Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #1 Skrevet 24. november 2002 Har en liten diskusjon på gang med min kjære her. Han mener at når man forlover seg så skal man sette en dato. Og den skal være et år etterpå. Dette er jo den gammeldagse måten å gjøre det på. Jeg for min del mener det at man kan forlove seg, og vite det at "joda, man skal gifte seg med tid og stunder, men ikke akkurat om et år nødvendigvis". Man kan jo sette datoen til både 2 og 3 år? Eller? Vi blir liksom ikke helt samsvarte her Og en annen ting: Er det å gifte seg på nyttårsaften en dum ting? Ødelegger man da hele den dagen med å dra familie og venner inn i kirka? Er ikke det en fin dag å samles på og sende opp raketter, spise masse god mat, og diverse annet som skjer i et bryllup? Bare lurer, jeg....
magnhild Skrevet 24. november 2002 #2 Skrevet 24. november 2002 Jeg var selv av den tanke at når man forlovet seg så skulle man sette dato for bryllupet og at det burde være innen et år. Men nå er jeg forlovet og jeg skal gifte meg om 2.5 år, så jeg har endret mine meninger. Og min grunn til det er nok at jeg er helt sikker på mitt valg av mann. Det er helt naturlig at vi skal gifte oss, men vi ville ha en dato som betydde noe for oss. Og den datoen ble en helg langt frem i tid. En tin gjeg har vært klar på er at jeg ikke vil ha bryllup på nyttårsaften selv, men det er nok drømmen om et vår-bryllup som har gjort. Jeg tror at nyttårsaften vil være en kjempefindag å ha bryllup på. Det er jo allerede en festdag, så hvorfor ikke gjøre det da?Og hva er galt med å dra hele familien sammen og feire seg selv og det nye året på en ordentlig måte!? Gjør det som passer best for dere og ikke tenk for masse på de rundt dere. Det mener i alle fall jeg...
zala Skrevet 24. november 2002 #3 Skrevet 24. november 2002 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om når datoen for bryllupet er, men poenget er jo at det blir satt en dato ved en forlovelse. Ellers er vel poenget med forlovelse borte.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 25. november 2002 #4 Skrevet 25. november 2002 Når vi forlovet oss var planen å gifte seg om 3-4 år. Vi var på det tidspunktet helt bestemt på at vi ville gifte oss, men hadde ikke råd til bryllup, og ønsket også å prioritere andre ting først, som feks kjøpe leilighet. Men siden vi ønsket å vise resten av verden at vi ville dele resten av livet (forhåpentligvis) var det veldig naturlig å forlove seg. Når vi gifter oss i mai har vi vært forlovet i nesten 3 1/2 år.
K. Skrevet 25. november 2002 #5 Skrevet 25. november 2002 Det er vel egentlig ingen regel som sier at man må sette en dato når man forlover deg. For oss var det naturlig, men det er jo utrolig mange par som av ulike grunner ikke bestemmer dato for bryllupet med en gang. Da vi forlovet oss, bestemte vi bryllupsdato 2 år fram i tid. K.
Loonie Skrevet 25. november 2002 #6 Skrevet 25. november 2002 Jeg og min kjære var fast bestemt på at når vi forlovet oss skulle vi også sette en dato. Det er mange som forlover seg uten å planlegge bryllup, men slik ville ikke vi ha det. Vi syntes at vi skulle være klare for å gifte oss da vi forlovet oss. Han fridde til meg den 08. oktober, og noen dager senere hadde vi satt den 16. august som bryllupsdato. Jeg personlig ville aldri ha giftet meg på nyttårsaften (eller andre merkedager for den saks skyld). Vi vil ha en dag som kun er "vår" og som vi ikke må "dele" med hele verden, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Laly Skrevet 25. november 2002 #7 Skrevet 25. november 2002 Hei! :D Vi hadde diskutert på forhånd og kommet frem til at når vi forlovet oss så skulle vi også sette en dato for når bryllupet skulle være. Det var slik vi ville ha det. Når han endelig fridde etter at vi hadde vært sammen i 5 år (på dagen!), så ville vi ikke vente mer enn nødvendig, og satte datoen et år frem i tid. Jeg tror ikke det finnes noen regler for dette, man må bare gjøre det som kjennes mest riktig for seg selv. Mine foreldre giftet seg på nyttårsaften, og de har snakket om at de synes det er en fin ramme rundt hver bryllupsdag når "alle sender opp raketter for de"! Sant å si så har det vært praktisk å feire de runde bryllupsdagene deres når hele familien er hjemme likevel, og tanter og onkler også kan komme. Jeg tror nyttårsaften er en flott dag å gifte seg på. Alle er glade og forventningsfulle, og det blir litt spesielt å møte det nye året som nygift sammen med alle dere er glade i! Lykke til med valget! :D Laly
Gjest Madden Skrevet 25. november 2002 #8 Skrevet 25. november 2002 Vi satte ikke dato for bryllup da vi forlovet oss for to år siden.. så når vi gifter oss neste sommer har vi vært forlovet i tre år! Det vi derimot bestemte da vi forlovet oss var at vi SKULLE gifte oss...men at det skulle skje litt lenger frem i tid..når jeg har fullført utdannelse osv.. Fra gammelt av er jo tradisjonen bryllup max. 1 år etter forlovelse! ikke så veldig mange som holder den tradisjonen lenger...litt dumt kanskje men spiller for meg ingen rolle! Vi tenkte også på nyttårsaften som en flott ramme rundt bryllupet..også er det så vanvittig mange fine vinterkåper og kapper til brudestasen i handelen Men fordi slekta bor så spredt over hele landet og eventuelle vinterstormer vil gjøre at få tar sjansen på å reise..så valgte vi sommeren istedet..men nyttårsaften synes jeg fortsatt ville vært den mest romantiske rammen rundt det hele...drømmer fortsatt litt om det.... :D Lykke til uansett hva dere velger!! :D
Augustbrud02 Skrevet 26. november 2002 #9 Skrevet 26. november 2002 Jeg er fortsatt såpass gammeldags at jeg mener at når man forlover seg så skal man sette en dato for bryllupet også. personlig har jeg aldri hatt så sansen for de forlovelsene der man bare bestemmer seg for å gifte seg "en gang". (Men dette er smak og behag.) Vi satte derfor datoen for bryllupet vårt allerede dagen etter forlovelsen og den ble 8 mnd etter forlovelsen vår. Personlig hadde jeg aldri villet gå flere år som forlovet før jeg hadde giftet meg... Men det viktigste synes jeg er å sette en dato, men ikke så altfor mange år frem i tid heller.
Tvilling76 Skrevet 27. november 2002 #10 Skrevet 27. november 2002 Vi er litt gammeldagse av oss og satte datoen for bryllupet 2 uker etter forlovelsen og den ble på dagen 13 mnd etter forlovelsen. (Skulle vært under 12, men pga jobb, fellesferie etc ble det litt vanskelig). Vi ventet heller med å forlove oss til vi var klare for å gifte oss. :-) Nyttårsaften? Hvorfor ikke? Koselig å vite at alle feirer deres bryllupsdag i alle årene fremover...
Linemor Skrevet 27. november 2002 #11 Skrevet 27. november 2002 Fra gamelt av så skulle man vel gifte seg iløpet av året, men nå er det jo mange som forlver seg og som kasnskje aldri gifter seg. vi valgte dato før forlovelsen var, og den ble før det hadde gått et år fra vi forlovet oss.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #12 Skrevet 27. november 2002 Bare et lite tips når det gjelder nyttårsaften brylluper; Dersom mange av gjestene i bryllupet er småbarnsforeldre og dere ikke ønsker å ha barna med på bryllupet, vil endel av disse gjestene få problemer med barnevakt. De aller fleste har planer for nyttårsaften og det er ikke den letteste kvelden å få barnevakt. Kanskje det da hadde vært en idè å ordne en samkjøring av barnepassing? Bare en tanke. Vet at svigerinna mi sliter med akkurat dette problemet i år. Det er bryllupet til fetteren hennes så hele familien skal jo dit, og jeg har desverre ikke mulighet. These79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå