Gå til innhold

Romduft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg lever ikke særlig sunt og er ikke fanatisk, men de tingene jeg gjør skader kun meg. Parfymeentusiastene plager andre rundt seg. Det er dessverre veldig mange som ikke holder det "moderat".

En gjennomsnittsnorman i dag tidlig:

1.Shampo og dusjsåpe med parfyme.

2. Deo med parfyme

3. Bodylotion med parfyme

4. Ansiktskrem, øyekrem (evt serum osv) og diverse sminke med kjemikalier og parfyme

5. Hårprodukter (ofte med parfyme)

6. Parfyme 

7. Klær som er vadket i omo (parfymert) og tøymykner (parfymert)

8. Dersom veska deres har stått i et hjem med luktdifuser så lukter det gjerne av denne også. 

Vi lukter disse folkene og det er helt utrolig at folk ikke tenker på at den kokoskremen kræsjer med lukta i sjampoen og deoen. 

Det er ikke sjelden jeg kommer på jobb om morgenen og møter en vegg av diverse parfymelukter i mengder som er store nok til å etse hull tre ozonlag. Og ikke minst: det lukter skikkelig ille når man blander så mange lukter på en person.

Anonymkode: e30f1...2c5

Kjenner jeg gleder meg til å bruke ekstra mye parfyme på mandag😅

Anonymkode: b0195...b14

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner jeg gleder meg til å bruke ekstra mye parfyme på mandag😅

Så smart å potensielt gjøre dine kollegaer syke. Er du ekstra heldig så får du ta deres oppgaver når de er borte🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så smart å potensielt gjøre dine kollegaer syke. Er du ekstra heldig så får du ta deres oppgaver når de er borte🙃

Det som er så greit med dagens parfyme, er at alle stoffer som kan være allergifremkallende er forbudt. Så det å bli syk av sart nese høres for meg litt merkelig ut :ler:

Anonymkode: 64523...fa7

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det som er så greit med dagens parfyme, er at alle stoffer som kan være allergifremkallende er forbudt. Så det å bli syk av sart nese høres for meg litt merkelig ut :ler:

Ikke sant. Tilsvarer jo omtrent å bli syk av å gå forbi en rosebusk om våren.... 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke sant. Tilsvarer jo omtrent å bli syk av å gå forbi en rosebusk om våren.... 

Her blir jeg bare tett i nesen av roser og det plager kun meg. Så her har jeg sjelden roser på stuebordet.

Anonymkode: 8ca9c...041

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor i alle dager har du det fra at folk ikke kan være allergisk mot parfyme som produseres i dag? Då lenge noe inneholder NOE kan du banne på at det finnes mennesker som er allergisk mot det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Been there done that!

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Her blir jeg bare tett i nesen av roser og det plager kun meg. Så her har jeg sjelden roser på stuebordet.

Anonymkode: 8ca9c...041

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Been there done that!

Når man raskt blir dårlig av både parfyme og roser – to ting som egentlig ikke henger sammen – tyder det som regel på at reaksjonen sitter i hodet. Hjernen tolker duften som ubehagelig og setter i gang en fysisk respons, selv om det ikke skjer noe farlig i kroppen. Altså handler det om å jobbe med eget hode, og ikke ha så vondt i vilja. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man raskt blir dårlig av både parfyme og roser – to ting som egentlig ikke henger sammen – tyder det som regel på at reaksjonen sitter i hodet. Hjernen tolker duften som ubehagelig og setter i gang en fysisk respons, selv om det ikke skjer noe farlig i kroppen. Altså handler det om å jobbe med eget hode, og ikke ha så vondt i vilja. 

Si det til de med astma og/eller eksemreaksjoner på dette. "Ta dere sammen, dere må ville det nok!!" 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 16.01):

Tja, hvordan dufter romfolk da? 

Anonymkode: 18f54...78a

Bolia sin. Der lukter det nydelig.

Anonymkode: 00e55...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...