AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:22 #1 Skrevet torsdag kl. 10:22 Skal snakke med legen om dette og lurer på: -Hvor mye og hvor raskt gikk du ned? -Hva slags bivirkninger hadde du? Er veldig spent. Bmi på 34 og vil ned minst 20 kg. 🥹 Anonymkode: 9f608...3b9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:24 #2 Skrevet torsdag kl. 11:24 30 kg over 18 mnd, ingen bivirkninger. Anonymkode: e4b79...a84 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:30 #3 Skrevet torsdag kl. 11:30 Har gått på det periodevis. Mistet merkbart mye hår, og får alltid banvittig ulvehunger når jeg går av sprøyta. Orker dessverre ikke gå på vedlikeholdssprøytene pga at jeg får betydelig dårligere kondis hver gang Wegovy er i kroppen min🙄 Anonymkode: 1e788...5e0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:30 #4 Skrevet torsdag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal snakke med legen om dette og lurer på: -Hvor mye og hvor raskt gikk du ned? -Hva slags bivirkninger hadde du? Er veldig spent. Bmi på 34 og vil ned minst 20 kg. 🥹 Anonymkode: 9f608...3b9 Jeg prøvde første gang i fjor men sprakk da jeg kasta opp mye. Fårikål blir nok lenge til neste gang. Men har nettopp starta igjen men tror ikke jeg har gått ned så veldig mye enda er på minste dose. Tenkt å bruke 2 mnd før jeg øker. Vet mer hva jeg går til denne gangen så litt enklere. Ikke vært kvalm denne gangen bare litt uggen men fant ut at ingefær tabletter hjelper mot det. Passer meg for fet mat da. Spiser normalt. Frokost lunsj middag og kvelds men som sagt unngår fete ting. Krysser fingrene på at d virker. Er vel over 35 i bmi her. Har ingen oppfølging av noe slag. Anonymkode: 7f473...6b8 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:31 #5 Skrevet torsdag kl. 11:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal snakke med legen om dette og lurer på: -Hvor mye og hvor raskt gikk du ned? -Hva slags bivirkninger hadde du? Er veldig spent. Bmi på 34 og vil ned minst 20 kg. 🥹 Anonymkode: 9f608...3b9 ca 1 kilo i mnd. Gikk sakte ned med andre ord. Bivirkninger: - hårtap - diare - mageknip Anonymkode: bd1a4...aa7 1
NordNord Skrevet torsdag kl. 11:53 #6 Skrevet torsdag kl. 11:53 Gikk ned 40 kg på 9 mnd. Økte til 1mg i uken, og holdt meg der. Ingen bivirkninger, annet enn litt hodepine første uke og trøtt etter å ha tatt sprøytene (tar de på kvelden, så null stress). Var samtidig "nazi" på hva jeg spiste. Ingen sukker, potetgull, for fet mat etc i starten. Tror det hjalp godt mot bivirkninger som kvalme, diare o.l. Det lille jeg spiste var proteiner. Passet på å være ute i aktivitet hver dag, uansett vær. Det gjorde godt for kropp og hode, og særlig for "lyst på noe" følelsen. Har hatt lite oppfølging av lege. Sjekk i starten, og blodprøver hver 3dje måned. Hovedsakelig for å sjekke for D og B12 vitaminer. Var ganske klar på egne tanker om dette, bl.a. at jeg ikke ville på høyere dose før jeg hadde prøvd ekstra uker på 1mg. Nå går jeg på lav vedlikeholdsdose, og må hele tiden passe på hva jeg spiser (gjelder vel for resten av livet det...) Har hendt at jeg har hoppet over en uke med medisin, for å kunne kose meg litt ekstra med god mat og vin, men opplever ikke ulvehunger. Kjenner litt på mer sultfølelse, og lysten på gjærbakst - som er min akilleshæl, men den klarer jeg å komme over med å være bestemt. (De fleste ganger.. Kanskje en gang eller to i måneden spiser jeg skolebrød med GOD samvittighet!) Etter høyt vekttap har jeg nå en BMI på 23, er sjokket hver gang jeg kjøper klær, ser ikke hvor slank jeg har blitt når jeg ser i speilet, sliter med overflødig hud, og klarer å jogge for første gang i mitt liv. Føler meg på ingen måte tynn, selv med strl S i klær - men vet jeg er sunn og at dette er bra for kroppen som akkurat har bikket 40, og skal vare i minst 40 til. Brystene får jeg dekket løft på, men resten av hudoverskuddet er for lite for operasjon dekket av staten. Nå jobber jeg hardt med å bare godta at sånn er det, så lenge jeg ikke har plager så gjør det ikke noe. Prøver hardt å se meg selv slik jeg ser andre, og jeg ville syntes at andre med litt overflødig hud og passe runde former er vakre damer som har tegn på kroppen av levd liv. Kjenner egentlig mest på at hele min Wegovy reise har vært mest mental, med fokus på å ville bli sunnere og få bedre helse. Vil man nok, og aksepterer å gi slipp på goder en lang periode - så er Wegovy et fantastisk hjelpemiddel. Husk på at alle resultater og bivirkninger er individuelle. Bruk medisinen slik at det blir rett for DITT hode og DIN kropp, og ha dialog med legen på hva som er DIN plan og DIN måte å gjennomføre dette på. Få den oppfølgingen DU føler at du behøver! Masse lykke til! Har troen på deg ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:22 #7 Skrevet torsdag kl. 12:22 NordNord skrev (28 minutter siden): Gikk ned 40 kg på 9 mnd. Økte til 1mg i uken, og holdt meg der. Ingen bivirkninger, annet enn litt hodepine første uke og trøtt etter å ha tatt sprøytene (tar de på kvelden, så null stress). Var samtidig "nazi" på hva jeg spiste. Ingen sukker, potetgull, for fet mat etc i starten. Tror det hjalp godt mot bivirkninger som kvalme, diare o.l. Det lille jeg spiste var proteiner. Passet på å være ute i aktivitet hver dag, uansett vær. Det gjorde godt for kropp og hode, og særlig for "lyst på noe" følelsen. Har hatt lite oppfølging av lege. Sjekk i starten, og blodprøver hver 3dje måned. Hovedsakelig for å sjekke for D og B12 vitaminer. Var ganske klar på egne tanker om dette, bl.a. at jeg ikke ville på høyere dose før jeg hadde prøvd ekstra uker på 1mg. Nå går jeg på lav vedlikeholdsdose, og må hele tiden passe på hva jeg spiser (gjelder vel for resten av livet det...) Har hendt at jeg har hoppet over en uke med medisin, for å kunne kose meg litt ekstra med god mat og vin, men opplever ikke ulvehunger. Kjenner litt på mer sultfølelse, og lysten på gjærbakst - som er min akilleshæl, men den klarer jeg å komme over med å være bestemt. (De fleste ganger.. Kanskje en gang eller to i måneden spiser jeg skolebrød med GOD samvittighet!) Etter høyt vekttap har jeg nå en BMI på 23, er sjokket hver gang jeg kjøper klær, ser ikke hvor slank jeg har blitt når jeg ser i speilet, sliter med overflødig hud, og klarer å jogge for første gang i mitt liv. Føler meg på ingen måte tynn, selv med strl S i klær - men vet jeg er sunn og at dette er bra for kroppen som akkurat har bikket 40, og skal vare i minst 40 til. Brystene får jeg dekket løft på, men resten av hudoverskuddet er for lite for operasjon dekket av staten. Nå jobber jeg hardt med å bare godta at sånn er det, så lenge jeg ikke har plager så gjør det ikke noe. Prøver hardt å se meg selv slik jeg ser andre, og jeg ville syntes at andre med litt overflødig hud og passe runde former er vakre damer som har tegn på kroppen av levd liv. Kjenner egentlig mest på at hele min Wegovy reise har vært mest mental, med fokus på å ville bli sunnere og få bedre helse. Vil man nok, og aksepterer å gi slipp på goder en lang periode - så er Wegovy et fantastisk hjelpemiddel. Husk på at alle resultater og bivirkninger er individuelle. Bruk medisinen slik at det blir rett for DITT hode og DIN kropp, og ha dialog med legen på hva som er DIN plan og DIN måte å gjennomføre dette på. Få den oppfølgingen DU føler at du behøver! Masse lykke til! Har troen på deg ❤️ Takk for et utfyllende svar. 40 kg på 9 måneder er jo helt utrolig. Så trøttheten varte bare ut natta dtter sprøyta? Opplevde du heller ikke hårtap? Anonymkode: 9f608...3b9
NordNord Skrevet torsdag kl. 12:40 #8 Skrevet torsdag kl. 12:40 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for et utfyllende svar. 40 kg på 9 måneder er jo helt utrolig. Så trøttheten varte bare ut natta dtter sprøyta? Opplevde du heller ikke hårtap? Anonymkode: 9f608...3b9 Det stemmer.. Kun natta over 🙂 Ikke noe hårtap utover normal røyting. Jeg setter sprøyta i overarmen. Fikk en gang et tips om at det gav mindre bivirkninger. Usikker på om det stemmer, men jeg hyller placeboeffekten. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:52 #9 Skrevet torsdag kl. 12:52 I starten ble jeg kvalm, senere ganske varierende. Kombinasjon fett og raske karbohydrater, satt fyr på magen, fikk diare og klarte ikke holde igjen. Mye illeluktende raping. Hårtap. Det meste var til å leve med. Gikk ned 25 kg ila et år. Jeg mistet lysten på mat egentlig, det gav liksom ingen glede, ikke noe jeg hadde lyst på. På slutten fikk jeg en smerter/ømhet i buken og ble nervøs, da betennelse i bukspyttkjertel er en bivirkning og risk for utvikling av tumor er også en del av risikoen. Jeg valgte å slutte, jeg begynte å spise igjen, men selv med kcaloritelling aksellererte vekta opp igjen. Nå har det stabilisert seg til samme utgangspunkt. Anonymkode: f9e5b...2a1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:06 #10 Skrevet torsdag kl. 13:06 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I starten ble jeg kvalm, senere ganske varierende. Kombinasjon fett og raske karbohydrater, satt fyr på magen, fikk diare og klarte ikke holde igjen. Mye illeluktende raping. Hårtap. Det meste var til å leve med. Gikk ned 25 kg ila et år. Jeg mistet lysten på mat egentlig, det gav liksom ingen glede, ikke noe jeg hadde lyst på. På slutten fikk jeg en smerter/ømhet i buken og ble nervøs, da betennelse i bukspyttkjertel er en bivirkning og risk for utvikling av tumor er også en del av risikoen. Jeg valgte å slutte, jeg begynte å spise igjen, men selv med kcaloritelling aksellererte vekta opp igjen. Nå har det stabilisert seg til samme utgangspunkt. Anonymkode: f9e5b...2a1 Så kjedelig det ble sånn for deg. Spiste du mer etter du slutta eller gikk su opp i vekt selv om du spiste lite og telte kcal? Anonymkode: 9f608...3b9
Gjest MammanTilCasper Skrevet torsdag kl. 13:52 #11 Skrevet torsdag kl. 13:52 Jeg gikk ned 15 kg ca… Det gikk veldig sakte den første måneden, så plutselig raste jeg ned i vekt. Noe kvalme og forstoppelse.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:58 #12 Skrevet torsdag kl. 13:58 10 kg på 1 mnd. Anonymkode: 6ae72...ffc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:39 #13 Skrevet torsdag kl. 15:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): 10 kg på 1 mnd. Anonymkode: 6ae72...ffc Levd på luft og kjærlighet da eller? Anonymkode: 7f473...6b8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:52 #14 Skrevet torsdag kl. 15:52 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Levd på luft og kjærlighet da eller? Anonymkode: 7f473...6b8 Nei gjorde ikke det Anonymkode: 6ae72...ffc
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:02 #15 Skrevet torsdag kl. 16:02 3 uker og gått ned 5 kg. Bivirkninger er veldig løs mage etter mat. Noe kvalme. Håper det gir seg. Kun hvert ille den tredje uka. Har 24 kg jeg ønsker å gå ned. Veier nå 104. Vil ned til 80 😊 Anonymkode: 0d407...e9b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:20 #16 Skrevet torsdag kl. 18:20 Har gått ned nesten 7 kg på to måneder. Skal ned fra 76 kg til rundt 60 kg. Eneste bivirkninger er mageknip og diaré noen ganger. Vil si det har skjedd kanskje 4 ganger på disse månedene. Ellers ingenting. Anonymkode: 04b77...83f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:11 #17 Skrevet torsdag kl. 19:11 Jeg mister en hel del hår. Ekstreme mengder, utover det blir jeg kvalm av mye fet mat. Kan få veldig lavt blodsukker hvis det går lenge mellom måltidene, eller trener hardt/ lenge. Kjenner igjen symptomene så nå er jeg mer forberedt. Har besvimt mer enn en gang pga lavt blodsukker. Blir ufattelig kvalm og kaster opp, uggen, uvell og svimmel. Går på lav dose wegovy. Har bmi på 25 per dags dato. Gått ned over 40% av kroppsvekten min. Anonymkode: 756cc...136
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:21 #18 Skrevet torsdag kl. 19:21 Gikk ned fra 105 til 84kg på ett år. BMI 30,1 til 23,9. Har stabilisert meg på 84kg, bruker maksdose. Eneste bivirkning er noen sjeldne kvalmeanfall på morgenen men det gir seg så snart jeg spiser noe (f.eks en banan). Anonymkode: 1dd06...07a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:16 #19 Skrevet fredag kl. 06:16 Gikk ned 28 kg på et år. Hadde ikke diare, mageproblemer eller lignende, men følte mer tungsinn iom at man får mindre dopamin, og var mye trøtt og hadde litt mer vondt i hodet enn jeg pleier. Nå etter et år holder jeg på å trappe ned og merker gleden og overskuddet begynner å komme tilbake. Anonymkode: e1d21...ed3 1
aksase Skrevet fredag kl. 06:29 #20 Skrevet fredag kl. 06:29 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skal snakke med legen om dette og lurer på: -Hvor mye og hvor raskt gikk du ned? -Hva slags bivirkninger hadde du? Er veldig spent. Bmi på 34 og vil ned minst 20 kg. 🥹 Anonymkode: 9f608...3b9 Startvekt på 145kg og BMI 43. Gått ned drøyt 45kg på halvannet år. Mest første 10 månedene og mye saktere etterpå. Nå nede på BMI 29. Ønsker å gå ned mer, men da blir det mye stygg løshud etterhvert, så får se.... Men må få meg nye ID-dokumenter for bildene likner ikke på meg lenger.. 🙂 Veldig lite bivirkninger. Litt hard avføring av og til, men ikke noe jeg har trengt medisiner til. Alt i alt utelukkende positivt med Wegovy for min del. Er på høyeste dose og kan tenke meg å fortsette med det så lenge jeg får lov av legen. Mulig jeg må ha såpass for å holde stabil vekt etter nedgangen også. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå