AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Vi leier å skal flytte ved månedsskiftet. Huseieren har funnet ei som skal overta leiligheten og hun er ganske masete. Har sendt mld til oss og spurt om mål i leiligheten og andre spørsmål rundt leiligheten. Nå vil hun komme innom oss for å sjekke ut diverse til hun skal flytte inn. Om hun har plass til møblene sine osv. Vi føler på oss at hun kommer til å mase mer om vi gir henne lov. Er det veldig kjipt av oss å si at hun får vente til vi har flyttet ut? Har vi lov til å si det? Jeg bare kjenner at jeg orker henne ikke mer enn vi nå har. Anonymkode: aaa28...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi leier å skal flytte ved månedsskiftet. Huseieren har funnet ei som skal overta leiligheten og hun er ganske masete. Har sendt mld til oss og spurt om mål i leiligheten og andre spørsmål rundt leiligheten. Nå vil hun komme innom oss for å sjekke ut diverse til hun skal flytte inn. Om hun har plass til møblene sine osv. Vi føler på oss at hun kommer til å mase mer om vi gir henne lov. Er det veldig kjipt av oss å si at hun får vente til vi har flyttet ut? Har vi lov til å si det? Jeg bare kjenner at jeg orker henne ikke mer enn vi nå har. Anonymkode: aaa28...2f1 Har hun vært der mange ganger siden du opplever det som masete? Hvis hun skal kjøpe møbler så er det jo greit med mål.. eller vite hva hun kan ta med og ikke av det hun allerede har… Anonymkode: fd753...0dc 1 10
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Det har du lov til å si nei til. Hun bor ikke der enda, DU bor der, det er DITT hjem foreløpig. Kan hun ikke spørre husverten, de har vel mål på kåken? Anonymkode: 59daf...c03 9 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Har hun ikke vært på visning? Burde være nok, burde ikke trenge komme innom igjen. Men hun burde få svar på ting hun lurer på, men det burde være huseier som svarer ikke du? Anonymkode: 8600e...448 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Det får holde at hun har vært på visning, sett leiligheten og fått mål. Å vente på tur er noe hun kan øve seg på og hun får vente til hun flytter inn Anonymkode: 3bf6b...af3 1
Million Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Ja, jeg vil si det er greit at dere ber henne vente med alt sånt til dere faktisk er flyttet ut og at det blir litt mye. Du kan sende henne en melding og si nei, å ta mål får vente og alle spørsmål får vente til hun flytter inn selv. Med mindre utleier sier noe da? 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har hun vært der mange ganger siden du opplever det som masete? Hvis hun skal kjøpe møbler så er det jo greit med mål.. eller vite hva hun kan ta med og ikke av det hun allerede har… Anonymkode: fd753...0dc Nei. Hun var der på visning. Jeg var hjemme da mens huseieren viste henne rundt. Veldig slitsom dame som aldri ble ferdig med å prate og hoiet og lo. Nei det er ikke bra nok å få mål på mld, hun må tydeligvis innom og ønsker helst det. Men min kjæreste sier at hun får se til å vente til vi har kommet oss ut Anonymkode: aaa28...2f1 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Her hadde jeg faktisk skrevet en ganske streng og tydelig beskjed der det presiseres dato for utflytting og at du gjerne ønsker å få ro og fred til å rekke den datoen. Det hadde jo vært kjip å utsette flyttingen bare fordi tiden forsvinner i å måle leiligheten til neste leietaker. Eventuell spørre pent hvor mange dager hun kan utsette innflyttingen dersom hun ikke kan vente. Anonymkode: 0c6b3...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Hun vil sikkert bli snurt, men jeg tenker det må være greit å si nei på en høflig måte. Hva så om hun blir snurt. Men hun har jo lov til å spørre, hun har ikke gjort noe galt, så det er ingen grunn til å være krass mot henne. Bare si nei på en måte som gjør at hun ikke spør igjen senere. Hvis dere svarer "det passer ikke denne uka", kan du være sikker på at hun spør igjen i neste uke... Anonymkode: 6c6eb...0c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Bare si at hun får ta det når gun flytter inn. Anonymkode: 3af26...f75 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare si at hun får ta det når gun flytter inn. Anonymkode: 3af26...f75 Bare redd hun blir sur. Hun sitter mye utenfor hos huseier her og jeg er redd for slengbemerkninger. Kjæresten bryr seg ikke, men jeg gjør 😆 Anonymkode: aaa28...2f1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Har bare kjøpt, og solgt. Har alltid fått lov å komme og ta mål. Til og med fått tilsendt informasjon og bilde om jeg spør. Og alltid latt de som har kjøpt komme å ta må, etc. Men mulig det er mye mer useriøst og mer mistro på leiemarkedet... Anonymkode: 0c910...4f7 2 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Jeg hadde bare sagt hun får stikke innom med målebånd. Og når hun kommer så sier du at dere må dra om 15 minutter, så hun får starte å ta mål. Som leietaker så plikter du å stille bolig til disposisjon for ny utleier. Nå skjønner jeg at dere har hatt visning, men ville ikke laget en stor sak av litt ekstra arbeid Anonymkode: 4cd91...f4f 3 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Var nå voldsomt så stor greie det var for henne å flytte inn i en utleiebolig... Kunne forstått det om hun hadde kjøpt leilighet, spurte selv på overtakelsesmøtet om det gikk greit at jeg kom innom for å ta noen mål, noe som ikke var et problem. Men det var en gang og tok ikke 20 minutter en gang. Men når jeg har vært på leiemarkedet så har jeg bare gått, sett leiligheten og tatt med det jeg har. Jeg hadde ikke sagt ja til at en ny leietaker skulle komme og måle før en flyttet inn når jeg var på leiemarkedet. Sorry, er som regel hyggelig men nei. Når jeg selger min bolig så sier jeg selvsagt ja, men det er en forskjell på markedet. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare redd hun blir sur. Hun sitter mye utenfor hos huseier her og jeg er redd for slengbemerkninger. Kjæresten bryr seg ikke, men jeg gjør 😆 Anonymkode: aaa28...2f1 Så hun er venn av utleier da? Hehe, det kommer nok ikke til å ende bra, bare det at hun hele veien maser på dere nå viser jo hva slags kjerring det er.. Anonymkode: 5aa5b...634
Brunello Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har bare kjøpt, og solgt. Har alltid fått lov å komme og ta mål. Til og med fått tilsendt informasjon og bilde om jeg spør. Og alltid latt de som har kjøpt komme å ta må, etc. Men mulig det er mye mer useriøst og mer mistro på leiemarkedet... Anonymkode: 0c910...4f7 Når man leier gir man som regel blaffen i den neste leietakeren. Når man kjøper/selger, er de fleste interessert i å ha et ok forhold til kontraktsparten sin. 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde bare sagt hun får stikke innom med målebånd. Og når hun kommer så sier du at dere må dra om 15 minutter, så hun får starte å ta mål. Som leietaker så plikter du å stille bolig til disposisjon for ny utleier. Nå skjønner jeg at dere har hatt visning, men ville ikke laget en stor sak av litt ekstra arbeid Anonymkode: 4cd91...f4f Har du en link på at som leietaker så må man stille bolig til disposisjon for ny LEIETAKER? Det er jo ikke huseier som maser her det er en ny LEIETAKER. Hun kan henvende seg til huseier. Anonymkode: 5aa5b...634 2 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det får holde at hun har vært på visning, sett leiligheten og fått mål. Å vente på tur er noe hun kan øve seg på og hun får vente til hun flytter inn Anonymkode: 3bf6b...af3 Har hun fått mål da? Anonymkode: 3cb0f...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Brunello skrev (2 minutter siden): Når man leier gir man som regel blaffen i den neste leietakeren. Når man kjøper/selger, er de fleste interessert i å ha et ok forhold til kontraktsparten sin. Det sier vel mest om hvem som leier og hvem som eier? Anonymkode: 0c910...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du en link på at som leietaker så må man stille bolig til disposisjon for ny LEIETAKER? Det er jo ikke huseier som maser her det er en ny LEIETAKER. Hun kan henvende seg til huseier. Anonymkode: 5aa5b...634 Man kan selvsagt gjøre seg vanskelig og bruke mange minutter på å kommunisere med eier. Eller bare slippe inn dama, la henne måle i noen minutter og være ferdig med hele skiten. Å være vrang før leiligheten er vasket ut. Terskel for å klage på husvasken senkes nok Anonymkode: 4cd91...f4f 2 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er det veldig kjipt av oss å si at hun får vente til vi har flyttet ut? Har vi lov til å si det? Anonymkode: aaa28...2f1 Det hadde jeg også gjort. Og det er helt lovlig. Leietaker har ikke ansvar for å gi ny leietaker tilgang til boligen før innflyttingsdato. Stå på ditt. Eventuelt gi henne en time mot en kompensasjon på et par tusen kroner. Anonymkode: 8d43b...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå