AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:28 #61 Skrevet onsdag kl. 18:28 katties skrev (14 minutter siden): Min første trengte nattmat mye lengre enn dét også. Det er ikke noe fasit at alle barn "må" være avvendt nattamming på den alderen. Var tynn og sjekket på helsestasjonen mange ganger. Spiste masse, bæsjet 3 ganger om dagen, men var likevel tynn, og sov veldig dårlig. Faren kunne ikke legge barnet før det ble sa 1,5 år. Før dette ble det, de få gangene han måtte legge barnet, mange timer i strekk med skriking. Sånn biologisk er det også helt normalt at babyer nattammer. Trenger ikke ha vekstproblematikk. Melk er mer enn bare melk, men også hormonregulerende, immunstyrkende og kortisoldempende. Det er bare vi i vesten som har glemt dette, og vi ser jo hvordan det går med den oppvoksende generasjonen. Ikke mye å skryte av der, verken med fysisk eller psykisk helse. Men her skal karriere først, og far være 'likestilt' men mor som faktisk har vært frem barnet. Anonymkode: f5851...06e 8 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:30 #62 Skrevet onsdag kl. 18:30 Brunello skrev (Akkurat nå): Ts har jo ingen problematikk. Problemet blir mannens. Han blir antakelig litt trøtt dagen etter. Problemet blir også for barnet. Men det er ikke så viktig for deg, tenker jeg. Og ts da. Melka slutter ikke å produseres bare fordi man ikke ammer. Anonymkode: f5851...06e 5 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 18:31 #63 Skrevet onsdag kl. 18:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn biologisk er det også helt normalt at babyer nattammer. Trenger ikke ha vekstproblematikk. Melk er mer enn bare melk, men også hormonregulerende, immunstyrkende og kortisoldempende. Det er bare vi i vesten som har glemt dette, og vi ser jo hvordan det går med den oppvoksende generasjonen. Ikke mye å skryte av der, verken med fysisk eller psykisk helse. Men her skal karriere først, og far være 'likestilt' men mor som faktisk har vært frem barnet. Anonymkode: f5851...06e Dagens unge er fysiske «monstre» i forhold til 30 år siden. Hadde jeg om mine kompiser (18-års utgaven av oss) møtt våre 18 år gamle sønner i slåsskamp, hadde v fått juling hele gjengen. Og vi var godt trent etter datidens standard. 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 18:32 #64 Skrevet onsdag kl. 18:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet blir også for barnet. Men det er ikke så viktig for deg, tenker jeg. Og ts da. Melka slutter ikke å produseres bare fordi man ikke ammer. Anonymkode: f5851...06e Barnet trenger rett og slett ikke mor hele tiden. Det klarer seg helt fint en natt uten. 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:34 #65 Skrevet onsdag kl. 18:34 Hva skjer hvis du havner på sykehus og ikke kan amme ungen på natta, sulter den da ihjel? Anonymkode: c5765...25b 3 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:37 #66 Skrevet onsdag kl. 18:37 Brunello skrev (Akkurat nå): Barnet trenger rett og slett ikke mor hele tiden. Det klarer seg helt fint en natt uten. Klarer seg ja, men hvorfor presse det igjennom? Jeg har aldri vært på kurs eller seminar som ikke kunne vært oppsummert på 1 sides epost. Det er stort sett bare vas og vi burde gå bort fra slikt. Masse tusen mennesker flys rundt i Norge hver uke for å delta på ting som fint kunne vært på teams. Mor vil garantert sitte hele kurset, og hele uken etter med smerter fordi hun stoppet amming for brått. Hun kommer ikke til å få søvn, ei heller far og barnet. Mor kommer til å få dårlig samvittighet, far kommer til å være utslitt. Baby blir stresset og får derfor nedsatt immunforsvar og blir trolig syk i ettertid. I verste fall får Mor faktisk brystbetennelse. Har hun ammet daglig i 10 måneder skal det lite til. Da blir det 14 dager sykemelding som arbeidsgiver må betale. Verdt det? Hilsen kvinne på 60. Anonymkode: 55366...756 8 1 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 18:40 #67 Skrevet onsdag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer seg ja, men hvorfor presse det igjennom? Jeg har aldri vært på kurs eller seminar som ikke kunne vært oppsummert på 1 sides epost. Det er stort sett bare vas og vi burde gå bort fra slikt. Masse tusen mennesker flys rundt i Norge hver uke for å delta på ting som fint kunne vært på teams. Mor vil garantert sitte hele kurset, og hele uken etter med smerter fordi hun stoppet amming for brått. Hun kommer ikke til å få søvn, ei heller far og barnet. Mor kommer til å få dårlig samvittighet, far kommer til å være utslitt. Baby blir stresset og får derfor nedsatt immunforsvar og blir trolig syk i ettertid. I verste fall får Mor faktisk brystbetennelse. Har hun ammet daglig i 10 måneder skal det lite til. Da blir det 14 dager sykemelding som arbeidsgiver må betale. Verdt det? Hilsen kvinne på 60. Anonymkode: 55366...756 Hvorfor stoppe amming? Min kone pumpet de gangene hun var borte og ikke fikk ammet. Jeg synes du krisemaksimerer. Dette går i de aller fleste tilfeller helt greit. 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:43 #68 Skrevet onsdag kl. 18:43 Herregud stakkars deg å lille jenta. Du skal pumpe konstant de dagene for å unngå mastitt eller!? Bare nekte. Bli hos din baby selvsagt. Brystbetennelse/mastitt er no joke det er grusomt. Anonymkode: 00e83...b9d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:44 #69 Skrevet onsdag kl. 18:44 Hvor mange netter er det? Er det kun en natt, så hopper du i det. Barnet lider ingen nød, det har en far. Så får du jobbe med deg selv litt Anonymkode: 1a2b8...2db 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:44 #70 Skrevet onsdag kl. 18:44 Ammefri. Anonymkode: 00e83...b9d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:45 #71 Skrevet onsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva skjer hvis du havner på sykehus og ikke kan amme ungen på natta, sulter den da ihjel? Anonymkode: c5765...25b Dette var det beste du kom på, du klarer ikke selv å se forskjellen på en unødvendig jobbreise og at man havner på sykehus...? Ts, jeg hadde tatt med mann og barn eller så hadde jeg bare sagt at dessverre det lar seg ikke gjøre slik omstendighetene er nå. Og det de fleste land sliter med i dag er å få kvinner til å få flere barn men de skal og være i jobb men ikke bli tatt hensyn til. Det er ikke naturlig at mor skal reise fra barnet. Vi kan gjøre det så likestilt i samfunnet men biologien endrer seg ikke med likestillingen og mor og barn må tas hensyn til spesielt når barnet er under 2 år. Anonymkode: 7e33f...370 7 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:53 #72 Skrevet onsdag kl. 18:53 Jeg lurer på hvorfor så mange menn i denne tråden har så mange meninger om amming. Kan ikke dere opprette en tråd om biler, verktøy eller noe annet «spennende» isteden? Anonymkode: 77e43...0dd 7 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:12 #73 Skrevet onsdag kl. 19:12 Brunello skrev (27 minutter siden): Min kone Ahhh.. det forklarer alle de SINNSYKE svarene dine i denne tråden. Anonymkode: 816b0...d0e 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:13 #74 Skrevet onsdag kl. 19:13 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Herregud stakkars deg å lille jenta. Du skal pumpe konstant de dagene for å unngå mastitt eller!? Bare nekte. Bli hos din baby selvsagt. Brystbetennelse/mastitt er no joke det er grusomt. Anonymkode: 00e83...b9d Hvorfor skal man måtte pumpe konstant for å unngå Mastitt, når det lunner snakk om nattamming? Det går fint med litt håndmelking, eller litt pumping på kvelden da. Ungen er 10 mnd, tvildr på at hun ammer hele dagen ellers… Anonymkode: 4f6e3...8e4 4 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 19:14 #75 Skrevet onsdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor så mange menn i denne tråden har så mange meninger om amming. Kan ikke dere opprette en tråd om biler, verktøy eller noe annet «spennende» isteden? Anonymkode: 77e43...0dd Menn har jo ekstremt stor egeninteresse av at kona ammer. Da slipper de veldig mye av arbeidet med barna. Bare tenk på ts sin mann. Selvfølgelig ønsker han at kona er hjemme og ammer på natta. Ellers må jo han ta vare på barnet om natta. Og det er ganske mange menn som gir faen i biler og verktøy. Menn nå til dags interesserer seg for mat og vin. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:16 #76 Skrevet onsdag kl. 19:16 Barnet først. Her hadde jeg hatt null problemer med å plutselig bli syk. For en dritt arbeidsgiver!!! Anonymkode: 068dc...700 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:17 #77 Skrevet onsdag kl. 19:17 Brunello skrev (1 minutt siden): Menn har jo ekstremt stor egeninteresse av at kona ammer. Da slipper de veldig mye av arbeidet med barna. Bare tenk på ts sin mann. Selvfølgelig ønsker han at kona er hjemme og ammer på natta. Ellers må jo han ta vare på barnet om natta. Og det er ganske mange menn som gir faen i biler og verktøy. Menn nå til dags interesserer seg for mat og vin. Du henviser til «menn». Hvorfor har du meninger om amming da, mann? Anonymkode: 77e43...0dd 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:21 #78 Skrevet onsdag kl. 19:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnet først. Her hadde jeg hatt null problemer med å plutselig bli syk. For en dritt arbeidsgiver!!! Anonymkode: 068dc...700 Men barnet klarer seg nok helt supert uten mor en natt. Så her er det vel heller «mor først». Anonymkode: 4f6e3...8e4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:26 #79 Skrevet onsdag kl. 19:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men barnet klarer seg nok helt supert uten mor en natt. Så her er det vel heller «mor først». Anonymkode: 4f6e3...8e4 Ja! MOR OG BARN først! Det er fullstendig unaturlig å måtte være borte fra et lite barn på 20 mnd så lenge! Selv om det føles greit for noen, er det på ingen måte greit for alle. Og hvordan er det for barnet når mor plutselig er borte? Her må du bare ta deg en egenmelding med GOD samvittighet. Anonymkode: 068dc...700 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:27 #80 Skrevet onsdag kl. 19:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! MOR OG BARN først! Det er fullstendig unaturlig å måtte være borte fra et lite barn på 20 mnd så lenge! Selv om det føles greit for noen, er det på ingen måte greit for alle. Og hvordan er det for barnet når mor plutselig er borte? Her må du bare ta deg en egenmelding med GOD samvittighet. Anonymkode: 068dc...700 10 mnd Anonymkode: 068dc...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå