Gå til innhold

Når skal de egentlig skru av 2g-nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mobilen min tar 4G står det. Men ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: 0671c...1e5

Men da trenger du ikke bekymre deg, for det er ikke 4g som stenger
Med mindre den er så gammel at den ikke støtter VoLTE 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Nokia lumia 635. Den tar ikke sånn tale wifi eller Volte tror jeg.

Jeg elsker mobilen min, den er så enkel å bruke. Jeg har ingen app eller noe, jeg bruker PC til alt ellers

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en Nokia lumia 635. Den tar ikke sånn tale wifi eller Volte tror jeg.

Jeg elsker mobilen min, den er så enkel å bruke. Jeg har ingen app eller noe, jeg bruker PC til alt ellers

Dårlig med VoLTE på den ja. Så du blir nok nødt til å bytte i løpet av maks et par år. Slik har det vært i alle år, nett basert på gammel teknologi stenges for å bruke frekvensområdene til nye nett. NMT 450 nettet ble jo stengt og ICE brukte frekvensene i mange år til mobilt bredbånd (inntil båndbreddekravene ble for høye). NMT 900 ble stengt og de frekvensene brukes i dag til 4G (bånd B8). Analoge TV-frekvenser brukes til 5G (700MHz, bånd n28). Stenging av 2G vil øke kapasiteten til 4G/5G i 800Mhz og 900Mhz-båndene med 50% (fra 10 til 15Mhz båndbredde pr. operatør). 

Skrevet

Men hvis jeg bytter til Telenor så vil mobilen fortsatt fungere? Jeg er så dårlig på mobiler (tydeligvis, siden jeg har en eldgammel mobil). Jeg bruker den bare til samtaler og sms (og kamera da)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men hvis jeg bytter til Telenor så vil mobilen fortsatt fungere? Jeg er så dårlig på mobiler (tydeligvis, siden jeg har en eldgammel mobil). Jeg bruker den bare til samtaler og sms (og kamera da)

Den vil virke frem til en gang i 2027 ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...