AnonymBruker Skrevet 11. oktober #21 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det var MYE verre på '90-tallet! Dagens unge hadde fått bakoversveis av hvor mye rasistisk, sexistisk og homofiendtlig vi sa til hverandre på den tiden. Det samme gjelder gaming. Det var aller verst helt i starten av online gaming. Folk har generelt blitt veldig mye mer høflig, og forsiktig med hva dem sier. Anonymkode: 840eb...0c2 Jeg har 2 sønner som spilte mye da de bodde hjemme. Hørte aldri at de sa sånne ord. Og her er det lytt og jeg hørte det meste. Og min nevø har vært her i ferier siden han var 5 år. Og han spiller mye. Har ikke hørt sånne ord fra han heller Anonymkode: ce7b1...2f3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #22 Skrevet 11. oktober Veldig greit det er konsekvenser, og de må faktisk lære seg å oppføre seg.. Her ble poden utestengt fra Roblox i ei uke i sin tid, "håper du har lært" var svaret mitt når han klaget, og det har ikke skjedd flere ganger. Bare bra de fanger opp slikt, og gir de "husarrest" tenker jeg. Anonymkode: 8c4fa...051
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #23 Skrevet 11. oktober Godt noen passer på, når ikke foreldrene gjør det…. Anonymkode: 6ac67...be0 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #24 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var MYE verre på '90-tallet! Dagens unge hadde fått bakoversveis av hvor mye rasistisk, sexistisk og homofiendtlig vi sa til hverandre på den tiden. Det samme gjelder gaming. Det var aller verst helt i starten av online gaming. Folk har generelt blitt veldig mye mer høflig, og forsiktig med hva dem sier. Anonymkode: 840eb...0c2 Vokste opp med Internetts fremvekst gjennom 90- og tidlig 2000-tall, og du har helt rett i at online "kultur" var mye verre før. Det fantes ingen regler, alt var lov og alt skulle være så ekstremt som mulig. Anonymkode: 75b3b...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #25 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har 2 sønner som spilte mye da de bodde hjemme. Hørte aldri at de sa sånne ord. Og her er det lytt og jeg hørte det meste. Og min nevø har vært her i ferier siden han var 5 år. Og han spiller mye. Har ikke hørt sånne ord fra han heller Anonymkode: ce7b1...2f3 Det var ikke mye online-spilling på 90-tallet da. Det han eller hun beskriver foregikk på LAN, ikke over headset fra gutterommet. Anonymkode: 4a3a0...738 1
Sinsiew Skrevet 11. oktober #26 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 17.57): Viser bare hvilke verdier foreldrene har. Anonymkode: 47bdf...382 Neida, det gjør det ikke. Barn lærer utrolig mye fra både medier, venner og andre voksne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå