Perine Skrevet onsdag kl. 14:39 #41 Skrevet onsdag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg betaler ikke for julebord med jobben, spesielt ikke hvis det skal være i kantina. Et sted går grensen. Hva ligger lederlønningene på i kommunen? Anonymkode: 69ceb...964 Jeg jobbet i staten, og vi hadde også av og til slike kjipe kolleger. De ville skrive fleksitid for å være med på julebord og sånn. Jeg var faktisk glad for at jeg hadde en ok arbeidsplass og for det meste også fine kolleger. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:42 #42 Skrevet onsdag kl. 14:42 Jeg humrer igrunnen litt over at flere mener de bidrar til bedre arbeidsmiljø ved å gå på julebord. Hørt nok av historier til at jeg vet det ofte ikke stemmer. Men sosiale og ekstroverte folk har jo gjerne en tendens til å tenke slik. Anonymkode: c1321...e20 2 1
Grønnsaksvaffel Skrevet onsdag kl. 14:53 #43 Skrevet onsdag kl. 14:53 Hvis det var på min nåværende jobb - ja. Hvid det var på min forrige jobb - nei. Jeg har veldige hyggelige kollegaer og vi har det moro sammen.
Perine Skrevet onsdag kl. 14:54 #44 Skrevet onsdag kl. 14:54 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg humrer igrunnen litt over at flere mener de bidrar til bedre arbeidsmiljø ved å gå på julebord. Hørt nok av historier til at jeg vet det ofte ikke stemmer. Men sosiale og ekstroverte folk har jo gjerne en tendens til å tenke slik. Anonymkode: c1321...e20 Jeg har nå alltid vært motsatt av det du beskriver, men mener likevel at man kan ofre noen timer på et julebord med jobben. 2
Maleficenta Skrevet onsdag kl. 16:22 #45 Skrevet onsdag kl. 16:22 Perine skrev (1 time siden): Jeg har nå alltid vært motsatt av det du beskriver, men mener likevel at man kan ofre noen timer på et julebord med jobben. Da må de ha det på en kjekk plass og ikke på kantina på jobb ass
Moppeguri Skrevet onsdag kl. 17:37 #46 Skrevet onsdag kl. 17:37 Litt dobbeltmoralsk at de fleste virker til å mene at kommunen ikke burde bruke penger på julebord for de ansatte, siden de har dårlig råd, MEN at det er en selvfølge at private arbeidsgivere har store , flotte z selvfølgelig helt gratis julebord. Synes dere ikke kommuneansatte også fortjener litt stas? Det er da ikke deres feil at kommunenenorge er i en vanskelig økonomisk situasjon
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:41 #47 Skrevet onsdag kl. 17:41 Moppeguri skrev (3 minutter siden): Litt dobbeltmoralsk at de fleste virker til å mene at kommunen ikke burde bruke penger på julebord for de ansatte, siden de har dårlig råd, MEN at det er en selvfølge at private arbeidsgivere har store , flotte z selvfølgelig helt gratis julebord. Synes dere ikke kommuneansatte også fortjener litt stas? Det er da ikke deres feil at kommunenenorge er i en vanskelig økonomisk situasjon Det har ikke med å fortjene noe å gjøre. Offentlig ansatte bruker fellesskapets midler, mens private bedrifter bruker egne. Anonymkode: c1321...e20 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:59 #48 Skrevet onsdag kl. 17:59 Jeg jobber også privat, og synes som deg at det er helt ok at vi ikke bruker for mye av fellesskapets midler på å kose oss. 500,- per hode kunne vel fort også dekket litt drikkevarer. Jeg synes det burde forsøkt å gjøre det billigere. Ett år hadde vi julebordet i kantina på rådhuset. Alle hadde med en rett og egen drikke(det ble jo ikke pinnekjøtt akkurat, da). Hadde også pakkeleken, det var sykt gøy. Anonymkode: 46380...178
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:06 #49 Skrevet onsdag kl. 18:06 Noe så trist, nei takk. Anonymkode: 963d8...425
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:10 #50 Skrevet onsdag kl. 18:10 Hvorfor gidder egentlig folk å jobbe i kommunen? Kjip lønn og må betale for sitt eget julebord. Har til og med hørt at noen må betale for sin egen kaffe. Anonymkode: 6d0c9...55e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:11 #51 Skrevet onsdag kl. 18:11 Jeg hadde nok ikke gått, men nå hsr jeg vært på spørsmål mange julebord at jeg er gått lei av hele konseptet. Forrige julebord var på et hotell (uten overnatting) med hundrevis av folk fra alle mulige andre bedrifter, og det var noe fellesshow til maten. Jeg syntes det i grunn var ganske kjedelig. Og da showet var over og man endelig kunne snakke litt med folk, var alle blitt så fulle at det ikke hadde noe for seg, så da var det bare å finne veien hjem. På en måte tenker jeg at kanskje det du beskriver er litt hyggeligere fordi man faktisk får mulighet til å snakke sammen, men samtidig høres det jo unektelig litt trist ut. Anonymkode: a8b59...fcd
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:14 #52 Skrevet onsdag kl. 18:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber kommunalt, og vi har sparetiltak. Som følge av dette får vi ikke påspandert julebord, og må dekke det selv. Det hadde vært helt greit for meg (jeg har forståelse for at arbeidsgiver må prioritere helse, skole osv foran julebord for ansatte), men opplegget som jobben har bestemt seg for, er både dyrt og stusselig. Det er bestemt at julebordet skal være i kantina på jobben, vi får juletallerken og dessert som koster 500 kroner. I restauranten 200 meter fra jobben koster juletallerken med dessert 430 kroner, og i tillegg får man jo restaurantatmosfære, musikk osv. Jeg kjenner at det sitter veldig langt inne å betale MER enn restaurantpris for å gå på jobb og spise der i fritiden min. Et par kolleger mener jeg er altfor kravstor og burde gå. Hva synes dere? Hadde dere ønsket å delta på et julebord der middagen ble spist på jobben, og dere måtte dekke alt? Anonymkode: 131c3...c08 Vil bemerke at arbeidsgiver ikke prioriterer helse og skole for der kutter de veldig mye for tiden Anonymkode: 196bd...42c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:22 #53 Skrevet onsdag kl. 18:22 Julebord er jo fyll, maten er jo bare ekstra. Så ja, klart en god fest skal man ikke forakte, spesielt om man kan ha medbrakt. Anonymkode: b249f...c7e 1
cathrineline Skrevet torsdag kl. 09:33 #54 Skrevet torsdag kl. 09:33 veldig spesielt. Siden dere må betale så burde dere i hvertfall få valgt hva dere ville spise selv, og bestilt take away
Larissa 2 Skrevet torsdag kl. 11:50 #55 Skrevet torsdag kl. 11:50 Jeg jobber også i kommunen og vi har hatt samme opplegg flere ganger. Bestille mat og sitte på jobben og spise 🫤Og de legger det gjerne til en dag midt i uka også 🫣I tillegg må vi dekke på, pynte, rydde opp osv. Nei takk, jeg er heretter «opptatt» 😏Gidder ikke betale flere hundre kroner for det.
Dronning Mikanori Skrevet torsdag kl. 15:35 #56 Skrevet torsdag kl. 15:35 Jeg syns det var en litt stiv pris. Vi forsøker alltid å gjøre det så rimelig som mulig, for at alle skal kunne delta. Men ja, - fest i kantina, eller på personalrommet, eller hjemme hos en kollega kan bli kjempehyggelig! Regner med at det er en festkomite som har ansvar for å pynte lokalet skape god stemning, og så kan man drikke medbragt i et privat lokale, og dermed blir det rimeligere enn på restaurant dersom man pleier å drikke en del alkohol. Det blir også mer personlig dersom man har et slutta lag, istedenfor at halvparten forsvinner fordi de er på sjekkern eller noe sånt. Jeg hadde gått, og kost meg. 😊 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:46 #57 Skrevet torsdag kl. 20:46 Jeg jobber også i kommunen,og har alltid betalt julebord selv. Leie av lokale er dyrt,derfor er kantina på jobben et,om noe kjedelig,så ihvertfall et billig alternativ. Hos oss ønsker vi å ha med alkohol selv,istedenfor å være på en restaurant hvor man må kjøpe. Festkomitéen handler inn velkomstdrink,snacks,kake,pynt osv. Derfor blir prisen litt høyere enn bare for maten. Syns også at 500 kr er mye,men mulig disse tingene også er inkludert? Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja,jeg hadde gått. Jeg koser meg alltid sammen med kollegaene mine,om vi er på jobb,julebord,sommerfest eller andre sosiale sammenkomster. Og det kan bli en skikkelig fest,selv i kantina på jobben! Det blir jo litt hva man gjør det til! Anonymkode: 6d7d2...c0a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:51 #58 Skrevet torsdag kl. 20:51 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 20.10): Hvorfor gidder egentlig folk å jobbe i kommunen? Kjip lønn og må betale for sitt eget julebord. Har til og med hørt at noen må betale for sin egen kaffe. Anonymkode: 6d0c9...55e Hvorfor skulle de ikke betale for akkurat kaffe? Man får som regel ikke gratis saft eller brus. Men kaffedrikkere har fått for seg at det omtrent er en menneskerett med gratis kaffe. Anonymkode: c1321...e20
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:51 #59 Skrevet torsdag kl. 20:51 Nei, bruker ikke fritid eller penger på kollegaer. Får mer enn nok av dem i ukedagene, og trenger absolutt ikke å omgås dem på fylla. Anonymkode: f62d7...2d8
Gjest Haldrup Skrevet torsdag kl. 20:55 #60 Skrevet torsdag kl. 20:55 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 14.53): Ja, det hadde jeg gjort, for arbeidsmiljøets skyld. Anonymkode: 69010...34d Man bidrar ikke til godt arbeidsmiljø om man i utgangspunktet er imot saken.... Da bør en heller holde deg vekke og la de andre kose seg.... Den bitre følelsen av å gjøre noe man er imot, kommer til å skinne igjennom. Uansett hvor mye du prøver å la det gå... Endret torsdag kl. 20:57 av Haldrup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå