AnonymBruker Skrevet i går, 14:36 #1 Skrevet i går, 14:36 Jeg ser på bostøttekalkulatoren at jeg har for høye inntekter for å få bostøtte i det hele tatt, for inntektsgrensen er 24 505 kr. Men jeg har jo 21 746 kr utbetalt? Jeg har jo absolutt ikke 27 431 kr som jeg ble bedt om å taste inn, som er brutto. Om jeg hadde det, så hadde jeg jo ikke hatt behov for bostøtte. De har også regnet kr 613 som oppvarmingsutgifter. I hvilket univers koster oppvarmingen 600 kroner i dag? Dette er jo helt bortreist. Det er ikke lenge siden jeg mottok bostøtte heller, så et eller annet drastisk må jo ha endret seg der inne. Noen som kan få dette til å gi mening for meg? Anonymkode: 4aa88...3a2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #2 Skrevet i går, 14:38 Inntektsgrensen er før skatt. Anonymkode: 1f194...afa 3
Ytdhd Skrevet i går, 14:39 #3 Skrevet i går, 14:39 21746 er mest sannsynlig for høyt beløp utbetalt. Hva er månedsleien, og hvor mye har du i formue?
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #4 Skrevet i går, 14:39 Det er selvfølgelig alltid bruttoinntekt man snakker om. Så det er brutto man går ut i fra på bostøtte også. Dessverre for deg og flere. Anonymkode: feceb...7a7 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:41 #5 Skrevet i går, 14:41 Men de må jo ha gjort store endringer her, når det er bare to år siden jeg kunne få bostøtte? Så mye har ikke inntekten min endret seg. TS Anonymkode: 4aa88...3a2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:43 #6 Skrevet i går, 14:43 At de beregner oppvarming til 600,- er jo bare positivt for de som har bostøtte... Anonymkode: ba839...5b5
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #7 Skrevet i går, 14:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men de må jo ha gjort store endringer her, når det er bare to år siden jeg kunne få bostøtte? Så mye har ikke inntekten min endret seg. TS Anonymkode: 4aa88...3a2 Da strømmen først ble dyr, så var det mange flere som kunne få bostøtte. Da fikk jeg og. Men det var bare midlertidig. Anonymkode: 433df...9fb
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #8 Skrevet i går, 14:50 Det er før skatt. Flere har fått bostøtte fordi de endret litt på grensene når vi fikk de sinnsyke prisene på strøm men regner med det er en ordning som blir fjernet nå. Anonymkode: 0f5d6...9c6
AnonymBruker Skrevet i går, 17:19 #9 Skrevet i går, 17:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da strømmen først ble dyr, så var det mange flere som kunne få bostøtte. Da fikk jeg og. Men det var bare midlertidig. Anonymkode: 433df...9fb Ja bare midlertidig for å roe folket, til de ble vant til å ha dårlig råd. Anonymkode: 4aa88...3a2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Eh...jeg betaler under 600,- i mnd for oppvarming så det funker i mitt univers ihvertfall 😅 Anonymkode: 9cdf3...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men de må jo ha gjort store endringer her, når det er bare to år siden jeg kunne få bostøtte? Så mye har ikke inntekten min endret seg. TS Anonymkode: 4aa88...3a2 Nei, mange opplevde endring med uførerformen, men det er lengre siden. Veldig rart du fikk bostøtte for 2 år siden med så høy bruttoinntekt , men ingenting har endret seg i din situasjon og inntekt? Anonymkode: 3bf10...00f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Det var, som flere sier, midlertidig økte inntektsgrenser for to år siden. De ble justert ned igjen i april i fjor. Det er derfor mange fikk da, men ikke nå. Det er også riktig at det er bruttoinntekt som brukes. De drøye 600,- i oppvarming er et tillegg til boutgiftene for de som ikke har strøm med i husleia og er likt for alle. Det er ikke ment å speile reelle oppvarmingsutgifter. Anonymkode: 48adc...a01
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var, som flere sier, midlertidig økte inntektsgrenser for to år siden. De ble justert ned igjen i april i fjor. Det er derfor mange fikk da, men ikke nå. Det er også riktig at det er bruttoinntekt som brukes. De drøye 600,- i oppvarming er et tillegg til boutgiftene for de som ikke har strøm med i husleia og er likt for alle. Det er ikke ment å speile reelle oppvarmingsutgifter. Anonymkode: 48adc...a01 Det er for de som ikke har varme inkludert typ fjernvarme. Er ikke ment å dekke strøm totalt, men som et tilskudd. Anonymkode: 1fc88...6fd
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #14 Skrevet 23 minutter siden Det er alltid inntekt før skatt en regner ut fra. Spiller ingen rolle hva du har etter skatt Anonymkode: d5eb2...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå