AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Skrevet 8. oktober Jeg ble spurt av rekrutterer hvilken lønn jeg måtte ha for å vurdere jobben han ville anbefale meg til. Jeg er ikke i prosess akkurat nå så svarte bare litt "off the top of my head" 70 000+, men ser jo etterpå at det knapt utgjør en reell økning. Jeg må huske på at jeg går glipp av lønnsøkningen i april om de ikke har tilsvarende justering i ny jobb, og jeg får del av denne, vi har en bonus vi ofte får i hvert fall deler av, vi har noen ansattgoder (mobil, internett treningsbidrag), pensjonssparing og forsikring (ikke fantaskisk,men må passe på at den er like god eller bedre), jeg har mye frihet, lite stress, og en forståelsesfull sjef (har barn og gamle foreldre), kan ha mye hjemmekontor bare jeg sier fra, har en ekstra ferieuke (istedenfor overtid, men det er det ikke så mye av). I tillegg går jeg opp et trinn på trinnskatten slik at det blir mer skatt på en del av lønna. Pluss at det er stress å bytte jobb, det er superbehagelig å kunne det meste, det skal være verdt det å plutselig stresse mye mer i kanskje et år før man er helt på plass igjen. Samtidig er jeg snart så gammel at jeg kanskje ikke kommer til å bytte flere ganger (om jeg trives) Jeg må opp enda 70 000 for at det skal være verdt det blir konklusjonen, 140 000 totalt (minimum). Sammenlignet med en kompis som er på omtrent samme ansvarsnivå er det fortsatt en helt normal lønn. Hvor mye er det normalt å gå opp ved jobbytte? Jeg får noe mer ansvar, det er innenfor økonomi/finans. Har 670 000 i dag, men har ingen grad, så jeg er greit fornøyd med det med tnke på de andre fordelene. Anonymkode: 3f96e...06a
Grønnsaksvaffel Skrevet 8. oktober #2 Skrevet 8. oktober Jeg gikk opp ca. 190 000,- da jeg byttet jobb i fjor. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå