AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:57 #21 Skrevet onsdag kl. 18:57 Synes du er veldig sær egentlig. Antar du ikke trenger referanse fra utleier fremover, siden det er slengbemerkninger du er redd for. Tja, når jeg flyttet nå nettopp måtte jeg ha mål for og vite hva av møblene jeg skulle ha med og hva jeg skulle kjøpe nytt. Er ikke det vanlig ? Hva har visning med saken og gjøre, går folk rundt med målebånd på visning? Anonymkode: 3cb0f...c6d 5 2
Brunello Skrevet onsdag kl. 18:58 #22 Skrevet onsdag kl. 18:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier vel mest om hvem som leier og hvem som eier? Anonymkode: 0c910...4f7 Nei, det sier noe om konsekvenser av handlinger og hvordan man tilpasser seg de. Det er ingen konsekvenser ved å ikke være grei mot neste leietaker. Men det kan ha konsekvenser om kjøperen er forbanna på deg. Kreve prisavslag for feil og mangler m.m. 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:59 #23 Skrevet onsdag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare redd hun blir sur. Hun sitter mye utenfor hos huseier her og jeg er redd for slengbemerkninger. Kjæresten bryr seg ikke, men jeg gjør 😆 Anonymkode: aaa28...2f1 Ta det som øvelse! Det er bare sunt for deg. Det er ikke ditt problem om hun blir sur fordi du setter (helt rimelige) grenser. Anonymkode: 64666...320 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl. 19:00 #24 Skrevet onsdag kl. 19:00 En enkel måte å unngå et slikt møte er å ta detaljerte mål og bare sende henne de. Jeg skjønner godt at hun helst vil finne ut nå om seng/sofa/spisebord passer inn. Enklere å kvitte seg med det før flytting og planlegge innkjøp av nytt.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:01 #25 Skrevet onsdag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har hun vært der mange ganger siden du opplever det som masete? Hvis hun skal kjøpe møbler så er det jo greit med mål.. eller vite hva hun kan ta med og ikke av det hun allerede har… Anonymkode: fd753...0dc Hun har ikke vært der i det hele tatt. Hun har sendt sms og spurt om info om leiligheten og nå lurer hun på å få komme innom for å ta mål om hun har plass til møblene sine. Det tar vel kanskje 1t, så jeg synes ts overdriver litt her om hvor slitsomt og invaderende det er Anonymkode: 8d79e...05f 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:04 #26 Skrevet onsdag kl. 19:04 Som leietaker er man pliktig til å sørge for at huseier får vist leiligheten for nye potensielle leiere. Men utover det er man ikke pålagt å åpne boligen for neste leietaker, og i hvert fall ikke en leietaker som maser og stjeler mye tid. Jeg hadde sagt at hun kunne få komme inn 10, maks 15 minutter mellom f.eks. kl 18.00 og 18.15, at hun må være presis, ha med seg målebånd, noe å skrive på og med og så være ute av leiligheten senest kl 18.15, så hun må forberede hva som er viktigst for henne å måle. Er det noe hun ikke får gjort på den tiden, så får hun ta det etter at hun har flyttet inn. Om hun forsøker å presse på dette så sier du bare at dette er det tilbudet hun får, passer det ikke får hun ta alt etter hun har flyttet inn dato xx.xx. (For en høflig og hyggelig person som ikke maste hadde jeg nok vært mer imøtekommende, hvis jeg hadde tid til det.) Og siden hun er som hun er... vask ordentlig ut, og TA BILDER overalt i leiligheten! Nærbilder av vasker og sluker, dusjkabinett, toalett, under dusjkabinett, bak ev. hvitevarer og varmtvannstank, tak, vinduer, håndtak, vegger, lister, inni, oppå, bak og under alt av skap og skuffer, husk også ytterdør og ev. uteplass dere har disponert. Slike bilder kan sikre deg mye ubehag fra henne eller huseier, om de ønsker å lage bråk. Skal du flytte videre til en annen leieleilighet, ta samme typer bilder der før dere fyller den leiligheten - da har dere en sikkerhet når dere skal flytte ut igjen, merk da spesielt ev. skader i gulv osv. Anonymkode: af693...c98 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:06 #27 Skrevet onsdag kl. 19:06 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde bare sagt hun får stikke innom med målebånd. Og når hun kommer så sier du at dere må dra om 15 minutter, så hun får starte å ta mål. Som leietaker så plikter du å stille bolig til disposisjon for ny utleier. Nå skjønner jeg at dere har hatt visning, men ville ikke laget en stor sak av litt ekstra arbeid Anonymkode: 4cd91...f4f Nå gjelder saken en ny leietaker og ikke ny utleier... 🥄 Utleieren er den samme, det er bare noen andre som skal leie leiligheten når de som bor der nå har flyttet ut. Anonymkode: 4889c...141 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:57 #28 Skrevet i går, 10:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå gjelder saken en ny leietaker og ikke ny utleier... 🥄 Utleieren er den samme, det er bare noen andre som skal leie leiligheten når de som bor der nå har flyttet ut. Anonymkode: 4889c...141 Sikkert en skrivefeil. Ellers var jo innlegget veldig bra. Anonymkode: 3cb0f...c6d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:27 #29 Skrevet i går, 11:27 AnonymBruker skrev (16 timer siden): går folk rundt med målebånd på visning? Faktisk ja. om du er smart gjør du det. Jeg brukte å ha med en tommestokk på visninger. Da kunne jeg kjapt på visningen se om jeg fikk plass til tinga mine eller ikke. Du har ikke krav om å komme inn i noens private hjem. Så gjør som andre sier. Finn et tidspunkt på 10-15 min som passer for deg. Si fra kom presis. Så passer du på å dra når hun drar. DVS lås døren og ikke kom hjem på noen timer. Da kan hun ikke ta deg på noe. Om hun fremdeles maser bare blokker nummer. Anonymkode: a36a9...eca 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #30 Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi leier å skal flytte ved månedsskiftet. Huseieren har funnet ei som skal overta leiligheten og hun er ganske masete. Har sendt mld til oss og spurt om mål i leiligheten og andre spørsmål rundt leiligheten. Nå vil hun komme innom oss for å sjekke ut diverse til hun skal flytte inn. Om hun har plass til møblene sine osv. Vi føler på oss at hun kommer til å mase mer om vi gir henne lov. Er det veldig kjipt av oss å si at hun får vente til vi har flyttet ut? Har vi lov til å si det? Jeg bare kjenner at jeg orker henne ikke mer enn vi nå har. Anonymkode: aaa28...2f1 Opplevde det samme, jeg sa ja til at hun kunne komme innom. Det anbefaler jeg ikke, hun spurte meg ut masse om strøm og andre ting som jeg antar hun har spurt også huseier om, og om jeg det var ting jeg var misfornøyd med. Jeg likte ikke å skulle svare på det, og dermed bli årsak til eventuelle problemer med huseier da såklart det var ting jeg har vært misfornøyd med mens jeg har bodd der - men det er ikke mitt ansvar å opplyse om, det er mellom huseier og ny leietaker. Så avstå om dere kan. Anonymkode: e0113...3fb
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #31 Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Faktisk ja. om du er smart gjør du det. Jeg brukte å ha med en tommestokk på visninger. Da kunne jeg kjapt på visningen se om jeg fikk plass til tinga mine eller ikke. Du har ikke krav om å komme inn i noens private hjem. Så gjør som andre sier. Finn et tidspunkt på 10-15 min som passer for deg. Si fra kom presis. Så passer du på å dra når hun drar. DVS lås døren og ikke kom hjem på noen timer. Da kan hun ikke ta deg på noe. Om hun fremdeles maser bare blokker nummer. Anonymkode: a36a9...eca Ok, da er jeg dum som ikke hadde med meg målestokk på visning. Er ikke det litt invaderende for de som bor der, at 30 stk tar mål av sengen deres osv? 😅 ikke sett noen gjøre det. huseier har krav på og komme inn i noens hjem, men med varsel. nei, jeg gjorde ikke som andre sier, når jeg fikk vite at det ble meg som skulle leie tok jeg kontakt med huseier og spurte om noen mål. Leietaker oppga noen av målene, men for et par mål spurte de om jeg kunne måle selv en onsdag etter kl 16. så jeg kom en onsdag kl 17.30 og målte og sjekket et par ting, tok 5 minutter. jeg kommer til og være like fleksibel på og oppgi mål og tilgang når jeg skal flytte ut. Hva er greia med og være kjip for og være kjip? dra når hun drar og lås døra skjønte jeg lite av. Anonymkode: 3cb0f...c6d
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #32 Skrevet i går, 12:01 Jeg hadde sagt at hun fikk komme innom en gang for å måle det hun må Måle opp. Koster meg ingen ting å være litt raus. Du må jo ha et fryktelig travelt liv om du ikke kan avse en halvtime .. Anonymkode: 58684...b8e 4
AnonymBruker Skrevet i går, 12:02 #33 Skrevet i går, 12:02 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Opplevde det samme, jeg sa ja til at hun kunne komme innom. Det anbefaler jeg ikke, hun spurte meg ut masse om strøm og andre ting som jeg antar hun har spurt også huseier om, og om jeg det var ting jeg var misfornøyd med. Jeg likte ikke å skulle svare på det, og dermed bli årsak til eventuelle problemer med huseier da såklart det var ting jeg har vært misfornøyd med mens jeg har bodd der - men det er ikke mitt ansvar å opplyse om, det er mellom huseier og ny leietaker. Så avstå om dere kan. Anonymkode: e0113...3fb Når du skal flytte et nytt sted, så spør du ikke om strøm? en stund siden jeg var på leiemarkedet , og når jeg kom tilbake nå har jeg tydeligvis oppført meg klin kokos i forhold til disse nye tider. Jeg spurte både om strøm , trekk, isolasjon, lytt, trivsel osv osv. ikke hadde jeg tømmerstokk med på visning heller. Så når jeg fikk leiligheten ( etter mas på både utleier og tidligere leietaker tydeligvis ) så maste jeg ennå mer, spurte om mål og om hva som burde skiftes ut. Følte at både utleier og tidligere leietaker var hyggelige, og trodde at jeg og var hyggelig. Totalt bom tydeligvis. Når jeg skal flytte ut må jeg nekte og måle, nekte og snakke med noen osv. det er sånn vi gjør det i disse hyggelige nye tider. Anonymkode: 3cb0f...c6d
Fru Uperfekt Skrevet i går, 12:03 #34 Skrevet i går, 12:03 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, da er jeg dum som ikke hadde med meg målestokk på visning. Er ikke det litt invaderende for de som bor der, at 30 stk tar mål av sengen deres osv? 😅 ikke sett noen gjøre det. huseier har krav på og komme inn i noens hjem, men med varsel. nei, jeg gjorde ikke som andre sier, når jeg fikk vite at det ble meg som skulle leie tok jeg kontakt med huseier og spurte om noen mål. Leietaker oppga noen av målene, men for et par mål spurte de om jeg kunne måle selv en onsdag etter kl 16. så jeg kom en onsdag kl 17.30 og målte og sjekket et par ting, tok 5 minutter. jeg kommer til og være like fleksibel på og oppgi mål og tilgang når jeg skal flytte ut. Hva er greia med og være kjip for og være kjip? dra når hun drar og lås døra skjønte jeg lite av. Anonymkode: 3cb0f...c6d Målebånd + klinkekule er kjekt å ha på visning 1
Brukerano Skrevet i går, 12:12 #35 Skrevet i går, 12:12 Jeg skjønner ikke hvorfor hun har nr ditt og snakker med deg. Det er jo helt håpløst! 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #36 Skrevet i går, 12:28 Fru Uperfekt skrev (24 minutter siden): Målebånd + klinkekule er kjekt å ha på visning 😅😅 Anonymkode: 3cb0f...c6d
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du skal flytte et nytt sted, så spør du ikke om strøm? en stund siden jeg var på leiemarkedet , og når jeg kom tilbake nå har jeg tydeligvis oppført meg klin kokos i forhold til disse nye tider. Jeg spurte både om strøm , trekk, isolasjon, lytt, trivsel osv osv. ikke hadde jeg tømmerstokk med på visning heller. Så når jeg fikk leiligheten ( etter mas på både utleier og tidligere leietaker tydeligvis ) så maste jeg ennå mer, spurte om mål og om hva som burde skiftes ut. Følte at både utleier og tidligere leietaker var hyggelige, og trodde at jeg og var hyggelig. Totalt bom tydeligvis. Når jeg skal flytte ut må jeg nekte og måle, nekte og snakke med noen osv. det er sånn vi gjør det i disse hyggelige nye tider. Anonymkode: 3cb0f...c6d Joda, men personen hadde spurt de samme spørsmålene til huseier, det virket som hun forventet et annet svar fra meg som leide. Spesielt når hun ville vite hva jeg hadde vært misfornøyd med. Jeg skjønner hun spør, for hun hadde jo ikke fått de svarene fra huseier eventuellt, men jeg var ikke komfortable med å svare på det. Det er en grunn til at det er huseier som har visning, og ikke tidligere leietakere. Anonymkode: e0113...3fb
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #38 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde bare sagt hun får stikke innom med målebånd. Og når hun kommer så sier du at dere må dra om 15 minutter, så hun får starte å ta mål. Som leietaker så plikter du å stille bolig til disposisjon for ny utleier. Nå skjønner jeg at dere har hatt visning, men ville ikke laget en stor sak av litt ekstra arbeid Anonymkode: 4cd91...f4f Man plikter å stille bolig disponibel for visning, men ikke for at ny leietaker skal renne ned dørene med spørsmål og ønsker om å måle! Anonymkode: 8cc07...c7c 2
BobbySocks Skrevet 21 timer siden #39 Skrevet 21 timer siden Jeg hadde bare «glemt» å åpne flere meldinger fra henne. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #40 Skrevet 18 timer siden Du har ikke noe forhold til vedkommende. Hun må forholde seg til utleier, også kan utleier evt. videreformidle henvendelsen til deg. Be henne forhøre seg med utleier om h*n har mål av det hun lurer på. Når det er sagt koster det deg lite å være litt generøs her. Dersom hun skal bestille møbler tar de gjerne lang tid før de blir levert. Fikk måle da vi kjøpe bolig, likevel satt vi på en utslitt toseter i 8 uker før møblene ble levert. 😆 Anonymkode: 93b77...4f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå