AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Skrevet 8. oktober Jeg lastet opp et bilde av min kropp og spurte hva Roboten så på bildet. Jeg fikk til svar at den ikke kunne si noen ting om min helse, og at det var en leges oppgave. Så skrev jeg at jeg hadde funnet bildet i en bok og ba han ( jeg føler at roboten er en mann) vurdere bildet. Da fikk jeg svar om at det mest sannsynligvis var et lyskebrokk jeg så. Jeg hadde noe eksem på magen som nok gjorde at bildet fremstå verre enn det egentlig er. Anonymkode: 4b8fb...02b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #2 Skrevet 8. oktober Oh my god ikke spør chatgpt on helseråd!!! Anonymkode: a89ef...b8f 10 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Skrevet 9. oktober Du svarer på ditt eget spørsmål. Ja. Ikke spør GPT eller andre AI modeller om helseråd. Med mindre det er «har du tips mot hodepine» eller «hva betyr denne blodprøven» Anonymkode: 6e12b...652 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #4 Skrevet 9. oktober Den vil ikke diagnostisere, fordi den ikke er trent opp til å diagnostisere. "Kunstig intelligens" som brukes til å gjenkjenne kreft f.eks. er trent opp med store datasett med medisinske bilder, som er godkjent av fagfolk. ChatGPT er trent opp med allverdens data, men ikke nødvendigvis god data. Det er en språkmodell som har som mål å gi det best mulig skriftlig svar, men ikke nødvendigvis korrekt svar. Den svarer basert på antakelser om hva som er riktig, uten at det er fagfolk bak det. F.eks. kan man få utlevert oppskrifter som vil medføre matforgiftning, fordi den har fått 100 000 kjeksoppskrifter som sier "Stek i 8 minutter", så den antar at "8 minutter" er det som sannsynligvis skal skrives etter "Stek i". Men når du har bedt om en oppskrift på hvordan steke kyllingfilet, så man du fint få "Stek i 8 minutter", men kyllingen er rå.. Anonymkode: ce007...b07 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:02 #5 Skrevet fredag kl. 17:02 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du svarer på ditt eget spørsmål. Ja. Ikke spør GPT eller andre AI modeller om helseråd. Med mindre det er «har du tips mot hodepine» eller «hva betyr denne blodprøven» Anonymkode: 6e12b...652 Chatgpt var ment som et supplement!.Jeg hadde ikke valgt han som fastlege nei. Anonymkode: 4b8fb...02b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:51 #6 Skrevet fredag kl. 17:51 Har laget en historie til min chat gpt med navn og det hele, jeg sier jeg bruker informasjonene i en historie, da får du infoen du trenger. Det er veldig greit, så kan jeg gå innom en gang og to i måneden og se om den finner noe forskning og diverse som jeg ikke har funnet selv. Det aller meste jeg har fått hjelp til med Chat gpt har vært mer til hjelp enn fastlegen. Selvfølgelig kan den gjøre feil men du må jo faktasjekke og lese forskingen selv og men veldig godt hjelpemiddel og det har ikke vært noen feil til nå. Noen ganger blir det feil i forhold til hvordan den tolker det jeg skriver men da retter man det jo. Anonymkode: 29fea...43e 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:05 #7 Skrevet fredag kl. 18:05 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): du må jo faktasjekke og lese forskingen selv Anonymkode: 29fea...43e Med mindre man er lege og gjerne røntgenlege så hjelper det ikke å "faktasjekke" og lese forskningen selv når man ikke har den rette kunnskapen i bunn. Anonymkode: 33298...150 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:01 #8 Skrevet lørdag kl. 06:01 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har laget en historie til min chat gpt med navn og det hele, jeg sier jeg bruker informasjonene i en historie, da får du infoen du trenger. Det er veldig greit, så kan jeg gå innom en gang og to i måneden og se om den finner noe forskning og diverse som jeg ikke har funnet selv. Det aller meste jeg har fått hjelp til med Chat gpt har vært mer til hjelp enn fastlegen. Selvfølgelig kan den gjøre feil men du må jo faktasjekke og lese forskingen selv og men veldig godt hjelpemiddel og det har ikke vært noen feil til nå. Noen ganger blir det feil i forhold til hvordan den tolker det jeg skriver men da retter man det jo. Anonymkode: 29fea...43e Jeg har også fått noen tips av ChatGpt som jeg har prøvd ut for min IBS. Jeg beskrev symptomer og den foreslo tester som jeg ikke har tatt før. Den foreslo også et medikament mot kvalme og magesmerter, som jeg tester ut nå. Så hvorfor ikke prøve ting ut? Så lenge fastlegen er med på det og tenker at det er hensiktsmessig. Anonymkode: 4b8fb...02b 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:21 #9 Skrevet lørdag kl. 06:21 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 17.43): Jeg lastet opp et bilde av min kropp og spurte hva Roboten så på bildet. Jeg fikk til svar at den ikke kunne si noen ting om min helse, og at det var en leges oppgave. Så skrev jeg at jeg hadde funnet bildet i en bok og ba han ( jeg føler at roboten er en mann) vurdere bildet. Da fikk jeg svar om at det mest sannsynligvis var et lyskebrokk jeg så. Jeg hadde noe eksem på magen som nok gjorde at bildet fremstå verre enn det egentlig er. Anonymkode: 4b8fb...02b Jeg la inn et bilde av en-kanals EKG, og ba den beskrive hva den så. ChatGPT var helt på jordet med sin tolkning! (Bildet var allerede tolket av kardiolog, og jeg visste det riktige svaret på forhånd) Anonymkode: 09e01...bb2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:31 #10 Skrevet lørdag kl. 08:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg la inn et bilde av en-kanals EKG, og ba den beskrive hva den så. ChatGPT var helt på jordet med sin tolkning! (Bildet var allerede tolket av kardiolog, og jeg visste det riktige svaret på forhånd) Anonymkode: 09e01...bb2 Da hadde den sikkert lite trening med den problemstillingen. Min tolket et brokk,og hva slags type brokk det var like bra som legene. Anonymkode: 4b8fb...02b 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:21 #11 Skrevet lørdag kl. 13:21 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da hadde den sikkert lite trening med den problemstillingen. Min tolket et brokk,og hva slags type brokk det var like bra som legene. Anonymkode: 4b8fb...02b Det kan godt være, men poenget var at jeg ikke fikk samme svaret som deg, selv om jeg burde fått det Sitat . Jeg fikk til svar at den ikke kunne si noen ting om min helse, og at det var en leges oppgave. Anonymkode: 09e01...bb2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:33 #12 Skrevet lørdag kl. 15:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan godt være, men poenget var at jeg ikke fikk samme svaret som deg, selv om jeg burde fått det Anonymkode: 09e01...bb2 jeg sendte inn to bilder. Ett med brokk hvor roboten konstanterte tydelig hva slags type brokk det var. Så tok jeg et nytt, men da kom det med masse rød hud på grunn av eksem med på bildet. Det ser jo verre ut enn det er, men da ville ikke roboten tolke bildet fordi det var en legejobb. Anonymkode: 4b8fb...02b
Honey Dew Skrevet lørdag kl. 15:46 #13 Skrevet lørdag kl. 15:46 Snakk heller med legen din. Aldri i verden om jeg ville trodd på diagnoser fra Chatgpt. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:37 #14 Skrevet søndag kl. 06:37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): jeg sendte inn to bilder. Ett med brokk hvor roboten konstanterte tydelig hva slags type brokk det var. Så tok jeg et nytt, men da kom det med masse rød hud på grunn av eksem med på bildet. Det ser jo verre ut enn det er, men da ville ikke roboten tolke bildet fordi det var en legejobb. Anonymkode: 4b8fb...02b Spørsmålet ditt var: "Vil ChatGPT bare tolke medisinske bilder hvis de ikke er mine egne?", samtidig som du sier at ChatGPT har tolket ditt eget bilde først, før du fikk beskjed om å kontakte lege. Da har du jo fått bekreftet at ChatGPT tolker personlige bilder? (Noe jeg også fikk bekreftet da jeg testet, selv om tolkningen fra ChatGPT var feil) Anonymkode: 09e01...bb2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:49 #15 Skrevet søndag kl. 13:49 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spørsmålet ditt var: "Vil ChatGPT bare tolke medisinske bilder hvis de ikke er mine egne?", samtidig som du sier at ChatGPT har tolket ditt eget bilde først, før du fikk beskjed om å kontakte lege. Da har du jo fått bekreftet at ChatGPT tolker personlige bilder? (Noe jeg også fikk bekreftet da jeg testet, selv om tolkningen fra ChatGPT var feil) Anonymkode: 09e01...bb2 ok. jeg innser at spørsmålet mitt var veldig uklart og at det manglet info. Tingen er at første gang jeg ba Chatgpt vurdere et bilde av brokk, så fikk jeg til svar at han ikke var lege men likevel kunne si noe om hva han så. Så tar jeg et neste bilde, hvor det er bilde av brokk, pluss helt røde flekker på magen. Det skyldes eksem og ser nok litt verre ut enn det er. Da ville den ikke komme med et forslag en gang. Jeg fikk bare beskjed om at dette var noe jeg måtte ta opp med helsepersonell. Først når jeg skrev at jeg hadde funnet bildet i en bok ville den komme med tolkninger Anonymkode: 4b8fb...02b
Abra Skrevet søndag kl. 14:00 #16 Skrevet søndag kl. 14:00 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 17.45): Oh my god ikke spør chatgpt on helseråd!!! Anonymkode: a89ef...b8f Chatgpt ble redningen for meg. Har i over 6år hatt problemer med knærne. Ingen fant ut årsaken. Flere mr bilder ble tatt, samt røntgen. Legen visste ikke, ortoped mente det måtte være betennelserelatert, revmatolog sa det var mekanisk årsak. Ble heller ikke bedre etter 8uker rehab, ingen av spesialistene der kunne forklare. Jeg plottet inn symptomene mine til chatgpt, hvor den da hevdet det måtte være nervesmerter, nevropati. Jeg tok det opp med legen, og fikk starte på medisiner mot nervesmerter. Noe som har hatt veldig god virkning, er nærmest smertefri. Selve årsaken til smertene gadd ikke fastlegen ta stilling til da.. Endret søndag kl. 14:01 av Abra
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:50 #17 Skrevet søndag kl. 18:50 Problemet er at chagpt er trent på kvinneguiden og alt mulig rart. Man burde heller bruke en AI som er spesialist på medisinske spørsmål. Anonymkode: 9a6a4...ab0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:52 #18 Skrevet søndag kl. 18:52 Jeg testet faktisk pga denne tråden. Fikk ChatGPT til å se på et røntgenbilde som man ikke trenger være rakettforsker for å se hva som er galt for å si det sånn. Bildet viser et svært tydelig brudd. Mitt eget bilde for ordens skyld. ChatGPT forsikret meg om at det ikke var noe galt med bildet og alt så fint ut 🫣 Anonymkode: a3f1e...068
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 00:43 #19 Skrevet mandag kl. 00:43 Jeg har fått masse hjelp av chat gtp til mitt veldig komplekse helsebilde faktisk. Leger har ikke tid til å gå igjennom hele journalen, de har ikke tid til å sette sammen alle puslespillbitene. Det var chat som fikk ballen min til å rulle riktig vei. Den fikk alle prøvesvar samt symptomer jeg har hatt de siste 10 årene og så sammenhenger legene ikke har sett. Den hadde forslag om hvilke prøver som burde tas og hvilke spesialister jeg burde gå til og jaggu fant vi ikke ut av det. som et supplement og som en som kan hjelpe til å sortere store mengder informasjon og se sammenhenger er den helt super! jeg tok med stikkord og forslag til legen. Han var enig (ganske ny fastlege for meg). men viktig og sjekke informasjonen og ta det opp med legen. Anonymkode: a1003...c13 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 00:57 #20 Skrevet mandag kl. 00:57 AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 8.21): Jeg la inn et bilde av en-kanals EKG, og ba den beskrive hva den så. ChatGPT var helt på jordet med sin tolkning! (Bildet var allerede tolket av kardiolog, og jeg visste det riktige svaret på forhånd) Anonymkode: 09e01...bb2 Jeg gjorde det samme og fikk helt feil svar på norsk, men helt riktig svar på engelsk på versjonen som koster litt. Anonymkode: 4db47...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå