Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har to nydelige barn fra før. En av hvert kjønn. Har ikke ønsket meg et spesielt kjønn noen av gangene. Akkurat nå er jeg gravid med nr.3 og føler på en skuffelse over at babyen ikke har samme kjønn som yngste barnet mitt. Var totalt uforberedt på disse følelsene, men det kjennes intenst. Hormonelt? Kanskje fordi jeg vet at dette er siste barnet og at mye av babyklærne må ut av huset nå?

Har ikke noe spørsmål egentlig men trengte bare å lufte tankene. Har ikke turt å si det høgt, i frykt for at noen skal tro at jeg er misfornøyd med minste i magen. Jeg er selvfølgelig overlykkelig over babyen i magen!

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 71949...d31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På en måte. Alle i rundt meg var så klar på at jeg kom til å få en jente fordi jeg var så ekstremt kvalm. Jeg tenkte at det sikkert var bare tull og hadde ikke noen preferanse for kjønn, men siden det ble sagt så mye og så ofte så tenkte jeg også at kanskje det kunne stemme. Så jeg ble på en måte litt skuffa først når jeg fant ut at det var gutt på OUL. Jeg ble veldig overrasket over at den følelsen kom siden jeg ikke hadde noen preferanse for kjønn i utgangspunktet og var absolutt egentlig bare opptatt av at barnet var friskt, så jeg holdt det for meg selv jeg også og jeg kjenner at jeg skammer meg over det når jeg skriver det nå. Men man kan ikke styre følelsene sine, og man er gjerne ikke alltid så rasjonell som gravid. 

Når er jeg mamma til verdens aller fineste gutt, og det gjør meg ingenting om det neste barnet vårt (og siste for vår del) også blir gutt. 

Anonymkode: f0ce4...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente på samme følelse av å få gutt nr 2. Ønsket veldig sterkt en jente. Det gikk over før fødsel og selv om jeg godt kunne tenkt meg en av hver ville jeg aldri byttet bort noen av guttene mine ❤️ tror det er lurt å la disse følelsene ta litt plass nå, og så går det over. 

Anonymkode: 51bce...280

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, tre barn her også, hadde en av hver og trodde ikke jeg skulle oppleve å bli skuffet (kan skjønne at de som har to jenter eller to gutter blir skuffet men skjønner ikke hvorfor jeg følte det sånn når jeg hadde begge)🙈 men da jeg var gravid hadde jeg så sterk følelse av at det var et visst kjønn og hadde navn og alt klart, så for meg at de to yngste skulle bli sååå gode venner fordi de var samme kjønn. Så viste det seg at det var motsatt kjønn og skuffelsen traff meg skikkelig hardt og varte hele graviditeten. Det gikk over en liten stund etter fødselen :) går seg nok til hos deg også skal du se💛

Anonymkode: 096a4...a36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt, på en måte. Trodde det skulle bli gutt så det var en del av baby sin identitet. Men plutselig fikk jeg en "ny" baby 😅 Litt tullete men der og da føltes det sånn. Er nok litt hormonene som snakker :klem3:Ikke rart eller slemt i det heletatt.

Anonymkode: c82d2...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...