Luckiness Skrevet onsdag kl. 19:51 #21 Skrevet onsdag kl. 19:51 Nå vet jeg ikke hvor i Norge du bor. Men de fleste steder er det vel 8-15 grader nå. Kanskje ikke nordover. Ingen må ha ull på denne årstiden. De er i barnehagen, ikke på fjellet. Du kan fint sende barna med ullstrømper, tights/bukse og så kan de dra på seg en ullbukse når de skal ut om det er behov for det. Selvsagt ikke noe i veien med å la de bruke ullstrømpebukse inne. Men man må forstå at de ikke kan gå kjempe varme i to lag inne. Så vil du spare strømpebuksene så må du velge et annet alternativ. 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:58 #22 Skrevet onsdag kl. 19:58 Ta på vanlig bukse utenpå, ikke fleece Anonymkode: 20128...e37 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:06 #23 Skrevet onsdag kl. 20:06 Barna har alltid en tynn bukse på inne, utenpå ullundertøy eller strømpebukse. Buksa blir da slitelaget. Anonymkode: 09ff4...0e2 3
sommerfugl154 Skrevet onsdag kl. 20:09 #24 Skrevet onsdag kl. 20:09 Vår kler jeg opp med body + ull-longs med en vanlig bukse utenpå. Da blir det ikke slitasje på ullen ☺️ kanskje det ytterste laget du har kledd på ungene er for varmt? Kan du velge andre materialer enn fleece?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #25 Skrevet onsdag kl. 20:25 Hvis de kler av seg så de går i bare ulllongs ute så er det ikke kaldt nok for ull underst tenker jeg da. Anonymkode: 67117...ff3 12 5
DesmondMiles Skrevet onsdag kl. 20:26 #26 Skrevet onsdag kl. 20:26 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå som det er veldig kjølig på morgenen, kler jeg opp barna mine med ull innerst, fleecebukse og fleecejakke utenpå. Utover dagen kan du jo gjerne bli litt varmere, og da kler barna naturligvis av seg det ytterste laget. Utfordringen nå er at alle ullstrømpebukser eller ullongser blir ødelagte. Så snart guttene tar av seg det ytterste laget, og går ut i bare strømpebuksa eller longsen, går det jo hull i de med en gang. Jeg er så fortvilet, fordi man jo ikke kan sende de avgårde i barnehagen uten heller. Det er tidvis bitende kaldt. Jeg sa det til en barnehageansatt, som bare svarte meg: de kler av seg når de blir varme da, kanskje litt for varmt for ull. Men det er det jo absolutt ikke. er dette noe man bare må finne seg i? Jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe opp til 20 nye longser i måneden. Dyrt som f er det jo også! Skikkelig fortvilet er jeg. Anonymkode: 2f474...eac Ull og fleeceklær allerede? Hvor i landet er det så kaldt nå? Forstår ikke helt kvaliteten på ullundertøyet heller. Vi har brukt forskjellige ting (Reflex, Newbie, Cubus, Name It, Hust & Claire osv.) og galningen vår som herjer rundt har aldri fått hull i ulltøyet. Vasker du ulltøyet feil? Eller har du kledd opp ungene slik at de er ute og leker i bare ullundertøyet nedentil? I så fall blir det jo fort ødelagt! Endret onsdag kl. 20:28 av DesmondMiles 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:51 #27 Skrevet onsdag kl. 20:51 Det er virkelig ikke behov for ull nå. Ihvertfall ikke som underdel. Det er jo varmt inne? Joggebukse med børstet innside holder varmen mer enn godt nok. Ute kan de dra på en fleecebukse hvis det er for kaldt til å hoppe rett i dress/regntøy. Anonymkode: 6cc74...6d6 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:33 #28 Skrevet onsdag kl. 21:33 Her på Østlandet har det vært 15 grader i dag. Absolutt ikke behov for noe under buksa. Her går de ikke ut før i 12-tiden heller,og da er det jo mye varmere enn på morgenen. Anonymkode: 087ef...3e5 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:43 #29 Skrevet onsdag kl. 21:43 Ikke fleece over ull - da både ødelegger du litt av poenget med ull (fleece puster ikke), og en blir fort veldig statisk av det/‘elektriske støt’). Naturmateriale over ull, så blir det ikke så klamt og varmt. Bedre med en tynn joggebukse eller liknende over longs om de skal være inne. Du kan kjøpe ferdige lapper som kan strykes på/sys på knærne, om det er typisk der det blir hull. Lær deg å stoppe/sy sammen små hull. En må leve med at barnehageklær blir slitte, flekkete og hullete - det er tegn på aktive barn som har det fint i barnehagen tenker jeg Vi valgte å kjøpe en del pakker med brukt ulltøy på en lokal kjøp/salg gruppe på Facebook for barnehagebruk. Så slipper en å gremmes over at dyrt tøy blir fort slitt. Anonymkode: 370e9...691 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:47 #30 Skrevet onsdag kl. 21:47 «Bitende kaldt». Kjenner jeg er mer nyskjerrig på hvor i alle dager du bor! Anonymkode: 37863...7cc 12 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:31 #31 Skrevet onsdag kl. 22:31 Her måtte jeg slutte å ta på ullstilongs da barnehagen har et teppe som gjorde at det gikk hull på alle etter en gangs bruk. Mulig din barnehage har noe tilsvarende. Anonymkode: b6596...a8c 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:10 #32 Skrevet torsdag kl. 01:10 smurfebuss skrev (5 timer siden): Problemet er vel at barna går ut for å leke i bare ullundertøyet? Ta på vanlig bukse over i stedet for fleece, og ble de ansatte følge opp at de ikke flyr ute i strømpebuksa. Enig. Evt send med en skallbukse og be de ta på den. Anonymkode: 7a49f...bb3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:50 #33 Skrevet torsdag kl. 01:50 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde aktive barn selv men kan ikke huske at ulltøyet ble ødelagt så raskt, men vi kledde de ikke i ull for det faktisk var kaldt og de hadde joggebukse utenpå. Anonymkode: 78e25...5ad Jeg husket heller ikke det med førstemann. Hadde på klær på andremann som førstemann gikk i flere sesonger. Første dag: hull på begge knær. Hva han gjør? Aner ikke. Ble veldig overrasket. Anonymkode: 1f276...89d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:56 #34 Skrevet torsdag kl. 04:56 Overkill med hele ullstrømpebukser, kjøp ullsokker ev ulltruser, det blir sjelden så kaldt at det trengs ull overslt nede, strømpebukser er så kronglete. Anonymkode: 4410e...55b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:25 #35 Skrevet torsdag kl. 05:25 De er jo ikke ødelagte bare fordi det går hull på dem, med mindre de revner? Du får gjøre som de gode gamle hjemmearbeidende tradwife'ene, lappe stoppe og sy Men seriøst, sett på forsterkningslapper og sy. Anonymkode: 9c829...e5b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:39 #36 Skrevet torsdag kl. 05:39 Bare slutt å la ham løpe ute(!) i undertøy. Det høres ut som fleece (og ull) er for mye nå, hvorfor ikke bruke vanlige klær? Tynn stilling/ull/strømpebukse, vanlige bukse? Han fryser jo ikke, han er for varm., de ansatte i barnehagen har rett. Hvis det er så kaldt om morgenen holder det jo med en varm jakke. Anonymkode: c7c12...ddf 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:35 #37 Skrevet torsdag kl. 06:35 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå som det er veldig kjølig på morgenen, kler jeg opp barna mine med ull innerst, fleecebukse og fleecejakke utenpå. Utover dagen kan du jo gjerne bli litt varmere, og da kler barna naturligvis av seg det ytterste laget. Utfordringen nå er at alle ullstrømpebukser eller ullongser blir ødelagte. Så snart guttene tar av seg det ytterste laget, og går ut i bare strømpebuksa eller longsen, går det jo hull i de med en gang. Jeg er så fortvilet, fordi man jo ikke kan sende de avgårde i barnehagen uten heller. Det er tidvis bitende kaldt. Jeg sa det til en barnehageansatt, som bare svarte meg: de kler av seg når de blir varme da, kanskje litt for varmt for ull. Men det er det jo absolutt ikke. er dette noe man bare må finne seg i? Jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe opp til 20 nye longser i måneden. Dyrt som f er det jo også! Skikkelig fortvilet er jeg. Anonymkode: 2f474...eac Såklart er det for varmt med to lag inne! Skjønner ikke hvilket merke du bruker? Der jeg jobber går barna med kun ullundertøy inne, og det går ikke hull på klærne..? Uansett, er jo bare til å lappe hullene. Klipp opp en gammel ulltrøye og sy på! Har lappet mange bukseknær oppover årene. Las innlegget igjen nå, er de UTE med kun stillongs?? Da er det jo en annen sak! Anonymkode: 2d86e...1aa 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:45 #38 Skrevet torsdag kl. 06:45 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå som det er veldig kjølig på morgenen, kler jeg opp barna mine med ull innerst, fleecebukse og fleecejakke utenpå. Utover dagen kan du jo gjerne bli litt varmere, og da kler barna naturligvis av seg det ytterste laget. Utfordringen nå er at alle ullstrømpebukser eller ullongser blir ødelagte. Så snart guttene tar av seg det ytterste laget, og går ut i bare strømpebuksa eller longsen, går det jo hull i de med en gang. Jeg er så fortvilet, fordi man jo ikke kan sende de avgårde i barnehagen uten heller. Det er tidvis bitende kaldt. Jeg sa det til en barnehageansatt, som bare svarte meg: de kler av seg når de blir varme da, kanskje litt for varmt for ull. Men det er det jo absolutt ikke. er dette noe man bare må finne seg i? Jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe opp til 20 nye longser i måneden. Dyrt som f er det jo også! Skikkelig fortvilet er jeg. Anonymkode: 2f474...eac Skjønner du er fortvilet, ull er dyrt! Hvis det er typisk knæra som blir ødelagt så kan jeg anbefale deg, hvis du har symaskin, å sy forsterkning på knæra. Kjøp elastisk stoff, klipp det opp i oval form og sy på knæra på bukser og strømper Anonymkode: 98246...a26
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:21 #39 Skrevet torsdag kl. 09:21 Anbefaler stillongs med flis på knærne, vi brukte de fra Helly Hansen. Kan være det finnes i andre merker også. https://www.hellyhansen.com/no_no/kids-juniors/kids/base-layers Anonymkode: 01536...8fd 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:40 #40 Skrevet torsdag kl. 11:40 Vi bruker ullsokker og ulltrøye og vanlig bukse til det blir minusgrader på dagtid. Det hadde funket med ullunderbukse også, men vi sparer ulla for å slippe at den blir hullete for raskt. To lag hadde ikke hverken barna eller jeg orket inne nå, og egentlig aldri (jobber i barnehage). Ute tar de gjerne på mellomlag, ofte bare buksa, nå om dagen. Et av mine to barn får også alltid hull, og da snakker vi store hull på ull-longseme sine. Det er nok forskjeller i kvalitet på ulla, men mye av forskjellene tenker jeg kommer av forskjell på barn og hvordan de er aktive. Anonymkode: 855fd...8a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå