AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Skrevet 8. oktober Hei. Jeg er 100% ufør, og har jobbet litt de siste årene. Nå ser jeg at jeg kan prøve litt mer. Så jeg har nå i august, økt forventet inntekt med ca 20.000 kr over inntekt grensen. Først får jeg vedtaks endring etter utbetaling av trygden i august om at jeg skal trekkes ca 1000kr i mnd. I dag får jeg enda et nytt vedtak, som sier ca 3000kr i trekk pr mnd ut året. Dette kommer etter lønnen på jobben jeg har. Vim jeg få nye slike vedtak pr utbetalt trygd og hver utbetalte lønn? Lager de ikke vedtak iht det jeg har oppgitt som nytt inntekts grunnlag? Isåfall blir dette så ustabilt og usikkert for meg, at jeg må vurdere å ikke jobbe mer i år. Jeg var helt sikker på at nytt vedtak var iht ny forventet inntekt til ut året Anonymkode: 80201...dc6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Skrevet 9. oktober Det er ikke vanlig og få nytt vedtak hver måned nei. Har du blitt trukket noe tidligere i år, eller skal alt trekkes nå på slutten av året? litt avhengig av kompensasjonsgraden din skal du vel trekkes ca 12.000 i året, så 1000 i måneden høres riktig ut. Gjennom hele året selvsagt. Anonymkode: 67ab0...2b4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 18.26): Hei. Jeg er 100% ufør, og har jobbet litt de siste årene. Nå ser jeg at jeg kan prøve litt mer. Så jeg har nå i august, økt forventet inntekt med ca 20.000 kr over inntekt grensen. Først får jeg vedtaks endring etter utbetaling av trygden i august om at jeg skal trekkes ca 1000kr i mnd. I dag får jeg enda et nytt vedtak, som sier ca 3000kr i trekk pr mnd ut året. Dette kommer etter lønnen på jobben jeg har. Vim jeg få nye slike vedtak pr utbetalt trygd og hver utbetalte lønn? Lager de ikke vedtak iht det jeg har oppgitt som nytt inntekts grunnlag? Isåfall blir dette så ustabilt og usikkert for meg, at jeg må vurdere å ikke jobbe mer i år. Jeg var helt sikker på at nytt vedtak var iht ny forventet inntekt til ut året Anonymkode: 80201...dc6 Jeg kan ikke hjelpe deg med ditt spørsmål men ville bare si at så fint å høre at du klarer å jobbe litt og at helsa tilater det ❤️ lykke til videre ❤️ Anonymkode: 2a45c...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 18.26): Hei. Jeg er 100% ufør, og har jobbet litt de siste årene. Nå ser jeg at jeg kan prøve litt mer. Så jeg har nå i august, økt forventet inntekt med ca 20.000 kr over inntekt grensen. Først får jeg vedtaks endring etter utbetaling av trygden i august om at jeg skal trekkes ca 1000kr i mnd. I dag får jeg enda et nytt vedtak, som sier ca 3000kr i trekk pr mnd ut året. Dette kommer etter lønnen på jobben jeg har. Vim jeg få nye slike vedtak pr utbetalt trygd og hver utbetalte lønn? Lager de ikke vedtak iht det jeg har oppgitt som nytt inntekts grunnlag? Isåfall blir dette så ustabilt og usikkert for meg, at jeg må vurdere å ikke jobbe mer i år. Jeg var helt sikker på at nytt vedtak var iht ny forventet inntekt til ut året Anonymkode: 80201...dc6 Men hva står det i det vedtaket du mottok sist? Det skal stå hvor stor inntekt som er rapportert inn. Har du lagt inn for lite? Har du barnetillegg? Anonymkode: 3138c...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå