AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:37 #1 Skrevet onsdag kl. 20:37 Så at det canadiske lavpris selskapet skal ta ekstra betalt for flyseter som har funksjonen å legge setet bakover. Her inne har det vært flere diskusjoner hvor mange ser på de som legger setet litt bakover som uforskammede egoister som ikke burde få lov til å fly. Men viss dette blir en betalt ekstra tjeneste kan mann ikke lengre være sint på den som sitter foran og som tar i bruk den servicen de betaler for. Hvis et flyselskapet mener denne rettigheten er vært å ta betalt for vil nok fenomenet spre seg forbi dette ene flyselskapet. Ville du betalt for denne muligheten? Og da selvsagt brukt den.. https://www.cbc.ca/radio/asithappens/westjet-sea-recline-1.7646732 Anonymkode: 52474...486
Blikket Skrevet fredag kl. 19:53 #2 Skrevet fredag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 22.37): Så at det canadiske lavpris selskapet skal ta ekstra betalt for flyseter som har funksjonen å legge setet bakover. Her inne har det vært flere diskusjoner hvor mange ser på de som legSåger setet litt bakover som uforskammede egoister som ikke burde få lov til å fly. Men viss dette blir en betalt ekstra tjeneste kan mann ikke lengre være sint på den som sitter foran og som tar i bruk den servicen de betaler for. Hvis et flyselskapet mener denne rettigheten er vært å ta betalt for vil nok fenomenet spre seg forbi dette ene flyselskapet. Ville du betalt for denne muligheten? Og da selvsagt brukt den.. https://www.cbc.ca/radio/asithappens/westjet-sea-recline-1.7646732 Anonymkode: 52474...486 Så vidt jeg skjønner er det en egen seksjon på flyet hvor du kan legge setene bakover. Så såsant man ikke sitter på 1 rad av de som ikke kan legge det bakover så får man heller ikke det setet i fanget. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 20:10 #3 Skrevet i går, 20:10 Blikket skrev (På 10.10.2025 den 21.53): Så vidt jeg skjønner er det en egen seksjon på flyet hvor du kan legge setene bakover. Så såsant man ikke sitter på 1 rad av de som ikke kan legge det bakover så får man heller ikke det setet i fanget. Dette har jeg ventet lenge på at noen kommer med. Man ser det jo alltid på kg at folk deler seg i to leire, de som ikke vil ha setet i fanget, og de som gir blaffen i de bak. Noe enklere problem å løse finnes jo knapt. Jeg hadde gjerne betalt noen kroner ekstra for å vite at setet foran ikke kunne legges ned, mens andre sikkert ville betalt for det motsatte. Anonymkode: b24be...109 3
Blikket Skrevet i går, 21:00 #4 Skrevet i går, 21:00 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dette har jeg ventet lenge på at noen kommer med. Man ser det jo alltid på kg at folk deler seg i to leire, de som ikke vil ha setet i fanget, og de som gir blaffen i de bak. Noe enklere problem å løse finnes jo knapt. Jeg hadde gjerne betalt noen kroner ekstra for å vite at setet foran ikke kunne legges ned, mens andre sikkert ville betalt for det motsatte. Anonymkode: b24be...109 Veldig enig, liker ikke hverken å få setet til de forran i fanget eller selv å legge ned mitt eget. Sitter best i standard stillingen. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:09 #5 Skrevet i går, 21:09 Blikket skrev (7 minutter siden): Veldig enig, liker ikke hverken å få setet til de forran i fanget eller selv å legge ned mitt eget. Sitter best i standard stillingen. Jepp. Nå finnes det sikkert folk som både liker å legge ned setet selv og hater at andre gjør det, så de vil slite uansett 😅 men ellers bør en delt kabin fungere bra for de fleste. Anonymkode: b24be...109 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Blikket skrev (På 10.10.2025 den 21.53): Så vidt jeg skjønner er det en egen seksjon på flyet hvor du kan legge setene bakover. Så såsant man ikke sitter på 1 rad av de som ikke kan legge det bakover så får man heller ikke det setet i fanget. Sant. Dette var på typisk medievis upresist framstilt. Typisk at de velger ut noen annet enn det som egentlig er hovedpoenget og framstiller det som en stor nyhet. Det var ikke sånn at man skulle kunne betale for å legge en hvilken som helst seterygg bakover (på bekostning av den som satt bak). Det var at ordinære økonomiklasseseter ikke var mulig å legge bakover, mens det fantes dyrere seksjoner med bedre plass som kunne legges bakover. Faktisk usikker på om dette er noen stor nyhet(?) Klarer ikke å huske hvem, men mener å ha lest tidligere om flyselskap der det ikke er mulig å legge bak seteryggen på økonomi. Anonymkode: ae7f6...8f7 2
Blikket Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sant. Dette var på typisk medievis upresist framstilt. Typisk at de velger ut noen annet enn det som egentlig er hovedpoenget og framstiller det som en stor nyhet. Det var ikke sånn at man skulle kunne betale for å legge en hvilken som helst seterygg bakover (på bekostning av den som satt bak). Det var at ordinære økonomiklasseseter ikke var mulig å legge bakover, mens det fantes dyrere seksjoner med bedre plass som kunne legges bakover. Faktisk usikker på om dette er noen stor nyhet(?) Klarer ikke å huske hvem, men mener å ha lest tidligere om flyselskap der det ikke er mulig å legge bak seteryggen på økonomi. Anonymkode: ae7f6...8f7 Mener du ikke kan legge ned ryggen på Ryanair men mener det er hele kabinen. (Dog vet ikke siden jeg aldri har reist med de). Og ja jeg er veldig enig i det du skriver om hvordan dette fremstilles i media.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå