AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:44 #1 Skrevet onsdag kl. 11:44 Dere som spiser 2500 kalorier eller mer om dagen, hvordan fordeler dere det? Jeg klarer bare veldig lite mat om gangen og har fått beskjed av psykolog om å spise 2500 kalorier om dagen for å gå opp i vekt, men syntes det er vanskelig å skulle få i seg nok… og ikke snakk om å skulle ha et liv utenom 🤣 mat blir jo hobbyen min og jeg må sitte hjemme og spise hver time omtrent. Lurer bare på hvordan andres hverdag ser ut og hvordan dere får det til? 😊 Hvordan ser fordelingen av de kaloriene ut igjennom dagen? Og hvis dere har noen tips til mat/ snacks/ mellom måltid med en del kalorier som ikke er kjøtt så mottas det med stor takk! Anonymkode: faad4...f97
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:49 #2 Skrevet onsdag kl. 11:49 400 til frokost, 700 til lunsj, 1100 til middag. 300 til mellommåltider. Smoothie: legg til en halv eller hel avokado f.eks + peanøttsmør, så får du fort mye kalorier og sunt fett som metter. Anonymkode: f9665...40a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:51 #3 Skrevet onsdag kl. 11:51 600 frokost 300 lunsj 1600 middag 300 snacks Noen ganger større frokost og mindre middag. Anonymkode: 1b48a...826
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:02 #4 Skrevet onsdag kl. 12:02 -TS her Tusen takk for svar. Får jeg lov til å spørre hva dere spiser til de måltidene for å komme opp i den mengden kalori? 😊 spesielt middag og lunsj ? Jeg trenger litt inspirasjon 🙈 Anonymkode: faad4...f97
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:07 #5 Skrevet onsdag kl. 15:07 Du må velge mat som har mye kalorier. F.eks nøtter, avokado og olivenolje Anonymkode: 3ea76...3f4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:13 #6 Skrevet onsdag kl. 15:13 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som spiser 2500 kalorier eller mer om dagen, hvordan fordeler dere det? Jeg klarer bare veldig lite mat om gangen og har fått beskjed av psykolog om å spise 2500 kalorier om dagen for å gå opp i vekt, men syntes det er vanskelig å skulle få i seg nok… og ikke snakk om å skulle ha et liv utenom 🤣 mat blir jo hobbyen min og jeg må sitte hjemme og spise hver time omtrent. Lurer bare på hvordan andres hverdag ser ut og hvordan dere får det til? 😊 Hvordan ser fordelingen av de kaloriene ut igjennom dagen? Og hvis dere har noen tips til mat/ snacks/ mellom måltid med en del kalorier som ikke er kjøtt så mottas det med stor takk! Anonymkode: faad4...f97 Hvorfor skal du opp i vekt? 2500 er mye. Anbefaler mye kjøtt og grønnsaker. Anonymkode: c34ce...8b5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:21 #7 Skrevet onsdag kl. 15:21 446 gram melkesjokolade, så er du i mål med kaloriene dine. Evt spise det du klarer av mat, og så fylle opp med melkesjokolade for å komme opp i kaloriene du skal. Anonymkode: e5a73...7aa
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:21 #8 Skrevet onsdag kl. 15:21 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som spiser 2500 kalorier eller mer om dagen, hvordan fordeler dere det? Jeg klarer bare veldig lite mat om gangen og har fått beskjed av psykolog om å spise 2500 kalorier om dagen for å gå opp i vekt, men syntes det er vanskelig å skulle få i seg nok… og ikke snakk om å skulle ha et liv utenom 🤣 mat blir jo hobbyen min og jeg må sitte hjemme og spise hver time omtrent. Lurer bare på hvordan andres hverdag ser ut og hvordan dere får det til? 😊 Hvordan ser fordelingen av de kaloriene ut igjennom dagen? Og hvis dere har noen tips til mat/ snacks/ mellom måltid med en del kalorier som ikke er kjøtt så mottas det med stor takk! Anonymkode: faad4...f97 Speltlomper med peanøttsmør, potetgull, puddinger fra butikken, sjokolade Anonymkode: e6b96...a7f
AnonymBruker Skrevet i går, 06:21 #9 Skrevet i går, 06:21 Jeg spiser vel 1000 kalorier til lunsj og 1000 til middag. Spiser rent men har ikke begrensninger på fett. Smør og olje, nøtter, avocado, fet fisk og helfete meieriprodukter hjelper godt på å dra opp kaloriinnhold. Anonymkode: a8760...9d0
AnonymBruker Skrevet i går, 07:37 #10 Skrevet i går, 07:37 Fløteis! Det er veldig mye kalorier. Bruk meierismør og fløte istedet for margarin og melk. Spis potetgull som 4 av 8. Ost er både sunt og mye kalorier. Man må ikke spise usunt for å spise 2500kcal,men hvis du MÅ opp i vekt og har fått den beskjeden av helsepersonell så er det bare å spise. Noe usunt hver dag og du er fort nærme målet ditt (dems). Jeg tenker at det også kan hjelpe hodet ditt, at gjennom å spise kaloririkt så kan du spise færre måltider. Anonymkode: f92f1...ce3
sorthstudios Skrevet i går, 07:42 #11 Skrevet i går, 07:42 En god måte å få i seg ekstra kalorier er å drikke kaloriinnholdig drikke i tillegg til det man spiser. Helmelk og juice. 👌
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #12 Skrevet i går, 07:46 Jeg har hatt det slik som deg, lite apetitt (og ikke glad i kjøtt) og trengte å gå litt opp i vekt. Løsningen min var å drikke mest mulig kalorier. Sjokomelk, smoothie, biola. Og spiste mat med mye fett, lett å snike inn mer smør i sausen eller mye olivenolje på grønnsaker. Jeg bakte rundstykker selv, med mye fett. Anonymkode: 3590d...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 07:48 #13 Skrevet i går, 07:48 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 13.44): Dere som spiser 2500 kalorier eller mer om dagen, hvordan fordeler dere det? Jeg klarer bare veldig lite mat om gangen og har fått beskjed av psykolog om å spise 2500 kalorier om dagen for å gå opp i vekt, men syntes det er vanskelig å skulle få i seg nok… og ikke snakk om å skulle ha et liv utenom 🤣 mat blir jo hobbyen min og jeg må sitte hjemme og spise hver time omtrent. Lurer bare på hvordan andres hverdag ser ut og hvordan dere får det til? 😊 Hvordan ser fordelingen av de kaloriene ut igjennom dagen? Og hvis dere har noen tips til mat/ snacks/ mellom måltid med en del kalorier som ikke er kjøtt så mottas det med stor takk! Anonymkode: faad4...f97 Tipset er å spise mer kaloririk mat. En neve nøtter er mange kalorier, men lite volum. Ha mer olje på maten. Og det ER ikke sånn at alle kalorier må være sunne kalorier. Det er din totale helse som bør prioriteres. Om det betyr at du bør legge inn en pose potetgull eller flere måltider i uka med junkfood i normalkostholdet akkurat her og nå? Veldig ok. Bare sørg for å også få i deg så mye grønt du evner. Men null stress. Sunt kosthold er ikke viktigere enn god mental helse. Anonymkode: 53501...65d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #14 Skrevet i går, 07:52 Hvis du ikke orker så mye mat men må opp i vekt så ville jeg prøvd å få så mye kcal så mulig i porsjonen du spiser. Feks. Ha i olivenolje/smør i havregrøt laget på helmelk. Spis nøtter, avokado,smør på brødet, stek maten i mye fett, drikk smoothie, proteinshake og juice, kakao med helmelk, lag egne sunnere havrekjeks men med mye smør, laks har mer kcal enn kylling, spis ost med høyere fettinnhold, spis gresk yoghurt med det høyeste fettinnholdet, spis poteter Anonymkode: 69e64...27c
Ellah Skrevet i går, 08:17 #15 Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 17.13): Hvorfor skal du opp i vekt? 2500 er mye. Anbefaler mye kjøtt og grønnsaker. Anonymkode: c34ce...8b5 2500 er ikke mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå