Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 100% ufør,  og har jobbet litt de siste årene.  Nå ser jeg at jeg kan prøve litt mer. 

Så jeg har nå i august, økt forventet inntekt med ca 20.000 kr over inntekt grensen. 

Først får jeg vedtaks endring etter utbetaling av trygden i august om at jeg skal trekkes ca 1000kr i mnd. 

I dag får jeg enda et nytt vedtak,  som sier ca 3000kr i trekk pr mnd ut året. Dette kommer etter lønnen på jobben jeg har.

Vim jeg få nye slike vedtak pr utbetalt trygd og hver utbetalte lønn? Lager de ikke vedtak  iht det jeg har oppgitt som nytt inntekts grunnlag?

Isåfall blir dette så ustabilt og usikkert for meg, at jeg må vurdere å ikke jobbe mer i år.

Jeg var helt sikker på at nytt vedtak  var iht ny forventet inntekt  til ut året

Anonymkode: 80201...dc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig og få nytt vedtak hver måned nei.  Har du blitt trukket noe tidligere i år, eller skal alt trekkes nå på slutten av året? 
litt avhengig av kompensasjonsgraden din skal du vel trekkes ca 12.000 i året, så 1000 i måneden høres riktig ut. Gjennom hele året selvsagt. 

Anonymkode: 67ab0...2b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 18.26):

Hei. Jeg er 100% ufør,  og har jobbet litt de siste årene.  Nå ser jeg at jeg kan prøve litt mer. 

Så jeg har nå i august, økt forventet inntekt med ca 20.000 kr over inntekt grensen. 

Først får jeg vedtaks endring etter utbetaling av trygden i august om at jeg skal trekkes ca 1000kr i mnd. 

I dag får jeg enda et nytt vedtak,  som sier ca 3000kr i trekk pr mnd ut året. Dette kommer etter lønnen på jobben jeg har.

Vim jeg få nye slike vedtak pr utbetalt trygd og hver utbetalte lønn? Lager de ikke vedtak  iht det jeg har oppgitt som nytt inntekts grunnlag?

Isåfall blir dette så ustabilt og usikkert for meg, at jeg må vurdere å ikke jobbe mer i år.

Jeg var helt sikker på at nytt vedtak  var iht ny forventet inntekt  til ut året

Jeg kan ikke hjelpe deg med ditt spørsmål men ville bare si at så fint å høre at du klarer å jobbe litt og at helsa tilater det ❤️ lykke til videre ❤️

Anonymkode: 2a45c...f9e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 18.26):

Men hva står det i det vedtaket du mottok sist? Det skal stå hvor stor inntekt som er rapportert inn. Har du lagt inn for lite? Har du barnetillegg?

Anonymkode: 3138c...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...