Gå til innhold

Barna mine evner ikke å leke med lekene sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våre barn blir ikke alltid lik oss selv.

Jeg var av den typen som kunne sitte å pusle i timevis, og da jeg ble litt større satt jeg og leste hvert ledige minutt.

Mine to gutter? Not so much 😆 I barnehagealder var begge veldig fysiske av seg. Bordaktiviteter som tegning og perling var interessant i maks fem minutter, og det var sisten, gulvet er lava, lekeslåssing og herjing som gjalt. Litt frustrerende for meg som er følsom for støy og kaos, men jeg måtte bare lære meg å leve med det.

Nå er størstemann 12 år og betydelig roligere, men liker fremdeles litt herjelek innimellom. Lillebror er sju år og fremdeles svært fysisk i leken (han er generelt mye mer hyper enn storebror, så godt mulig han alltid vil ha det med seg). Minstemann leker med lekene på rommet sitt hver dag, men da ved å tømme alt utover gulvet og rulle seg i det + slåsskamp med alle kosebamsene 😅

Anonymkode: 9db13...8ea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje det er for mange ting å velge mellom?

Anonymkode: 838ab...ac3

Ja, dette!

Vår jente på 3,5 har også myye leker og i periodene der alt står framme i stua leker hun ikke med noe, bare kjeder seg og krever at vi er med på absolutt alt. 

Hvis vi derimot har alle lekene på et annet rom og setter fram kun enkelte leker, kan hun holde på leenge med disse. For eksempel setter vi frem iskiosken hennes en dag, da er hun veldig oppslukt av den i et par dager. Så tar vi den vekk og setter frem en liten kurv med noen duplofigurer og klosser (ikke hele duplokassen). Det har vært en helt annen verden og det er veldig morsomt å se hvor kreativ hun er med bare noen få leker. Så har hun alltid tilgang til alle de andre lekene, men sjelden at hun faktisk går og graver i dem når et par ting står framme. 

Det blir rett og slett for overveldende med alt av leker og de vet ikke hvor de skal starte tror jeg 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende dine barn har behov for mere fysisk lek så fremfor sitte å pusle leker har de mere behov for en matte å stupekråke på, puter å hoppe i og slikt. Jeg var begge deler som barn samme med mitt barn. Så jeg har fokusert på begge deler. 

Anonymkode: 465e3...a0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...