Gå til innhold

Destinasjon for halloween helgen med ungdom på 14

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lyst å ta med min sønn på 14 på en helgetur, og da i halloween helgen.

Har dere noen tips til steder å reise for denne helgen der en kan få en spennende og opplevelsesrik halloween i tillegg til det er andre passende ting å gjøre? Gjerne ting med litt fart og spenning vi kan få ned oss.

Endret av PhilosopherSe7en
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

København! Tivoli pyntes til Halloween og det er helt sinnsykt gøy, selv for voksne (som liker sånt) 

Anonymkode: 689c7...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i vedkommende over. Tivoli i København er fantastisk på Halloween.

Anonymkode: 63984...6f8

• Liker 1
Skrevet

Høres interessant ut. Er det da på selve halloween det er opplegg der, eller er dette noe en får med seg over flere dager?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal foreslå, men jeg jeg vet hva jeg vil fraråde. Ikke dra til Tusenfryd på halloween. Det er elendig opplegg der, på alle måter. Borsett fra Hallweenpynt i starten av parken er det ikke noe mer, mange av attraksjonene var stengt og man sto i kø i timesvis på spøkelsehuset selvom man har bestilt biletter ekstra dit på forhånd. Det skulle liksom gå folk skummelt kledd ut i parken, men vi kunne ikke se en eneste en. Skuffende greier. 

Anonymkode: 2d3a5...b06

AnonymBruker
Skrevet

Stockholm har Skandinavias største Halloweenparade den 31.oktober. I tillegg har Gröna Lund og Skansen egne skrekkopplevelser for store og små. Det arrangeres også spøkelsesvandring i Gamla Stan av Stockholm ghost walk.

Anonymkode: 7c032...555

AnonymBruker
Skrevet

Gøteborg, og Liseberg. Der er det alltid veldig gøy på Halloween.

Anonymkode: 78846...0fa

AnonymBruker
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (4 timer siden):

Høres interessant ut. Er det da på selve halloween det er opplegg der, eller er dette noe en får med seg over flere dager?

Lurer på om ikke det er hele oktober? 

Anonymkode: 689c7...897

AnonymBruker
Skrevet

De aller beste stedene er i USA, men det blir jo langt for en helg. Salem, og New Orleans,  er en opplevelse man bør få med seg i løpet av livet. 

London har veldig mye spennende å by på. Kombiner med Jack-The Ripper walk, og Dungeon. 

Derry i Nord-Irland er veldig bra - en av europas største halloween feiringer. 

Disneyland Paris. Eller EuropaPark Tyskland, om dere heller ønsker park-følelsen. 

Anonymkode: d298b...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De aller beste stedene er i USA, men det blir jo langt for en helg. Salem, og New Orleans,  er en opplevelse man bør få med seg i løpet av livet. 

London har veldig mye spennende å by på. Kombiner med Jack-The Ripper walk, og Dungeon. 

Derry i Nord-Irland er veldig bra - en av europas største halloween feiringer. 

Disneyland Paris. Eller EuropaPark Tyskland, om dere heller ønsker park-følelsen. 

Rett fra chatgpt? Veldig likt svaret jeg fikk der hvertfall før jeg spurte her inne.

Jeg er uansett ute etter andres erfaringer med ulike steder 🙂

AnonymBruker
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (22 minutter siden):

Rett fra chatgpt? Veldig likt svaret jeg fikk der hvertfall før jeg spurte her inne.

Jeg er uansett ute etter andres erfaringer med ulike steder 🙂

Har bodd i NY og London, derfor jeg først og fremst anbefaler dette, da det er der jeg har opplevd mest forskjellig. 

Øvrige - har en familie som er i overkant interessert i Halloween. Så vi har fast helg til en temapark i Europa. Så både Tivoli og Liseberg allerede var nevnt - dette er jo lett tilgjengelige plasser. Jeg synes de er litt kjedeligere, men har kommet seg veldig de siste årene. Generelt har Europa kommet sterkt etter pandemien, opplever jeg. Før var det et stort savn med stedene vi var vant med i USA, da vi som nevnt mener en helgetur er litt knapt - særlig når du behøver en-t mellomlandinger for å komme dit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...