AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:50 #1 Skrevet onsdag kl. 12:50 Jeg jobber kommunalt, og vi har sparetiltak. Som følge av dette får vi ikke påspandert julebord, og må dekke det selv. Det hadde vært helt greit for meg (jeg har forståelse for at arbeidsgiver må prioritere helse, skole osv foran julebord for ansatte), men opplegget som jobben har bestemt seg for, er både dyrt og stusselig. Det er bestemt at julebordet skal være i kantina på jobben, vi får juletallerken og dessert som koster 500 kroner. I restauranten 200 meter fra jobben koster juletallerken med dessert 430 kroner, og i tillegg får man jo restaurantatmosfære, musikk osv. Jeg kjenner at det sitter veldig langt inne å betale MER enn restaurantpris for å gå på jobb og spise der i fritiden min. Et par kolleger mener jeg er altfor kravstor og burde gå. Hva synes dere? Hadde dere ønsket å delta på et julebord der middagen ble spist på jobben, og dere måtte dekke alt? Anonymkode: 131c3...c08 5 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:53 #3 Skrevet onsdag kl. 12:53 Ja, det hadde jeg gjort, for arbeidsmiljøets skyld. Anonymkode: 69010...34d 7 3
K.B. Skrevet onsdag kl. 12:54 #5 Skrevet onsdag kl. 12:54 Hadde ikke giddet, såfremt du ikke er utrolig tett med kollegene dine og at dette er mer en vennegreie. 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:54 #6 Skrevet onsdag kl. 12:54 Blir det i det minste litt fylla? Anonymkode: 4c355...d4e 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:54 #7 Skrevet onsdag kl. 12:54 Jeg antar restauranten ikke har plass til alle ansatte. Og at man mulig får til rimeligere løsninger for litt alkohol slik. Spørsmålet blir jo hvorfor du går. Er det å bli mett så rimelig som mulig så spiser man hjemme. Er det selskapet og det sosiale så betaler man. Anonymkode: 6f968...a22 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:57 #8 Skrevet onsdag kl. 12:57 Nei. Vi har hatt lignende de siste gangene og jeg har ikke gått. Jeg synes julebord er kjedelig I utgangspunktet, da, så har brukt å spise middag, mingle litt og dra tidlig hjem. Betale i dyre dommer for stort sett ganske dårlig mat og jobblunsjstemning ispedd flatfyll, gidder jeg ikke. Anonymkode: 9b8c4...f9a 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:59 #9 Skrevet onsdag kl. 12:59 hvis jeg har kule morsomme kollegaer ja, hvis de er sånn mid, nei. Anonymkode: c463e...06e 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:02 #10 Skrevet onsdag kl. 13:02 Jeg hadde likt å spist i kantina Blir fort bråkete med resturant og så mange mennesker. Samtidig hadde jeg ikke betalt 500kr for å spise med jobben i kantina. Anonymkode: edea9...58b 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:02 #11 Skrevet onsdag kl. 13:02 Nei. Jeg hadde ikke betalt 500 kr for å spise i kantinen på jobb, juletallerken eller ei. Jeg liker ikke typisk norsk julemat. Liker ikke ribbe fordi det er for mye fett, og liker ikke fårekjøtt og derfor ikke pinnekjøtt. Så for min del ville det blitt et stort neitakk. Julemiddag jeg ikke liker betaler jeg ikke for. Anonymkode: 89747...c0d 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:05 #12 Skrevet onsdag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Blir det i det minste litt fylla? Anonymkode: 4c355...d4e Enig der. Ville aldri dratt på julebord om man ikke fikk drikke seg drita full. Anonymkode: f1ec3...122 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:07 #13 Skrevet onsdag kl. 13:07 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg jobber kommunalt, og vi har sparetiltak. Som følge av dette får vi ikke påspandert julebord, og må dekke det selv. Det hadde vært helt greit for meg (jeg har forståelse for at arbeidsgiver må prioritere helse, skole osv foran julebord for ansatte), men opplegget som jobben har bestemt seg for, er både dyrt og stusselig. Det er bestemt at julebordet skal være i kantina på jobben, vi får juletallerken og dessert som koster 500 kroner. I restauranten 200 meter fra jobben koster juletallerken med dessert 430 kroner, og i tillegg får man jo restaurantatmosfære, musikk osv. Jeg kjenner at det sitter veldig langt inne å betale MER enn restaurantpris for å gå på jobb og spise der i fritiden min. Et par kolleger mener jeg er altfor kravstor og burde gå. Hva synes dere? Hadde dere ønsket å delta på et julebord der middagen ble spist på jobben, og dere måtte dekke alt? Anonymkode: 131c3...c08 Av en eller annen grunn trorjeg jeg hadde vært glad hvis jeg var kollegaen din og du ikke kom. Anonymkode: f3b30...724
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:09 #14 Skrevet onsdag kl. 13:09 Nei, hadde heller foreslått å reservere plasser i restauranten med billigere middag Anonymkode: 26e5c...bd8 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:10 #15 Skrevet onsdag kl. 13:10 Nei, fy så stusselig Anonymkode: cc657...fd2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:10 #16 Skrevet onsdag kl. 13:10 Jeg har ikke giddet julebord i kantine da det var gratis heller. Anonymkode: 1f1be...b79 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:11 #18 Skrevet onsdag kl. 13:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av en eller annen grunn trorjeg jeg hadde vært glad hvis jeg var kollegaen din og du ikke kom. Anonymkode: f3b30...724 Slutt å prøve og shame trådstarter. Dette skjer i hver forbanna tråd. Tror det gjøres av folk som ikke har det særlig godt med seg selv, men bare må sitte og spre edder og galle og trykke ned andre. Drit og dra. Anonymkode: 89747...c0d 15 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:12 #19 Skrevet onsdag kl. 13:12 Nei da hadde jeg heller brukt pengene på julemat og øl hjemme med mannen😅 Var det jeg valgte i fjor også. Vi har samme opplegg som dere. Anonymkode: 85b88...b42 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:14 #20 Skrevet onsdag kl. 13:14 Er det virkelig bare betaling for maten? Det har jeg vanskelig for å tro, det er jo heller en julelunsj enn julebord? Hva med drikke og fest for øvrig? Tror ikke et sekund på at catering for juletallerken i en stor kantine koster 500 kr altså. Anonymkode: b6cea...ba5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå