Montezuma Skrevet 2. april 2006 #61 Skrevet 2. april 2006 Jepp, vi vil donere! (Dvs. for meg er det egentlig et "det er tanken som teller, for det er så mye som feiler meg så det spørs om noe kan gjenbrukes.... )
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #62 Skrevet 2. april 2006 Er du uheldig å komme i en ulykke og de ser ditt donorkort,gjør legene ikke alt for å redde deg.De tekner da på alle dine organer de kan bruke til andre. det er faktisk helt sant
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #63 Skrevet 2. april 2006 Er du uheldig å komme i en ulykke og de ser ditt donorkort,gjør legene ikke alt for å redde deg.De tekner da på alle dine organer de kan bruke til andre. det er faktisk helt sant ← Men hvorfor vil legene redde andre og ikke den som er skadet i trafikkulykke? De fleste kirurger er så ærgjerrige at de vil gjøre alt for å redde den pasienten de har på operasjonsbordet til enhver tid - da er ikke tanken tilstede på andre pasienter som ligger mange hundre mil unna og trenger organer - den tanken tenker de først når livet ikke er til å redde. Husk at vi diskuterer forhold i Norge i denne tråden da.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #64 Skrevet 2. april 2006 Er du uheldig å komme i en ulykke og de ser ditt donorkort,gjør legene ikke alt for å redde deg.De tekner da på alle dine organer de kan bruke til andre. det er faktisk helt sant ← Bullshit!! Og om så skulle være hvis en lege ser at jeg aldri hadde kunnet snakke, puste, gå osv for egen maskin, så skal legen få tanke på andre først... Jeg har ikke donorkort, men alle rundt meg vet at om noe skjer har jeg ikke bruk for organene lengre, og de kan gies til noen som trenger det..
Lassie Skrevet 2. april 2006 #65 Skrevet 2. april 2006 Jeg har donorkort i lommeboken, har hatt det i flere år. Har varslet mine nærmeste, men det er nå litt delte meninger. Mamma hadde bestemt seg for at ungene hennes skulle ihvertfall IKKE brukes; men i dag er også standpunktet endret der. ← Min mamma sier også dette; at ingen skal få skjære i ungen hennes om noe skulle skje. Hun har fortsatt det samme standpunktet. Så hvis hun skulle være den de spør, så ville nok hun faktisk si nei i en slik situasjon. Dessverre. Og det gjelder nok for pappa og mine søstre også, de hadde også sagt nei tror jeg. Fordi de synes det høres forskrekkelig ut at de skal få lov å fjerne deler av meg. Jeg har bedt dem respektere mitt ønske, men nå står også Lassiemannen som pårørende, så da får vi håpe de spør ham, for han har de samme tankene som meg (Dvs. for meg er det egentlig et "det er tanken som teller, for det er så mye som feiler meg så det spørs om noe kan gjenbrukes.... ) ← Samme her! De har fjernet så mye i meg allerede også, så det spørs om det er så mye mer vettugt å bruke
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #66 Skrevet 2. april 2006 Synes "disse mammaene" det er greit at legene skjærer i andres barn for å redde sitt eget?
Superlammet Skrevet 3. april 2006 #67 Skrevet 3. april 2006 Er du uheldig å komme i en ulykke og de ser ditt donorkort,gjør legene ikke alt for å redde deg.De tekner da på alle dine organer de kan bruke til andre. det er faktisk helt sant ← Dokumenter.
Gjest gjest 0 Skrevet 3. april 2006 #68 Skrevet 3. april 2006 Jeg har donorkort, er blodgiver og beinmargsdonor. Mine foreldre og samboer er informert om mitt ønske
Gjest Lompa Skrevet 3. april 2006 #69 Skrevet 3. april 2006 ja, jeg har donorkort. Jeg er blodgiver og står også i beinmargsregisteret. For et par år siden ble jeg faktisk sjekket ut som mulig nyredonor for ei jeg kjenner. Det ble aldri noe av, av forskjellige årsaker. Men skulle jeg omkomme i en ulykke eller noe, skal legene kunne bruke alt som brukes kan. Og jeg ønsker også at mine levninger skla brukes til forskning. Hva i himmelens navn skal jeg med det når jeg er død? Som bestemor sa; det er ikke lommer på likskjorta....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå