Gå til innhold

Romduft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva er deres beste tips til romspray? 
må være mild/ren duft, ikke noe sterke dufter som lavendel. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nyvaska og godt lufta. Da trenger du ikke ekstra forurensning i hjemmet. Hvis du jevnlig sprayer lukt ut i rommet vil du ikke kjenne lukta likevel. Evt sett ei skål med grønnsåpe under et møbel

Anonymkode: e0c7b...65d

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymGjest81 skrev (2 timer siden):

Hei. Hva er deres beste tips til romspray? 
må være mild/ren duft, ikke noe sterke dufter som lavendel. 

Tja, hvordan dufter romfolk da? 

Anonymkode: 18f54...78a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nyvaska og godt lufta. Da trenger du ikke ekstra forurensning i hjemmet. Hvis du jevnlig sprayer lukt ut i rommet vil du ikke kjenne lukta likevel. Evt sett ei skål med grønnsåpe under et møbel

Jeg ønsker annen duft. Er nyvaska her hver uke, og vi lufter også, vaskerommet og gangen lukter tøymykner å elsker sånn myk god  rein duft. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt Sakura romsprayen til rituals. Mild og god. 

De har en sak som heter Genie, som kan sende ut duft. Den lukter veldig godt, og man kan variere styrke etc og sette opp en plan for når den skal være på. Jeg har en mild lukt som heter cotton blossom i. Genie og patronene er litt dyre da, 499 for en patron, og 1300kr for selve Genie. 

Anonymkode: 1aea5...e27

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker godt Sakura romsprayen til rituals. Mild og god. 

De har en sak som heter Genie, som kan sende ut duft. Den lukter veldig godt, og man kan variere styrke etc og sette opp en plan for når den skal være på. Jeg har en mild lukt som heter cotton blossom i. Genie og patronene er litt dyre da, 499 for en patron, og 1300kr for selve Genie. 

Anonymkode: 1aea5...e27

Nice, tusen takk for tips👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymGjest81 skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker annen duft. Er nyvaska her hver uke, og vi lufter også, vaskerommet og gangen lukter tøymykner å elsker sånn myk god  rein duft. 

Pass på hva du drasser i hus. Noen av dem kan gi lungeplager. Hvis du har barn er det viktig å undersøke om de kan ha helseskadelige effekter.

Anonymkode: e30f1...2c5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en diffuser og eteriske oljer 🙂. Du fyller den med vann og noen dråper olje. Den tilfører også fukt i rommet, og det er fint nå som det går mot vinter. Lufta inne blir ofte tørr av fyring.

Anonymkode: f2f68...145

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i rituals sine. 

Anonymkode: 80b95...8b5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Durance sine romsprayer. Har kjøpt flere opp igjennom årene og aldri blitt skuffet.

Anonymkode: 99bf0...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke det Ts lurer på så hold det for deg selv. 🤦‍♀️

Anonymkode: 3a6d1...d5a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også diffuser og eteriske oljer. Jeg har både Volant steindiffuser (strøm), men anbefaler særlig Neom serien - de har oppladbare diffusere, elegante og praktiske. Kan flyttes rundt, og man trenger bare trykke på en knapp, og velge hvor intens duft man vil ha. 

Elsker lavendel på soverom. Neroli i stue. Bergamont på bad. 

Jeg har også Neroli og White Powdry fra Zara i sprayform om jeg bare vil ha duft raskt. 

Og duftlys i alle varianter om vinteren. Da går jeg gjerne på jakt på litt bedre varehus i utlandet, og plukker med meg diverse. 

Anonymkode: b0195...b14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke det Ts lurer på så hold det for deg selv. 🤦‍♀️

Hvorfor det? Ts trenger å minnes på at oljer og lukter kan være direkte helseskadelige, og at stoffer som lukter godt for enkelte kan lukte vondt for andre. Mens alle liker lukten av et rent og luftet hus, det er dessuten også det safeste mtp helsa.

Anonymkode: b65bf...893

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du ikke liker "sterke dufter som lavendel". Dette henger ofte sammen med kvalitet. lavendel er en av duftene som virkelig ikke er gode om man velger rimelige løsninger. 

Noen dråper Neom Sleep med lavendeltoner på et soverom er subtilt, og nydelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Ts trenger å minnes på at oljer og lukter kan være direkte helseskadelige, og at stoffer som lukter godt for enkelte kan lukte vondt for andre. Mens alle liker lukten av et rent og luftet hus, det er dessuten også det safeste mtp helsa.

Har du sjekket radon-stråling i huset du bor i? Eller på arbeidsplassen din? 

Mange ting som er mye farligere for lungene enn litt duft i huset. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

🥱😴

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tja, hvordan dufter romfolk da? 

Anonymkode: 18f54...78a

Hva har det med romspray å gjøre?!? 

Anonymkode: 6c2f2...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor vet du at hun trenger å minnes på det? Hun klarer sikkert å tenke litt selv :) Og ikke all slik lukt er helseskadelig. Finnes mange naturlige dufter som fra eterisk oljer. 

Anonymkode: 6c2f2...123

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fra Rusta som man kjøpe påfyll til også på Normal.

Husker ikke navn, men en liten hvit krukke på batteri som man kan stille inn på hvor ofte/mye den skal avgi av duft 😊

Anonymkode: d8e72...e53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der da du noe viktig: Du har et så stort behov for å føle deg overlegen t du kommer inn med informasjon absolutt alle i samfunnet vårt har tilgang på, og tror du kommer med banebrytende informasjon 😅

Like banebrytende som det innlegget som sier at det er rent hjem lukter bedre enn et skittent.

Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: d8e72...e53

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...