Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

wwwwwwwwww

Endret av Smygel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om folk som har flaks, og ikke har fått stoppet pakken sin i tollen til tross for summer over 200,- men det er nok svært sjelden det skjer, dessverre.

VS setter verdien på pakken din til å være 300,- og da skal den stoppes i tollen. Da vil de legge 25% MVA på totalsummen av det VS har fakturert deg, altså både det klærne kostet, samt frakten du betaler for å få det hit.

I tillegg vil Posten ha et fortollingsgebyr på 70-100,- kroner? Det er en stund siden sist jeg har fått fortollet noe, så jeg er ikke sikker.

Toll kommer bare på verdier over 1000,- så det slipper du.

Skrevet

Jeg har opplevd å måtte betale toll på klær under 1000 kr?

Gjest allium
Skrevet (endret)
Jeg har opplevd å måtte betale toll på klær under 1000 kr?

På klær er det toll fra 200 kroner og oppover, hvis de ikke er produsert i et EU-land.

Endret av allium
Skrevet

DEt med toll har IKKE NOE SOM HELST med en sum på 1000 å gjøre, og jeg lurer veldig på hvor denne misoppfatningen kommer fra.

Det er ikke toll på de aller, alelr, aller felste ting, uanbsett hvor dyre de er, men det er toll på akkurat klær.

Skrevet
DEt med toll har IKKE NOE SOM HELST med en sum på 1000 å gjøre, og jeg lurer veldig på hvor denne misoppfatningen kommer fra.

Det er ikke toll på de aller, alelr, aller felste ting, uanbsett hvor dyre de er, men det er toll på akkurat klær.

Det er ikke toll på akkurat klær heller da. Bøker fortolles ikke, men ellers fortolles både klær, sminke, gjenstander, kosttilskudd etc etc.

Fortolling Privat

Skrevet

Mye fortolles, men det meste er det bare MVA på. Det er ikke MVa heller på bøker.

Men det er ikke toll på det aller, aller, aller meste. Men det må fortolles og detberegenes MVA. I tillegg er det toll på enkelte ting, deriblandt tekstiler.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk regningen på pakka i postkassen, faktisk.

Og den kom på 125 kr. Kjempegreit. Da har nok det danske firmaet skrevet ned prisen litt.

Kastet meg inn i bilen, og kjørte til posten, men pakka var ikke ankommet der ennå. Så da må jeg vente til i morgen.

*Swan*

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan er det med sånne andre ting, som klokker, hamsterbur, bøker og sånne ting som koster over 200,-?

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Har bestilt to ganger fra VS i år og ikke fått toll noen ganger..

Skrevet

Med proforma faktura (proforma invoice) kan en slippe toll og andre avgifter. Har tidligere fått litt kjft for å skrive dette, men det stemmer. Jeg bestiller varer fra England og Irland og har aldri betalt mva eller toll for varer takket være proforma faktura.

Skrevet
Jeg fikk henta pakken i dag.

Men jeg er ikke helt fornøyd alikevel.

Den ene buksa var for kort i bena, og den andre var for stor til meg.

Så da brukte jeg 600 kr på bukser jeg aldri kommer til å bruke.

Juiipi  :sinna:

Du får legge de ut på byttebørsen..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan fungerer det med proforma faktura, Bobeline?

Det høres jo veldig bra ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...