AnonymBruker Skrevet 9. oktober #41 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jada, voksne kan også være utålelige. Men i denne tråden var det altså barn som var temaet. Anonymkode: d693a...61c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. En drittunge er en drittunge. Anonymkode: d693a...61c Å kjipe foreldre som omtaler andre barn på den måten, er å blir kjipe foreldre Anonymkode: 2fb4c...30c 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #42 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Føler med deg. Elsker mitt eget barn, liker/tålerer de fleste andre barn, men det er ca 20% barn i bhg jeg virkelig ikke kan fordra. De snakker stygt, erter, er hissige, brøler, høylytte, ler sånn NÆÆÆÆAHEHEEREÆAAAAAAAAAAAAAA med gapåpen munn uten grunn - gjerne med tunga til tørk, brå i bevegelsene og tror de er universets sentrum. Gjelder alle aldre. Men er klart, jeg behandler alle fint og setter tydelige grenser i eget hjem - med kjærlighet og tålmodighet. Ungen min er veldig populær og har svært mange venner, og jeg tror alle fæler seg velkomne hjem til oss. De spør hvertfall om å komme tilbake ofte 😊 Anonymkode: 55269...cbb Fæle og ikke kan fordra? Herlighet for noen uttalelser Anonymkode: 2fb4c...30c 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #43 Skrevet 10. oktober Hvorfor blir det egentlig sett på som så mye verre å føle motvilje mot barn enn voksne? Det forventes ikke at man skal like absolutt alle voksne man møter, så hvorfor skal man like alle barn? Skjønner deg godt, TS, jeg liker heller ikke frekke mennesker, verken voksne eller barn. Anonymkode: 63e52...6be 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #44 Skrevet 10. oktober Vi liker jo ikke alle mennesker vi treffer, hvorfor skulle det være noe annerledes med barn? Anonymkode: d1750...6f6 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #45 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi liker jo ikke alle mennesker vi treffer, hvorfor skulle det være noe annerledes med barn? Anonymkode: d1750...6f6 Fordi barn er barn. Fenomenet med at det er helt ok å ikke like barn, er så feilaktig som det kan få blitt. Barn er en sårbar gruppe, og de trenger hjelp og støtte. Ren skjær egoisme. Hvor ble det av empatien og omsorgen? I denne tråden er den omtrent fraværende. Skummelt! Anonymkode: 99701...9f3 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #46 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fordi barn er barn. Fenomenet med at det er helt ok å ikke like barn, er så feilaktig som det kan få blitt. Barn er en sårbar gruppe, og de trenger hjelp og støtte. Ren skjær egoisme. Hvor ble det av empatien og omsorgen? I denne tråden er den omtrent fraværende. Skummelt! Anonymkode: 99701...9f3 Barn er barn er sirkelargumentasjon. "Vi kan ikke mislike barn fordi de er barn". Det er ikke noe argument. Anonymkode: d1750...6f6 1 1
Gliffy Skrevet 10. oktober #47 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor blir det egentlig sett på som så mye verre å føle motvilje mot barn enn voksne? Det forventes ikke at man skal like absolutt alle voksne man møter, så hvorfor skal man like alle barn? Skjønner deg godt, TS, jeg liker heller ikke frekke mennesker, verken voksne eller barn. Anonymkode: 63e52...6be Fordi ungene ikke har fått den samme muligheten til å lære seg sosiale koder, riktig oppførsel, impulskontroll og sånne ting som vi voksne. Derfor blir det urettferdig å holde de til samme standarden og mislike de når de gjør feil. Jeg forstår godt at man kan føle misnøye mot barn som oppfører seg dårlig, jeg gjør det selv noen ganger. Men man skal alltid huske at de er under opplæring og behandle de fint uansett. De gjør så godt de kan, med det de har fått lære så langt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #48 Skrevet 10. oktober Gliffy skrev (38 minutter siden): Fordi ungene ikke har fått den samme muligheten til å lære seg sosiale koder, riktig oppførsel, impulskontroll og sånne ting som vi voksne. Derfor blir det urettferdig å holde de til samme standarden og mislike de når de gjør feil. Jeg forstår godt at man kan føle misnøye mot barn som oppfører seg dårlig, jeg gjør det selv noen ganger. Men man skal alltid huske at de er under opplæring og behandle de fint uansett. De gjør så godt de kan, med det de har fått lære så langt. Og det skjønner man jo. Men man trenger ikke like dem for det? Anonymkode: c28ae...7e2 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #49 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det skjønner man jo. Men man trenger ikke like dem for det? Anonymkode: c28ae...7e2 Det er en del som tror at å like noen er et valg, og ikke en følelse. Anonymkode: ad1a4...282 5
Gliffy Skrevet 10. oktober #50 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det skjønner man jo. Men man trenger ikke like dem for det? Anonymkode: c28ae...7e2 Nei det må man ikke. Men man må ta seg sammen og oppføre seg skikkelig, og det beste er om man gjør en innsats for å prøve å like de. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #51 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 10.30): Jeg skjønner ikke hva som feiler meg, men jeg føler motvilje mot en del barn. Har en sønn på 5 år, og det er rett og slett en del barn i barnehagen hans som jeg ikke liker. Til nå har det fungert greit å unngå de, men når han begynner på skole vil jo dette bli vanskeligere. Hvordan kan jeg jobbe med meg selv? Typisk barn jeg ikke liker er de med utfordringer, de som er litt mye. Anonymkode: 48920...5dc Det hadde en mor til venninne av min datter. Hun nekta henne å leke med henne, og jenta mi merka det, til og med fikk høre via venninna hva den mora har sagt. Det var ganske ille ord… Jenta mi ble kjempelei seg og tenker den dag i dag sitt om den mora. Venninna vil henge med henne men tør ikke. En gang hun var på middag hos oss, fikk hun skjennepreken fordi hun besøkte oss… Altså. Aldri møtt den mora før men tenker mitt… Nå er de tenåringer og jenta tør ikke henge med henne selv om hun vil pga mora si. Et fint vennskap ødelagt av skrudde tanker fra en psyk mor med helt ville ideer. Hun trodde jenta mi gjorde hennes datter lesbisk… Den gang var ungene 10-11 år gamle… Min datter er heller ikke noe i nærheten av å være det, heller ikke jeg er det, så hvor hun fikk de ideene fra aner jeg ikke. Hver gang jeg ser den mora i dag, kjenner jeg på vemmelse ovenfor henne og hvordan hun behandler sin egen datter. Hun driver et fast food sted, og legger stadig ut videoer av seg selv på TikTok og aper seg til… Mer opptatt av å vise seg frem på TikTok enn å bry seg om datterens ve og vel… Trenger jeg å si at den datteren hennes sliter i dag… Anonymkode: a34e7...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #52 Skrevet 10. oktober Det jeg vil si, er at folk rundt legger merke til dine holdninger og det er absolutt ikke til din eller dine barns fordel… Anonymkode: a34e7...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #53 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor blir det egentlig sett på som så mye verre å føle motvilje mot barn enn voksne? Det forventes ikke at man skal like absolutt alle voksne man møter, så hvorfor skal man like alle barn? Skjønner deg godt, TS, jeg liker heller ikke frekke mennesker, verken voksne eller barn. Anonymkode: 63e52...6be Kanskje fordi det er uberettiget, uheldig og urettferdig ovenfor barnet?? Anonymkode: a34e7...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #54 Skrevet 10. oktober Gliffy skrev (28 minutter siden): Nei det må man ikke. Men man må ta seg sammen og oppføre seg skikkelig, og det beste er om man gjør en innsats for å prøve å like de. Ja, selvfølgelig. Og det sier de fleste i tråden også. Anonymkode: c28ae...7e2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #55 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kanskje fordi det er uberettiget, uheldig og urettferdig ovenfor barnet?? Anonymkode: a34e7...9bb Man kan ikke styre hva man føler. Men man kan styre hva man gir uttrykk for. Uberettighet - det vil jeg ikke alltid si at det er... Uheldig - ja, men ofte foreldrene sin feil. Men oppfører man seg som en sivilisert voksen så vil ikke barnet merke det og da er det ikke uheldig for barnet. Urettferdig - Nei, det er ikke urettferdig å bli mislikt om man oppfører seg på en måte som gjør at folk misliker deg. Utenom det.... vel, verden er ikke alltid rettferdig. Anonymkode: d1750...6f6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #56 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å kjipe foreldre som omtaler andre barn på den måten, er å blir kjipe foreldre Anonymkode: 2fb4c...30c Mulig. Barn er noe jeg selv aldri skal ha, så da går jeg klar denne kategorien mennesker. Anonymkode: d693a...61c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #57 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barn er barn er sirkelargumentasjon. "Vi kan ikke mislike barn fordi de er barn". Det er ikke noe argument. Anonymkode: d1750...6f6 Det er jo akkurat det det er. Du er ikke et godt menneske hvis du ikke kan skrape sammen litt empati inni deg selv for et barn, et dyr eller andre svake grupper. Det er ingen mellomting. Anonymkode: 99701...9f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #58 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo akkurat det det er. Du er ikke et godt menneske hvis du ikke kan skrape sammen litt empati inni deg selv for et barn, et dyr eller andre svake grupper. Det er ingen mellomting. Anonymkode: 99701...9f3 Tidenes stråmann. Det å mislike et barn er ikke ensbetydende med at man ikke kan føle empati for dem. Og i hvert fall ikke ensbetydende med at man ikke kan føle empati for dyr og andre svake grupper. Hva med å holde deg til det som faktisk skrives fremfor å finne på egne ting bare for å svartmale folk med din svart/hvitt-pensel? Anonymkode: d1750...6f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #59 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tidenes stråmann. Det å mislike et barn er ikke ensbetydende med at man ikke kan føle empati for dem. Og i hvert fall ikke ensbetydende med at man ikke kan føle empati for dyr og andre svake grupper. Hva med å holde deg til det som faktisk skrives fremfor å finne på egne ting bare for å svartmale folk med din svart/hvitt-pensel? Anonymkode: d1750...6f6 Man føler jo ikke empati for noe/noen man misliker. Så argumentet ditt står og faller på egen urimelighet Anonymkode: 99701...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #60 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man føler jo ikke empati for noe/noen man misliker. Så argumentet ditt står og faller på egen urimelighet Anonymkode: 99701...9f3 Man kan absolutt føle empati for noen man misliker. I tillegg hoppet du bukk over den største stråmannen du laget som jeg påpekte, hvor du plutselig dro inn at man ikke hadde empati for "dyr og svake grupper" også. Anonymkode: d1750...6f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå