Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen gamle høyttalere som ser akkurat ut som på dette bildet. De to midterste "boblene" er altså trykt inn, og den øverste av den ene er delvis trykt inn. Slik skal de egentlig se ut: https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolumny-sony-ss-h771-stereo-i6591856603.html
Hva er galt med dem, hvordan har de blitt sånn? Jeg har tenkt å bli kvitt dem, og lurer på om jeg kan legge dem ut på finn slik de er, eller om de bare må leveres til gjenvinning...

image.png.00b5514605b0eb1911350b9e3bf002db.png 

Anonymkode: 025d9...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De "boblene" som er trykket inn er bare beskyttelse over de mekaniske delene i hvert enkelt høyttalerelement, og det har sannsynligvis ikke stort å si for lyden at de er sånn. Det skjer typisk når noen (barn) er borte og tukler.

Du kan forsøke å trekke de ut igjen med en støvsuger på lav styrke.

Skrevet
Sinsen skrev (16 timer siden):

De "boblene" som er trykket inn er bare beskyttelse over de mekaniske delene i hvert enkelt høyttalerelement, og det har sannsynligvis ikke stort å si for lyden at de er sånn. Det skjer typisk når noen (barn) er borte og tukler.

Du kan forsøke å trekke de ut igjen med en støvsuger på lav styrke.

Jeg prøvde det men det gikk ikke. Sannsynligvis har de vært sånn ganske lenge. TS

Skrevet

Hvordan er lyden da?

Anonymkode: 28fa7...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er lyden da?

Anonymkode: 28fa7...9a0

Jeg kjøpte dem brukt, så jeg får ikke sammenlignet med hvordan de var før. Men de skurrer ikke. TS

Skrevet

Gjenvinning.

Disse er elektronikk avfall, kan ikke se for meg at noen er villig til å betale for disse.

Dette er gamle høyttalere, som i utgangspunktet heller ikke var spesielt gode når de kom i 1996.

20 år gamle høyttalere som ikke engang var gode i sin tid, overmodent for kast.

Anonymkode: e1725...832

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gjenvinning.

Disse er elektronikk avfall, kan ikke se for meg at noen er villig til å betale for disse.

Dette er gamle høyttalere, som i utgangspunktet heller ikke var spesielt gode når de kom i 1996.

20 år gamle høyttalere som ikke engang var gode i sin tid, overmodent for kast.

Hvorfor søple dem hvis de fortsatt er brukbare? Har de ikke monetær verdi, går det jo an å gi dem bort.

Skrevet

Du kan prøve med tape. Men er det gamle så kanskje koppen rivner, men tape pleier å fungere😉

AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (55 minutter siden):

Hvorfor søple dem hvis de fortsatt er brukbare? Har de ikke monetær verdi, går det jo an å gi dem bort.

Fordi lyden er trolig om mulig er verre enn selv TV høyttalere.

Hvorfor ta vare på ting bare for å ta vare på det, når kvaliteten er dårlig.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...