Gå til innhold

Må man til legen for ny resept hver eneste gang en flaske estrogel er brukt opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos privat gynekolog for å få resept på østrogen (estragel) og progesteron på forsommeren. Da fikk jeg resept med ett uttak av hver og måtte komme tilbake til ny konsultasjon for å få mer.

På den nye timen fikk jeg resept med 4 uttak av progesteron, men igjen bare ett uttak av estragel.

Har legen gjort en feil her, eller må man tilbake hver eneste gang en flaske er brukt opp?

Anonymkode: e87b5...95e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes merkelig ut, jeg har flere uttak på min resept i hvert fall. Kan forstå det om det er første runde og de vil ha deg inn til sjekk før du fortsetter.

Anonymkode: 79594...a51

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen følger deg opp videre. Spesialisten har satt i gang, så fastlegen kan fortsette.

Anonymkode: 68a19...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var hos privat gynekolog for å få resept på østrogen (estragel) og progesteron på forsommeren. Da fikk jeg resept med ett uttak av hver og måtte komme tilbake til ny konsultasjon for å få mer.

På den nye timen fikk jeg resept med 4 uttak av progesteron, men igjen bare ett uttak av estragel.

Har legen gjort en feil her, eller må man tilbake hver eneste gang en flaske er brukt opp?

Du må nok ha ny konsultasjon for at legen skal kunne vurdere dette om Estrogel er riktig for deg, men så kan du nok få utskrevet for flere uttak, og eventuelt kan fastlege deretter følge opp.

Anonymkode: caa89...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Send en melding til legen via HelseNorge. Du trenger ikke ny time for å fornye resepter.

Anonymkode: 8ca37...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...