Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Haldrup skrev (3 timer siden):

Spiller det noen rolle hva som var årsaken.... Du var åpenbart ikke interessert nok i henne når hun levde til å stille opp for henne, slik at situasjonen kunne vært unngått... Hvorfor vil du da vite hvordan hun dødde?

Tror du at det endrer din livssituasjon , om du vet hva som skjedde?

Er en veldig bisarr problemstilling spør du meg.... 

Hva får du egentlig ut av det å oppføre deg slik mot andre? 

Anonymkode: 6e748...318

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bare spør rett ut av det blå. Det må komme naturlig opp.

Hvis de snakker om dødsfallet, da i person (ikke på nett), så kan du spørre hvordan.

Anonymkode: 8497c...3e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, det bør man ikke. Og at tidligere kolleger legger ut sånt på sosiale medier synes jeg er ekstremt taktløst. TS kan godt prøve å være en bedre person enn disse. Jeg har selv mistet nær familie (til sykdom, hvis det er viktig) og jeg hadde blitt lynforbanna om folk utenfor familien skulle gasse seg med dødsfallet på sosiale medier! Hva feiler det folk? Enten er man nær nok til at familien deler uoppfordret, eller så er man det ikke. Og i siste tilfelle synes jeg man skal finne noe annet å spekulere i. 

Anonymkode: 7a441...1fb

Men det kunne ikke falt deg inn at andre ikke er like hissig som deg på det? Jeg hadde virkelig ikke blitt like sur som deg om noen tidligere kolleger hadde spurt hva min pappa døde av... Jeg hadde satt pris om kolleger delte det via SoME. 

Ja, det var utrolig vondt når han gikk bort, men jeg hadde ikke nådd ut til alle pappa berørte i sitt liv, om ikke hans kolleger hadde delt det. Jeg hadde heller ikke sett hvor mange som pappa hadde betydd noe for... 

Anonymkode: 8cafa...a1a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene Louise skrev (5 timer siden):

Har du funnet ut av det ts? Ikke vent for lenge. Det er dumt å spørre etter begravelsen når det sikkert har vært et tema for begravelsen, og folk er klar til å gå videre. Si det med en kondolanse. Og spør en annen eller flere kollegaer du kjente bedre. At du synes det var trist det som skjedde, men at du beklager at du ikke visste hva som skjedde med den døde.

Ja jeg spurte en tidligere kollega og fikk svar. Vil ikke forstyrre de nærmeste pårørende .

Ts

Anonymkode: 4c43d...1dd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg spurte en tidligere kollega og fikk svar. Vil ikke forstyrre de nærmeste pårørende .

Ts

Det falt deg ikke inn å skrive til oss andre og fortelle? 

Hvis du var nysgjerrig, hva tror du andre i tråden er da? ;)  

Anonymkode: ed9ab...a1c

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det falt deg ikke inn å skrive til oss andre og fortelle? 

Hvis du var nysgjerrig, hva tror du andre i tråden er da? ;)  

Anonymkode: ed9ab...a1c

Jeg har jo skrevet det lengre bak at jeg fikk vite det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva får du egentlig ut av det å oppføre deg slik mot andre? 

Anonymkode: 6e748...318

Så lenge folk skriver anonymt så er de ikke folk i min bok.... Hva er vitsen med å gjemme seg... og skrike ut meningen sin....

Det blir som å delta i en demonstrasjon, men man står bak en mur og kaster med stein.... Du kan treffe ALLE men INGEN kan treffe deg... Herlig fred... ... ... ... 

Skrevet
Haldrup skrev (49 minutter siden):

Så lenge folk skriver anonymt så er de ikke folk i min bok.... Hva er vitsen med å gjemme seg... og skrike ut meningen sin....

Det blir som å delta i en demonstrasjon, men man står bak en mur og kaster med stein.... Du kan treffe ALLE men INGEN kan treffe deg... Herlig fred... ... ... ... 

Du heter vel ikke Haldrup i det virkelige liv, så du er like anonym selv.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 8.02):

Selvfølgeligelig helt naturlig å stille spørsmålet om hvordan personene døde når det har vært en tidligere relasjon mellom dere.

De som mener annet lever et liv bak et tastaturet. 

Anonymkode: 7a715...6d6

Tenker det kommer an på situasjonen, om man snaker med noen så er det ofte et naturlig oppfølgingspørsmål i samtalen. Det å bare sende en melding for å spøre kan gjerne oppleves mer ufølsomt, og kommentarfeltet på FB er det ikke greit å grave for sånt! Det vanlige er jo at man skriver om personen som er død, og utelater man helt å nevne hvordan personen døde så tenker jeg det skyldes at familien ikke ønsker å delle det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, ikke grav og spør om dette. Det er tonedøvt. Pårørende deler det de selv ønsker å dele. 

Anonymkode: 290d4...8b0

Så, om jeg ser på Facebook at Lise - som jeg jobbet sammen med for ti år siden - er død, fordi Kari, Trond, Gerd og Arne, som fortsatt jobbet sammen med Lise har lagt det ut, så vil det være tonedøvt å høre med en av dem om de vet hva som skjedde fordi Lises familie - som jeg aldri har hilst på og knapt vet navnet til - ikke har kontaktet meg direkte og gitt meg informasjonen?

Ta deg sammen. 

Anonymkode: 1563c...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så, om jeg ser på Facebook at Lise - som jeg jobbet sammen med for ti år siden - er død, fordi Kari, Trond, Gerd og Arne, som fortsatt jobbet sammen med Lise har lagt det ut, så vil det være tonedøvt å høre med en av dem om de vet hva som skjedde fordi Lises familie - som jeg aldri har hilst på og knapt vet navnet til - ikke har kontaktet meg direkte og gitt meg informasjonen?

Ta deg sammen. 

Anonymkode: 1563c...370

Du svarer jo selv på dette. Lise har du ikke hatt kontakt med på ti år. Du har aldri møtt familien hennes. Hvorfor i all verden bryr du deg om hvordan hun døde? 

Anonymkode: 7a441...1fb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 8.02):

Selvfølgeligelig helt naturlig å stille spørsmålet om hvordan personene døde når det har vært en tidligere relasjon mellom dere.

De som mener annet lever et liv bak et tastaturet. 

Anonymkode: 7a715...6d6

Det hele handler om hvordan du gjør det og når du gjør det, selvfølgelig ikke noe man tar over en tekstmelding. Er dette gode venner og nær familie vil nok noen fortelle om det i en passende anledning der man snakker fortrolig med hverandre. Og da er det overhodet ikke frekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt spør du. 

Anonymkode: 0d05f...455

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 8.23):

Hun er ung, ikke vært i en ulykke eller vært syk, så er jo det opplagte svaret selvmord.

Anonymkode: 35b20...88d

Man kan absolutt dø plutselig som 30-åring også. De kan også f.eks få hjerteinfarkt. Kanskje hun hadde en uoppdaget hjertefeil? Det vet man ikke. Stygt å anta med én gang at det var selvmord. 

Anonymkode: f571d...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er noe freidig. La vedkommende fortelle selv dersom de føler for det.

Selv så kan jeg ikke fordra å få spørsmål om ting jeg ikke hadde tenkt å fortelle selv.

Anonymkode: 27a7b...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...