AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:30 #21 Skrevet onsdag kl. 22:30 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var min avgjørelse, han spurte flere ganger. Det finnes derimot ikke syk kone. Ja, kunne brukt barnepasser, men de sover på natten. Så det blir ikke helt rett. Sånn er det bare. Ts Anonymkode: c4687...20a Velferdspermisjon? Anonymkode: 112d0...d65
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:33 #22 Skrevet onsdag kl. 22:33 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er kronisk syk selv. Både foreldrene mine og kjæresten har fått innvilget velferdspermisjon av sine arbeidsgivere. Skal sies at jeg da har havnet på sykehus, eller besvimt. De fleste arbeidsgivere forstår jo at kriser kan skje. Er vanskeligere med kronisk sykdom, hvor resultatet «bare» er at man lider seg igjennom smertene. Anonymkode: 08015...9c8 Det har mannen fått også, har vært noen turer pga mistanke om hjerneslag/blødning. Da er han med meg hele tiden. Som kroniker så er det mye av livet, hva er greit, hva er ikke. En balanse det der. Ts Anonymkode: c4687...20a 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:38 #23 Skrevet onsdag kl. 22:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Velferdspermisjon? Anonymkode: 112d0...d65 Det må søkes om, på stående fot hadde det vært ugyldig fravær helt til lederen avgjorde om det var gyldig eller ikke. Hadde sikkert ordnet seg, lederen hans vet at min mann lever både med kronisk syk barn og kone, og livet er uforutsigbart. Når alt stod på som verst var eneste jeg tenkte jeg kak ikke ødelegge for han nå, han må på jobb. Han pleier å gjøre som jeg ber om på det her, men hode er bitte litt bedre, astmaen er under kontroll. Nå bruker jeg skjermen for å fokusere på det og ikke kvalmen. Satse på ar jeg sover snart, så er han her når jeg våkner Ts Anonymkode: c4687...20a
Brunello Skrevet onsdag kl. 22:49 #24 Skrevet onsdag kl. 22:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde aldri akseptert at mannen stakk på jobb om det er et slikt "anfall " der du nesten er i "koma". Litt rart han ikke ble hjemme synes jeg. Spesielt når dere har barn! Jobb er ikke viktigere enn kone og barn. Anonymkode: d179c...6e6 Det kommer litt an på jobben. Er han kirurg og pasienter ikke blir operert, blir man bare hjemme om det er helt nødvendig. Har man en alminnelig jobb der det ikke har alvorlige konsekvenser at man ikke kommer, er det litt enklere å være hjemme. I ts sitt tilfelle går det tilsynelatende bra med barna (de klarer seg nok selv), så det er ikke tvingende nødvendig å være hjemme.
AnonymBruker Skrevet i går, 05:09 #25 Skrevet i går, 05:09 Ja, jeg har kjent på det samme. Og jeg er SÅ glad for at jeg er så heldig å ha en mann som utgjør en så stor forskjell i mitt liv. Som gir meg enormt med trygghet og trøst. Som bærer meg når jeg har det vondt (og motsatt, selvfølgelig). Tenk hvor trist og ensomt det er å ikke ha en slik person i ditt liv, og føle slik som dette; AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 Anonymkode: fa5d8...804 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:12 #26 Skrevet i går, 05:12 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde aldri akseptert at mannen stakk på jobb om det er et slikt "anfall " der du nesten er i "koma". Litt rart han ikke ble hjemme synes jeg. Spesielt når dere har barn! Jobb er ikke viktigere enn kone og barn. Anonymkode: d179c...6e6 Det finnes de som har en jobb der det ødelegger mye for mange om du i siste liten ikke dukker opp. Mannen hadde droppet alt om jeg var i fare, eller om barna ikke var ivaretatt. Men ellers er det en del av det å være ansvarlig voksen å trekke pusten og gjennomføre, også på de dårlige dagene, uansett om du er den som skal på jobb, eller den som er syk. Anonymkode: fa5d8...804
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #27 Skrevet i går, 05:18 Hvis du hadde alle disse sykdommene, med påfølgende depresjon, før dere fikk barn, så lagde dere vel en plan for hvordan dere skulle fikse det? Mannen kan uansett ikke være hjemme fra jobb for å holde deg med selskap. Har dere et nettverk? Noen som kan ta med deres barn på trening osv når du er dårlig og mannen opptatt? Så gjør dere gjengjeld når dere kan. Barna er vel ikke så små siden de går på aktiviteter? Kanskje alliere deg med andre foreldre om at barna dine kan bli med venner hjem? Far tar morgenrutiner, og henter barna etter jobb? Hvor mange dager i mnd er du så syk? Anonymkode: 97ba9...332
AnonymBruker Skrevet i går, 05:36 #28 Skrevet i går, 05:36 Huff, håper du blir bedre ❤️ Anonymkode: 4fb61...8c2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #29 Skrevet i går, 06:35 Hvis barna er under 12 år, så har faktisk far mulighet til å benytte omsorgsdager ("barnepasser-syk") når slikt oppstår. Akkurat denne gangen hjelper det ikke, men skjer det igjen så kan det vurderes. Anonymkode: aaac3...9db
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #30 Skrevet i går, 06:42 Som en annen sier, dersom barna er 12 eller yngre kan han være hjemme grunnet syk barnepasser (deg). Dette er mulig både om han er far og om barna er dine og han din samboer. Intensjonen er sa selvsagt å ivareta barna fordi du er for syk, så det kan ikke benyttes om de er på skole/i barnehage den tiden han er på jobb. Anonymkode: b3fa9...ed9
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #31 Skrevet i går, 06:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis barna er under 12 år, så har faktisk far mulighet til å benytte omsorgsdager ("barnepasser-syk") når slikt oppstår. Akkurat denne gangen hjelper det ikke, men skjer det igjen så kan det vurderes. Anonymkode: aaac3...9db Ikke hvis barna er store, og er på skole eller i barnehage mens far er på jobb vel? Da trenger de jo ikke "barnepasser", når ikke barna er syke. Anonymkode: 97ba9...332
AnonymBruker Skrevet i går, 06:45 #32 Skrevet i går, 06:45 Migrene, astma, og klasehodepine....men et langt innlegg her orker du....😏 Anonymkode: cae44...2c1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:47 #33 Skrevet i går, 06:47 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er bare noen dager siden det ble kjent at en med diagnosen Klasehodepine ikke orket å leve lenger. Jeg tror ikke vi som ikke har den diagnosen skal mene noe som helst om hva som trengs under anfall. Til TS, omsorgsdager, det vi ofte kaller sykt barn dager gjelder også for syk barnepasser. At det er tretti minutter til han skal være på jobb er faktisk arbeidsgiver sitt problem. Anonymkode: efc0d...184 Det er ikke alltid så lett.... Det kommer jo an på yrket osv. Hadde dette vært en lege på sykehuset som er på vei til en stor operasjon som er planlagt i månedsvis og som akkurat han/hun er spesialist på og kjenner inngående, så er det katastrofe hvis legen ikke dukker opp på så kort varsel! Da er det ikke bare "arbeidsgivers problem". Det finnes mange jobber hvor det blir store konsekvenser. Da er ikke grunn god nok at "konen min er syk og ønsker ikke være alene hjemme". Anonymkode: 6bec3...470 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:54 #34 Skrevet i går, 06:54 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barna er hjemme du, men med slike anfall som klasehodepine kan man ikke ta vare på barn Heldigvis klarte jeg å få de i seng når det lettet litt. Ts Anonymkode: c4687...20a Mannen har vel rett på syk barnepasserdag? Dersom du er så syk og blir alene med barna så trodde jeg han hadde rett til å være hjemme? Anonymkode: 258f2...525
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #35 Skrevet i går, 06:56 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Migrene, astma, og klasehodepine....men et langt innlegg her orker du....😏 Anonymkode: cae44...2c1 F**k off! Anonymkode: 258f2...525 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #36 Skrevet i går, 06:59 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det finnes jo ikke egne sykdager for kone, så forståelig nok måtte mannen dra på jobb i dag. Men i dag var det som kroppen helt svikta fullstendig i løpet av 20 minutter. Jeg kjørte barna mine på trening, når jeg kom hjem hadde jeg nummenhet i halve ansiktet, litt små stikk i siden på hode. Tenkte nå kommer migreneanfall så jeg tok smertestillende å la meg litt på sofaen. I løpet av 20 minutter ble jeg veldig dårlig. Jeg har klasehodepine i tillegg til migrene, men vært lenge siden anfall av klasehodepinen nå. I dag kom det, sinnsyke smerter i hode, tårer renner fra det ene øyet, nesa tetter og jeg har ikke sjans til å ligge rolig. Jeg har i tillegg til dette alvorlig astma, kjenner at nå bygger det seg opp et skikkelig anfall der også. Nå har jeg tatt mer medisiner for alt, men vet at klaseanfallet kommer snart igjen, astmaen hat roet seg, og jeg kjenner at migreanfallet er der også. Så i dag kom alt på engang, 30 minutter før mannen måtte dra på jobb. I dag var det veldig ensomt og vondt å stå med dette alene. Jeg forstår det, men trenger noen når det står på som verst, dette var det verste til nå. Så håper jeg slipper unna mer med 🤞🏻 Kjenner du deg igjen? Det er jo litt slik at disse sykdommene gir ganske kraftig depresjon når det står på, så vet at jeg synker litt sånn ned. Anonymkode: c4687...20a Herregud. Jeg har vanlig migrene, hvis medisin ikke fungerer så er det helvete i hodet mitt, hadde jeg hstt klasehodepine på det igjen så hadde jeg nok bare lagt meg for å dø. Kan ikke forestille meg den smerten. Anonymkode: 81ae5...671
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #37 Skrevet i går, 07:44 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det må søkes om, på stående fot hadde det vært ugyldig fravær helt til lederen avgjorde om det var gyldig eller ikke. Hadde sikkert ordnet seg, lederen hans vet at min mann lever både med kronisk syk barn og kone, og livet er uforutsigbart. Når alt stod på som verst var eneste jeg tenkte jeg kak ikke ødelegge for han nå, han må på jobb. Han pleier å gjøre som jeg ber om på det her, men hode er bitte litt bedre, astmaen er under kontroll. Nå bruker jeg skjermen for å fokusere på det og ikke kvalmen. Satse på ar jeg sover snart, så er han her når jeg våkner Ts Anonymkode: c4687...20a Skjønner. Vi har litt tilsvarende situasjon og her ringer jeg inn til leder på morgenen og forklarer situasjonen - det går veldig greit. Trenger ikke lang saksbehandlingstid for å ta den vurderingen, heldigvis! Men er sikkert forskjell fra arbeidsgiver til arbeidsgiver og hvor godt leder kjenner til situasjonen på hjemmebane. Anonymkode: 112d0...d65
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #38 Skrevet i går, 07:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hvis barna er store, og er på skole eller i barnehage mens far er på jobb vel? Da trenger de jo ikke "barnepasser", når ikke barna er syke. Anonymkode: 97ba9...332 Selvfølgelig ikke, men da er jo heller ikke barnepasser (skole eller barnehage) syk. I ts sitt tilfelle virket det som far var på jobb på ettermiddag/kveld, og da gjelder barnepasser-syk selv om de har vært på skolen eller i barnehagen tidligere på dagen. Anonymkode: aaac3...9db
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #39 Skrevet i går, 08:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): F**k off! Anonymkode: 258f2...525 Men altså,,, Er faktisk enig med den ab der, for om man er sååå dårlig at man ikke fungerer i hele tatt og så dårlig at mannen burde ha vært hjemme! Anonymkode: 5c73d...b36
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #40 Skrevet i går, 08:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Migrene, astma, og klasehodepine....men et langt innlegg her orker du....😏 Anonymkode: cae44...2c1 🧌 Anonymkode: 08015...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå