Gå til innhold

Får kvinner en bekreftelse på kjærligheten igjennom sexen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn får gjerne en bekreftelse på kjærligheten igjennom sexen, men usikker på om kvinner føler det på tilsvarende måte. Kvinner er avhengi av å få komplimenter, tilbakemeldinger på det som de gjør.  Men, hvor gode er kvinner flest til å gi ros, og positiv tilbakemeldinger på det som  menn gjør eller er det aller meste bare kritikkverdig. ?

Anonymkode: 61b7c...b98

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg gir daglig ros, kompliment og kjempefine tilbakemeldinger til min samboer. Han øver seg på å bli flinkere på å si slike ting, ikke bare tenke det. 

Jeg er kvinne på 40 år som synes sex er en veldig viktig del av et forhold.  Lite sex hadde jeg tolket som at han ikke var spesielt kåt på meg. Og forhold med en mann som ikke er kåt på meg eller har generelt lav lyst, er uaktuelt å bruke tiden min på. 

Flørt og begjær er vel så viktig som selve sexen.

Anonymkode: ed869...d08

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe jeg har lært, så er det at sex ikke er ensbetydende med kjærlighet for menn. Så nei, jeg har aldri følt at jeg har fått noen "bekreftelse på kjærlighet" fra en mann, bare fordi han har sex med meg. Det ville mange menn ha hatt om han hadde plukket meg opp på en bar 20 minutter tidligere også. Det trenger liksom ikke være kjærlighet med i bildet for at menn skal ha sex, de trenger bare å få tømt seg og det er det.

Selvsagt finnes det menn som virkelig elsker sin kvinne og sier det bare når de mener det, men dessverre er det mange menn som lyver om sånt også, bare for å få seg sex en stund. 

Anonymkode: 18409...113

• Liker 4
Skrevet

Tror dette er avhengig av personlighet ikke kjønn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn får gjerne en bekreftelse på kjærligheten igjennom sexen, men usikker på om kvinner føler det på tilsvarende måte. Kvinner er avhengi av å få komplimenter, tilbakemeldinger på det som de gjør.  Men, hvor gode er kvinner flest til å gi ros, og positiv tilbakemeldinger på det som  menn gjør eller er det aller meste bare kritikkverdig. ?

Syns ikke de to tingene nødvendigvis har noen sammenheng

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte blir sexen heller et uttrykk for intimiteten og den emosjonelle tryggheten som allerede er der. Eller ikke er der, alt ettersom.

Og hva som skal til for at den enkelte føler seg elsket og sett, vil nok variere. Jeg har på følelsen av at anerkjennende ord er et av dine kjærlighetsspråk, ts? I tillegg til sex? For vår del er anerkjennende ord og fysisk ikke-seksuell kontakt det som gjør at jeg føler meg sett og elsket/ønsket. Mannens språk er tjenester, kvalitetstid og seksuell fysisk kontakt. Han driter i komplimenter og ord, det er hva jeg gjør av handlinger som viser ham om jeg elsker ham eller ikke. Så om jeg ikke har satt på kaffe til ham om morgenen, føler han seg ignorert. For meg betyr det ingenting om han tar på tannkrem på tannbørsten min før sin egen, hvis han samtidig bruker nedlatende eller spydige ord og tonefall når han snakker med meg. Og jeg vil i hvert fall ikke ha sex med noen som slenger dritt hele dagen, for så å søke "bekreftelse" når kvelden kommer og han trenger å føle seg elsket før han sovner. 

Anonymkode: ed157...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg knytter meg mye mer ved sex, så er viktig for meg. Uka etter mens er jeg sprengk*t.

Anonymkode: 85db3...40c

AnonymBruker
Skrevet

En god del av oss får det, ja 

Anonymkode: a04ee...121

AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte.

For meg handler sex om å gjøre noe godt og gøy. Hverken mer eller mindre.

»bekreftelse», validering og tilknytning oppnås av helt andre ting og er det som leder til at jeg evt vil ha sex.

Anonymkode: 40597...e2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men, hvor gode er kvinner flest til å gi ros, og positiv tilbakemeldinger på det som  menn gjør eller er det aller meste bare kritikkverdig. ?

Jeg kan ikke svare for kvinner flest, det er det vel ingen som kan.

Jeg gir ofte positive tilbakemeldinger på det min mann gjør eller sier. Enten ved at jeg takker, eller f.eks skryter av hvor fint det har blitt (når han maler, snekrer, polerer etc), eller skryter av forslag/planer/ideer han har, eller at jeg forteller at jeg setter pris på noe.

Og samtidig prøver jeg å holde stilt om negative ting som egentlig er bagateller. F.eks at han aldri setter skoene i skohylla men sparker dem av seg som en tenåring midt på gulvet i entreen.

Anonymkode: 904f4...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med menn som har omtalt sex som noe de "må få ut av systemet" og som noe rent fysisk, og noen få menn som har har både sagt og vist at det henger sammen med kjærlighet for dem. Jeg tror at det kommer helt an på hvem fyren er.

Anonymkode: 7d5b5...d36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke svare for kvinner flest, det er det vel ingen som kan.

Anonymkode: 904f4...fa1

Jeg kan svare for kvinner flest, og jeg er mann :) 

Anonymkode: fed6b...607

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe jeg har lært, så er det at sex ikke er ensbetydende med kjærlighet for menn

Ikke for alle kvinner heller.  

Kv 50

Skrevet

Du det der er individuelt, og jeg har ikke vært sammen med en eneste mann som ikke trenger mye skryt og komplimenter. Han jeg er gift med trenger omtrent fire ganger mer av slikt enn jeg gjør motsatt. Kanskje mer. 

Jeg får bekreftelse gjennom sex når det faktisk er kjærlig omtenksom sex. Sex hadde blitt en demonstrasjon på det motsatte om den var egoistisk, ukjærlig og hensynsløs. Da hadde sex blitt en bekreftelse på at mannen gir fullstendig faen i meg. Så ja, og nei. Sex og sex er på ingen måte det samme. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Siden jeg har berøring som kjærlighetsspråk elsker jeg med hele meg, og alt det innebærer. Jeg gir meg helt hen. Når jeg klarer det, så er det for at jeg er trygg på hans kjærlighet til meg, og min kjærlighet til ham.

Så for min del er sex en veldig intim kjærlighetsbekreftelse. 

Endret av Strigiformes
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex har ingenting med kjærlighet å gjøre. Usikre individer med bekreftelsesbehov har dog en tendens til blande de to sammen.

Anonymkode: cc8e6...a85

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet at han er veldig glad i meg, uavhengig om vi har sex hver dag eller ikke. Vi forteller det til hverandre, flere ganger for dagen. Han er uten tvil min favoritt-person 😍 

Kjærlighet og forelskelse er så mye mer enn sex. Ja, det er digg å ha sex med den man er glad i, men det finnes også andre måter å vise kjærlighet på. For meg er det å være fysisk. Jeg vil gjerne ta på, stryke på ryggen og kysse osv. så ofte som mulig ❤️ 

Jeg er også raus med komplimenter 😊 Ikke bare til kjæresten, men til venner også. 

Endret av Mardina
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har vært med menn som har omtalt sex som noe de "må få ut av systemet" og som noe rent fysisk, og noen få menn som har har både sagt og vist at det henger sammen med kjærlighet for dem. Jeg tror at det kommer helt an på hvem fyren er.

Anonymkode: 7d5b5...d36

… og hvem kvinnen er. Jeg tror nok at sex - også for mange kvinner - bare kan være sex. Eller «tror», jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Berøring og nærhet har mye å si. Mannen min er flink til det, han gir meg klemmer gjennom dagen, han stryker meg kjærlig og kysser meg. Hver kveld før vi legger oss så gir han meg klem og kyss, vi kunne stått i timesvis og bare kysset.🥴Beste jeg vet er når han kommer bak meg og tar på meg rundt, det gir meg så mye.

Når vi har sex så gir jeg hele meg til han, jeg viser at jeg vil ha hele ham og jeg viser hvor godt jeg har det. Han viser at jeg er viktig og at han vil at jeg skal ha det godt. Det er ikke bare at vi har sex og ferdig med det. Vi koser både før, under og etter, lenge…

Dette er viktig synes jeg og slik vi vil ha det. Ta på, klemme og vise sin kjærlighet til hverandre hele tiden. 

Anonymkode: ffa82...318

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...