AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:51 #21 Skrevet onsdag kl. 19:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg føler meg virkelig urettferdig behandlet og blir den som blir straffet nå. Det er ca 20 års aldersforskjell på oss. Media er neste plan, etter advokat og eventuelt arveidstilsynet. Anonymkode: 296d1...8fb Du er tøff! Tenkte å foreslå media selv. Anonymkode: fab14...3b6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #22 Skrevet onsdag kl. 19:52 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke alltid! Jeg jobber selv på HR, dette hadde blitt tatt seriøst hos oss. Men det er vanskelig å «kvitte» seg med folk! Kanskje spesielt ledere.. Anonymkode: fab14...3b6 Men det er vel ikke like vanskelig å flytte på folk? Her har kun HR jobbet mot meg. sist møte, sa jeg ærlig til HR direktør at jeg føler dem ikke har gjort noe i saken. Hun hevet stemmen og klarte å si « Du kan ikke sitte her og si vi ikke har gjort noe, vi har faktisk brukt mange millioner kroner på denne saken » Anonymkode: 296d1...8fb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:53 #23 Skrevet onsdag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er tøff! Tenkte å foreslå media selv. Anonymkode: fab14...3b6 Jeg har ingenting å tape og jeg tenker på dem stakkars lærlingene som ofte kommer inn i firmaet. Dette skal ikke være deres første møte med arbeidslivet. Anonymkode: 296d1...8fb 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:55 #24 Skrevet onsdag kl. 19:55 Tiuren skrev (33 minutter siden): Står det noen plass at leder er en mann? Men det er en mann godt oppi femtiårene. Anonymkode: 296d1...8fb
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl. 19:55 #25 Skrevet onsdag kl. 19:55 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg varslet tillitsvalgt og hovedverneombud da jeg sendte inn varslingssaken. Fagforeningen har ikke ville hjulpet meg med advokat for endelig beslutning fra arbeidsgiver/HR kom på bordet. Så jeg har bedt dem om nå å få en advokat. Anonymkode: 296d1...8fb Mulig du har krav på dette via fagforeningskontingenten din? Ring og hør! 🙂
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:01 #26 Skrevet onsdag kl. 20:01 Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden): Mulig du har krav på dette via fagforeningskontingenten din? Ring og hør! 🙂 Ja, jeg betaler ekstra advokatavgift. Men dem har ikke ville sette igang tiltak før saken ble avsluttet og konkludert av HR. Jeg har snakket med dem nå ikveld og på nytt bedt om hjelp. Anonymkode: 296d1...8fb 1
Tiuren Skrevet onsdag kl. 21:06 #27 Skrevet onsdag kl. 21:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er en mann godt oppi femtiårene. Anonymkode: 296d1...8fb Mistenkte det, og det er ikke greit. Håper du finner noen som kan støtte deg om du velger å ta kampen videre, det er en tung motbakke å gå imot en bedrift man har jobbet i. Beklager at jeg brukte innlegget ditt til å poengtere at ikke alle overgripere eller drittsekker er menn, at man bør legge fra seg fordommer. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:16 #28 Skrevet onsdag kl. 21:16 Tiuren skrev (7 minutter siden): Mistenkte det, og det er ikke greit. Håper du finner noen som kan støtte deg om du velger å ta kampen videre, det er en tung motbakke å gå imot en bedrift man har jobbet i. Beklager at jeg brukte innlegget ditt til å poengtere at ikke alle overgripere eller drittsekker er menn, at man bør legge fra seg fordommer. Ja, dessverre har det vært en lang og hard kamp hittil men siden man først er i den så må man nesten stå i det og vise at man ikke gir seg. Jeg er fortsatt ansatt i firmaet og jobber der. Jeg er enig med deg at man må legge fra seg disse fordommene. Akkurat i dette tilfellet passer dessverre disse fordommene rett inn. Anonymkode: 296d1...8fb 1
Tiuren Skrevet onsdag kl. 21:21 #29 Skrevet onsdag kl. 21:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, dessverre har det vært en lang og hard kamp hittil men siden man først er i den så må man nesten stå i det og vise at man ikke gir seg. Jeg er fortsatt ansatt i firmaet og jobber der. Jeg er enig med deg at man må legge fra seg disse fordommene. Akkurat i dette tilfellet passer dessverre disse fordommene rett inn. Anonymkode: 296d1...8fb Ønsker deg alt godt videre, godt noen finner styrke nok til å ta kampen.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:43 #30 Skrevet torsdag kl. 06:43 Det er synd at fagforeningene ikke klarer å stille opp på en tilstrekkelig måte. De aller fleste må hyre advokat ved siden av, noe som er svært kostbart. Selv om det som regel lønner seg, så er det ikke alle som har mulighet til det. De beste advokatene tar 4-5k pr. time. Og hvis konflikten blir langvarig er man raskt oppe i 100k. De aller fleste bedrifter ønsker ikke at konflikten skal bli rettslig, selv om de "truer" med det. Løsningen blir derfor som regel at varsleren får tilbud om en sluttpakke, og advokaten vil være nyttig for å få høyest mulig sum. Går du til media vil du miste mye av forhandlingsgrunnlaget. Men all ære til deg om du velger å gå til media. Da vil du avsløre lederen for den han er. Anonymkode: bab44...159 2
Soft mann Skrevet torsdag kl. 12:57 #31 Skrevet torsdag kl. 12:57 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette er en stor og anerkjent privat bedrift. Anonymkode: 296d1...8fb Oioi. Eg jobber selv i en stor anerkjent bedrift. Der det virkelig tar tak i alle slike ting, 0-toleranse. Er faktisk blitt skummelt å være på jobb for oss menn
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:15 #32 Skrevet torsdag kl. 14:15 Soft mann skrev (1 time siden): Oioi. Eg jobber selv i en stor anerkjent bedrift. Der det virkelig tar tak i alle slike ting, 0-toleranse. Er faktisk blitt skummelt å være på jobb for oss menn Ja, da er vi i alle fall ikke kollegaer 😅 Anonymkode: 296d1...8fb 1
Soft mann Skrevet torsdag kl. 14:29 #33 Skrevet torsdag kl. 14:29 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, da er vi i alle fall ikke kollegaer 😅 Anonymkode: 296d1...8fb De kan vi ikke være da. hvordan har du tenkt å gå videre da?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:14 #34 Skrevet torsdag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg sendte inn et varsel for rundt fem måneder siden om seksuell trakassering fra min nærmeste leder. Anonymkode: 296d1...8fb I og med at varselet kom fra din nærmeste leder så er det vel bare positivt for deg at det ikke ble fulgt opp videre? Anonymkode: a55b9...938
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:21 #35 Skrevet torsdag kl. 15:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I og med at varselet kom fra din nærmeste leder så er det vel bare positivt for deg at det ikke ble fulgt opp videre? Anonymkode: a55b9...938 Jeg varslet på min leder. Anonymkode: 296d1...8fb
endo Skrevet torsdag kl. 15:30 #36 Skrevet torsdag kl. 15:30 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, jeg betaler ekstra advokatavgift. Men dem har ikke ville sette igang tiltak før saken ble avsluttet og konkludert av HR. Jeg har snakket med dem nå ikveld og på nytt bedt om hjelp. Anonymkode: 296d1...8fb Betaler du ekstra advokatavgift er dette mest sannsynlig privat. Så du kan gå på utsiden av fagforeningen. Er det LO forbund så er Help advokatkontoret du skal ta kontakt med. Lykke til. Hilsen noen som driver med HR men som er opptatt av rettferdige løsninger.
bare innom en tur Skrevet torsdag kl. 15:34 #37 Skrevet torsdag kl. 15:34 Kontakt alltid fagforening, utenfor bedriften. Aldri tillitsvalgt eller HR, for de jobber for arbeidsgiver. 2
bare innom en tur Skrevet torsdag kl. 15:36 #38 Skrevet torsdag kl. 15:36 Soft mann skrev (2 timer siden): Oioi. Eg jobber selv i en stor anerkjent bedrift. Der det virkelig tar tak i alle slike ting, 0-toleranse. Er faktisk blitt skummelt å være på jobb for oss menn Jeg også. Det er enkelte kvinnfolk jeg skygger unna nå, såkalte dramaqueens.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:42 #39 Skrevet torsdag kl. 15:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg varslet tillitsvalgt og hovedverneombud da jeg sendte inn varslingssaken. Fagforeningen har ikke ville hjulpet meg med advokat for endelig beslutning fra arbeidsgiver/HR kom på bordet. Så jeg har bedt dem om nå å få en advokat. Anonymkode: 296d1...8fb Kan eg spør hvilket fagforbund? Eller om det er under LO? For eg har vært i varslingsak selv og HK var komplett ubrukelige og ingen advokat på banen når eg da ble gjengjeldt gang på gang og til slutt fikk innkalling til drøftelsemøte der dem prøvde å lure meg inn på 1 dags varsel uten tillitsvalgt/ advokat. Måtte få tak i egen advokat og da løste det seg. Fagforeningene virker gang på gang til å svikte deres medlemmer som har valgt å varsle. Eg håper du får hjelp ifra den kanten, men det er det ikke noe garanti for. Anonymkode: a98e9...4b3 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:45 #40 Skrevet torsdag kl. 15:45 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan eg spør hvilket fagforbund? Eller om det er under LO? For eg har vært i varslingsak selv og HK var komplett ubrukelige og ingen advokat på banen når eg da ble gjengjeldt gang på gang og til slutt fikk innkalling til drøftelsemøte der dem prøvde å lure meg inn på 1 dags varsel uten tillitsvalgt/ advokat. Måtte få tak i egen advokat og da løste det seg. Fagforeningene virker gang på gang til å svikte deres medlemmer som har valgt å varsle. Eg håper du får hjelp ifra den kanten, men det er det ikke noe garanti for. Anonymkode: a98e9...4b3 Man må ta egen advokat. Dessverre. Fagforbund er ikke bra nok i enkeltsaker. Bedriftene spekulerer i dette, og vet at mange ikke har ressurser. Anonymkode: bab44...159 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå