AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:38 #1 Skrevet onsdag kl. 19:38 Det finnes jo ikke egne sykdager for kone, så forståelig nok måtte mannen dra på jobb i dag. Men i dag var det som kroppen helt svikta fullstendig i løpet av 20 minutter. Jeg kjørte barna mine på trening, når jeg kom hjem hadde jeg nummenhet i halve ansiktet, litt små stikk i siden på hode. Tenkte nå kommer migreneanfall så jeg tok smertestillende å la meg litt på sofaen. I løpet av 20 minutter ble jeg veldig dårlig. Jeg har klasehodepine i tillegg til migrene, men vært lenge siden anfall av klasehodepinen nå. I dag kom det, sinnsyke smerter i hode, tårer renner fra det ene øyet, nesa tetter og jeg har ikke sjans til å ligge rolig. Jeg har i tillegg til dette alvorlig astma, kjenner at nå bygger det seg opp et skikkelig anfall der også. Nå har jeg tatt mer medisiner for alt, men vet at klaseanfallet kommer snart igjen, astmaen hat roet seg, og jeg kjenner at migreanfallet er der også. Så i dag kom alt på engang, 30 minutter før mannen måtte dra på jobb. I dag var det veldig ensomt og vondt å stå med dette alene. Jeg forstår det, men trenger noen når det står på som verst, dette var det verste til nå. Så håper jeg slipper unna mer med 🤞🏻 Kjenner du deg igjen? Det er jo litt slik at disse sykdommene gir ganske kraftig depresjon når det står på, så vet at jeg synker litt sånn ned. Anonymkode: c4687...20a 1 13
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:42 #2 Skrevet onsdag kl. 19:42 ❤️🩹 Fy flate, det høres helt forferdelig ut! Hadde jeg vært i den situasjonen skulle jeg nok ønskte meg at mannen kunne ta "syk kone"-dager for å trøste meg. 😅 Jeg har det litt motsatt at jeg blir så dårlig av alt ekstra stimuli, så jeg er glad når han forsvinner ut døra, så jeg kan få lade på ekte. Anonymkode: 75193...bb6 1 3 3
Brunello Skrevet onsdag kl. 19:44 #3 Skrevet onsdag kl. 19:44 Det er i tilfeller som dette det lønner seg å være lite borte slik at man kan være hjemme med god samvittighet. 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:47 #4 Skrevet onsdag kl. 19:47 Brunello skrev (Akkurat nå): Det er i tilfeller som dette det lønner seg å være lite borte slik at man kan være hjemme med god samvittighet. Mannen er aldri borte fra jobb, men hvordan ringe å si ifra 30 min før du skal være der? Hadde vært godt å ha han her, selv om ingenting av dette er "farlig" så føles det som helvete traff meg. Ringer jeg han så kommer han, men det blir jo veldig feil. Ts Anonymkode: c4687...20a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:48 #5 Skrevet onsdag kl. 19:48 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ❤️🩹 Fy flate, det høres helt forferdelig ut! Hadde jeg vært i den situasjonen skulle jeg nok ønskte meg at mannen kunne ta "syk kone"-dager for å trøste meg. 😅 Jeg har det litt motsatt at jeg blir så dårlig av alt ekstra stimuli, så jeg er glad når han forsvinner ut døra, så jeg kan få lade på ekte. Anonymkode: 75193...bb6 Vanlig migreneanfall er det beste alene i mørkt rom, så skjønner deg godt der🥰 ts Anonymkode: c4687...20a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:48 #6 Skrevet onsdag kl. 19:48 Enda verre når man er kjempesyk, men må ta seg av barn. De kan man ikke ta seg fri/ sykemelde seg fra Anonymkode: a4a8c...afc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:48 #7 Skrevet onsdag kl. 19:48 Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:54 #8 Skrevet onsdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enda verre når man er kjempesyk, men må ta seg av barn. De kan man ikke ta seg fri/ sykemelde seg fra Anonymkode: a4a8c...afc Barna er hjemme du, men med slike anfall som klasehodepine kan man ikke ta vare på barn Heldigvis klarte jeg å få de i seng når det lettet litt. Ts Anonymkode: c4687...20a
boblevann Skrevet onsdag kl. 19:54 #9 Skrevet onsdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 Klasehodepine kalles også "selvmordshodepine" og det av en grunn. Smertene ved klasehodepine er så sinnsyke at folk faktisk tar sitt eget liv for å slippe dem. Klart det er ekkelt, skummelt og fælt å ligge hjemme med sånne smerter alene! Er ikke snakk om å "leke sykepleier", men og være tilstede, være en trygghet for sin kjære som har horrible smerter. TS jeg skjønner deg godt ❤️ Jeg har ingen av sykdommene du sliter med, men jeg har vært både syk og skadet tidligere i den grad at jeg har savnet mannen veldig mens han har vært på jobb 🥹 8 4 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:58 #10 Skrevet onsdag kl. 19:58 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 Klasehodepine tar liv i Norge hver eneste år, med en slik kommentar vet du svært lite om en slik sykdom. Man leker ikke sykepleier for det er ikke noe han kan gjøre, men i vårt forhold så støtter man hverandre når den andre har det vondt. Jeg vet mannen dro på jobb i dag med en stor klump i magen. Forstøveren ble satt frem, salt potetgull og iskaldt vann, og medisiner i alle varianter før han dro. Ikke for å være sykepleier, men for å vise at han bryr seg. Ts Anonymkode: c4687...20a 8 12 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 20:02 #11 Skrevet onsdag kl. 20:02 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen er aldri borte fra jobb, men hvordan ringe å si ifra 30 min før du skal være der? Hadde vært godt å ha han her, selv om ingenting av dette er "farlig" så føles det som helvete traff meg. Ringer jeg han så kommer han, men det blir jo veldig feil. Ts Anonymkode: c4687...20a Det kommer selvsagt litt an på type jobb. Må det inn en vikar, så blir det selvsagt noe annet. M n er det slik at det går helt fint at han ikke er på jobb, så er det bare å ringe og forklare.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:05 #12 Skrevet onsdag kl. 20:05 Brunello skrev (1 minutt siden): Det kommer selvsagt litt an på type jobb. Må det inn en vikar, så blir det selvsagt noe annet. M n er det slik at det går helt fint at han ikke er på jobb, så er det bare å ringe og forklare. Ingen vikar på så kort tid, og det går utover mange mennesker. Jeg har full forståelse for at han dro, antagelig om jeg hadde samme jobb gjort det samme. Sånn er det bare, men helt rart å kollapse sånn på kort tid som i dag. Ts Anonymkode: c4687...20a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:39 #13 Skrevet onsdag kl. 21:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 Det er bare noen dager siden det ble kjent at en med diagnosen Klasehodepine ikke orket å leve lenger. Jeg tror ikke vi som ikke har den diagnosen skal mene noe som helst om hva som trengs under anfall. Til TS, omsorgsdager, det vi ofte kaller sykt barn dager gjelder også for syk barnepasser. At det er tretti minutter til han skal være på jobb er faktisk arbeidsgiver sitt problem. Anonymkode: efc0d...184 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:44 #14 Skrevet onsdag kl. 21:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes jo ikke egne sykdager for kone, så forståelig nok måtte mannen dra på jobb i dag. Men i dag var det som kroppen helt svikta fullstendig i løpet av 20 minutter. Jeg kjørte barna mine på trening, når jeg kom hjem hadde jeg nummenhet i halve ansiktet, litt små stikk i siden på hode. Tenkte nå kommer migreneanfall så jeg tok smertestillende å la meg litt på sofaen. I løpet av 20 minutter ble jeg veldig dårlig. Jeg har klasehodepine i tillegg til migrene, men vært lenge siden anfall av klasehodepinen nå. I dag kom det, sinnsyke smerter i hode, tårer renner fra det ene øyet, nesa tetter og jeg har ikke sjans til å ligge rolig. Jeg har i tillegg til dette alvorlig astma, kjenner at nå bygger det seg opp et skikkelig anfall der også. Nå har jeg tatt mer medisiner for alt, men vet at klaseanfallet kommer snart igjen, astmaen hat roet seg, og jeg kjenner at migreanfallet er der også. Så i dag kom alt på engang, 30 minutter før mannen måtte dra på jobb. I dag var det veldig ensomt og vondt å stå med dette alene. Jeg forstår det, men trenger noen når det står på som verst, dette var det verste til nå. Så håper jeg slipper unna mer med 🤞🏻 Kjenner du deg igjen? Det er jo litt slik at disse sykdommene gir ganske kraftig depresjon når det står på, så vet at jeg synker litt sånn ned. Anonymkode: c4687...20a Hadde aldri akseptert at mannen stakk på jobb om det er et slikt "anfall " der du nesten er i "koma". Litt rart han ikke ble hjemme synes jeg. Spesielt når dere har barn! Jobb er ikke viktigere enn kone og barn. Anonymkode: d179c...6e6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:48 #15 Skrevet onsdag kl. 21:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes jo ikke egne sykdager for kone, så forståelig nok måtte mannen dra på jobb i dag. Men i dag var det som kroppen helt svikta fullstendig i løpet av 20 minutter. Jeg kjørte barna mine på trening, når jeg kom hjem hadde jeg nummenhet i halve ansiktet, litt små stikk i siden på hode. Tenkte nå kommer migreneanfall så jeg tok smertestillende å la meg litt på sofaen. I løpet av 20 minutter ble jeg veldig dårlig. Jeg har klasehodepine i tillegg til migrene, men vært lenge siden anfall av klasehodepinen nå. I dag kom det, sinnsyke smerter i hode, tårer renner fra det ene øyet, nesa tetter og jeg har ikke sjans til å ligge rolig. Jeg har i tillegg til dette alvorlig astma, kjenner at nå bygger det seg opp et skikkelig anfall der også. Nå har jeg tatt mer medisiner for alt, men vet at klaseanfallet kommer snart igjen, astmaen hat roet seg, og jeg kjenner at migreanfallet er der også. Så i dag kom alt på engang, 30 minutter før mannen måtte dra på jobb. I dag var det veldig ensomt og vondt å stå med dette alene. Jeg forstår det, men trenger noen når det står på som verst, dette var det verste til nå. Så håper jeg slipper unna mer med 🤞🏻 Kjenner du deg igjen? Det er jo litt slik at disse sykdommene gir ganske kraftig depresjon når det står på, så vet at jeg synker litt sånn ned. Anonymkode: c4687...20a Men å sitte på pcn å skrive et langt innlegg klarer du? Imponerende? Jeg klarer ingen skjerm med migrene, og du hadde jo så mye myer i tillegg også! Anonymkode: e6c31...127 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:09 #16 Skrevet onsdag kl. 22:09 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men å sitte på pcn å skrive et langt innlegg klarer du? Imponerende? Jeg klarer ingen skjerm med migrene, og du hadde jo så mye myer i tillegg også! Anonymkode: e6c31...127 Migrene lever jeg med omtrent hver eneste dag, jeg er nødt til å "leve" vanlig med den. Slik er det med oss kronisk syke. Leser du hi så kommer klasehodepine i anfall, det heter klase for det kommer i klaser gjerne over flere dager. De varer i 15-30 min avgangen hos meg. Jeg har hatt to til i kveld og da var jeg ikke her å skrev. Pc har jeg forresten ikke brukt på nærmere 10 år. Ts Anonymkode: c4687...20a 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:13 #17 Skrevet onsdag kl. 22:13 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er bare noen dager siden det ble kjent at en med diagnosen Klasehodepine ikke orket å leve lenger. Jeg tror ikke vi som ikke har den diagnosen skal mene noe som helst om hva som trengs under anfall. Til TS, omsorgsdager, det vi ofte kaller sykt barn dager gjelder også for syk barnepasser. At det er tretti minutter til han skal være på jobb er faktisk arbeidsgiver sitt problem. Anonymkode: efc0d...184 Helt forferdelig at han er død🖤 Hadde jeg sagt bli hjemme så hadde han blitt det, men det er feil. Ungene var straks i seng, å bruke syk barnepasser da egner seg ikke. Det er jo jeg som trengte han ikke barna. Ja, det er det arbeidsgiver, men det rammer enormt mange mennesker også. Ts Anonymkode: c4687...20a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:14 #18 Skrevet onsdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde aldri akseptert at mannen stakk på jobb om det er et slikt "anfall " der du nesten er i "koma". Litt rart han ikke ble hjemme synes jeg. Spesielt når dere har barn! Jobb er ikke viktigere enn kone og barn. Anonymkode: d179c...6e6 Det var min avgjørelse, han spurte flere ganger. Det finnes derimot ikke syk kone. Ja, kunne brukt barnepasser, men de sover på natten. Så det blir ikke helt rett. Sånn er det bare. Ts Anonymkode: c4687...20a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:20 #19 Skrevet onsdag kl. 22:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vil at han skal være hjemme og leke sykepleier? Anonymkode: f845a...0a3 En jeg kjente tok nylig sitt eget liv etter mangeårig kamp mot klasehodepine, så jeg har null problem med å forstå at de som har denne forferdelige sykdommen kan trenge støtte når det står på som verst. Anonymkode: 250b3...fae 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:22 #20 Skrevet onsdag kl. 22:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes jo ikke egne sykdager for kone, så forståelig nok måtte mannen dra på jobb i dag. Anonymkode: c4687...20a Er kronisk syk selv. Både foreldrene mine og kjæresten har fått innvilget velferdspermisjon av sine arbeidsgivere. Skal sies at jeg da har havnet på sykehus, eller besvimt. De fleste arbeidsgivere forstår jo at kriser kan skje. Er vanskeligere med kronisk sykdom, hvor resultatet «bare» er at man lider seg igjennom smertene. Anonymkode: 08015...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå