette? Hva er symptomene dine? 

jeg har hatt kreft og det er noen leger der som vet en god del om fertelitet innen tidligere kreft pasienter 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva TROR du da, når du ikke kommer med noe informasjon i trådens første innlegg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg har hatt kreft og det er noen leger der som vet en god del om fertelitet innen tidligere kreft pasienter 

Du går til fastlegen din. Slik som alle andre.

Anonymkode: 8392b...76c

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

er da lov til og spørre 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper TS mener om hun må stille fysisk hos fastlegen eller kan spørre via e-konsultasjon.
Og da tenker jeg at svaret er at om legen kjenner historikken din godt, så kan du ta det via nettet. Enten sender legen en henvisning fordi det er det rette å gjøre, ellers ber legen deg komme inn til en time for å diskutere saken.

Anonymkode: 34405...5c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tipper TS mener om hun må stille fysisk hos fastlegen eller kan spørre via e-konsultasjon.
Og da tenker jeg at svaret er at om legen kjenner historikken din godt, så kan du ta det via nettet. Enten sender legen en henvisning fordi det er det rette å gjøre, ellers ber legen deg komme inn til en time for å diskutere saken.

Anonymkode: 34405...5c8

jepp var det jeg mente. jeg har ny fastlege så jeg har ikke vært hos henne enda, men hadde virkelig håpet det gikk å sende mld på helsenorge siden det tar så utrolig lang tid før man får time hos lengen å jeg føler jeg har ventet mer enn nok 

men har hvist ikke noe valg da enn å vente :( 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå privat og. Evnt. be om en ø-hjelp time hos legen om du har symptomer på kreft. Ring på morgenen.

Anonymkode: 59a98...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan gå privat og. Evnt. be om en ø-hjelp time hos legen om du har symptomer på kreft. Ring på morgenen.

Anonymkode: 59a98...15d

Jeg har ikke kreft nå jeg hadde det for noen år siden 

AnonymBruker
Skrevet

Er du på etterkontroll på sykehuset fremdeles? Isåfall kan du høre der ang henvisning videre. 

Anonymkode: 35f2b...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er du på etterkontroll på sykehuset fremdeles? Isåfall kan du høre der ang henvisning videre. 

Ja jeg skal dit om to uker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Siden du ska på etterkontroll. Hadde jeg hørt om de kunne henvise

Anonymkode: 533eb...120

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerangrep.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men da snakker du bare med dem da. De kan enten henvise deg eller så får du beskjed om å ta det med fastlegen din

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jepp var det jeg mente. jeg har ny fastlege så jeg har ikke vært hos henne enda, men hadde virkelig håpet det gikk å sende mld på helsenorge siden det tar så utrolig lang tid før man får time hos lengen å jeg føler jeg har ventet mer enn nok 

men har hvist ikke noe valg da enn å vente :( 

Du kan også bestille time hos henne om f.eks en måned og så heller bare avbestille den om sykehuset kan hjelpe deg. Da ligger du litt i forkant og slipper å vente alt for lenge om sykehuset ikke kan henvise deg😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du kan også bestille time hos henne om f.eks en måned og så heller bare avbestille den om sykehuset kan hjelpe deg. Da ligger du litt i forkant og slipper å vente alt for lenge om sykehuset ikke kan henvise deg😊

jeg gidder ikke vente en hel mnd for time til legen 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg gidder ikke vente en hel mnd for time til legen 

Les hva jeg skrev en gang til - bestill time hos fastlegen allerede nå i tilfelle de du skal på etterkontroll til ber deg om å ta det med fastlegen. Om de på sykehuset kan henvise deg bare avbestiller du timen hos fastlegen. Men bestiller du time der nå slipper du jo å vente enda lengre om du bestiller først når du har vært på sykehuset...

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...