Gå til innhold

Ung kollega, ung nabo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har unge kolleger og unge naboer jeg har mye til felles med. Hvordan kan jeg foreslå ting med dem, feks konsert eller en øl, uten at de tror jeg vil ha dem til sengs?

Om jeg sier "jeg har ingen planer om å sjekke deg opp, men vil du ta en øl?", vil jeg vel anta at de tror jeg forsøker å lure dem.

Innspill, tips og råd?

Anonymkode: 5e46c...385

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg rett og slett bare ikke gjort. Jeg og gubben har ingen gode opplevelser med å inkludere yngre fra hans eller min jobb. Vi er ikke ungdommer lenger og gidder ikke deale med all usikkerheten og virrvarret med formuleringer, avlysninger og tøys.  Så vi satte en aldersgrense på 30 år når det gjelder sosialisering med fremmede. Mye, mye hyggeligere og enklere. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MammanTilCasper skrev (1 minutt siden):

Dette hadde jeg rett og slett bare ikke gjort. Jeg og gubben har ingen gode opplevelser med å inkludere yngre fra hans eller min jobb. Vi er ikke ungdommer lenger og gidder ikke deale med all usikkerheten og virrvarret med formuleringer, avlysninger og tøys.  Så vi satte en aldersgrense på 30 år når det gjelder sosialisering med fremmede. Mye, mye hyggeligere og enklere. 

ja, kanskje lurt. den yngste i min omgangskrets er en dame på 34. vi ble kjent da hun var 27.

men litt kjedelig at en ikke kan bli kjent med naboer eller kolleger bare fordi de er under 30.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja, kanskje lurt. den yngste i min omgangskrets er en dame på 34. vi ble kjent da hun var 27.

men litt kjedelig at en ikke kan bli kjent med naboer eller kolleger bare fordi de er under 30.

Man kan selvfølgelig det :)  Men min erfaring er at det skal lite til før det blir mye styr. Jeg skjønner at alle må gjennom en modningsprosess og finne ut av ting, men vi gidder bare ikke. Det er forøvrig veldig mye bra frivillig arbeid hvor man kan hjelpe og inkludere folk som sliter med ensomhet - og det er koseligere enn å se en 26-åring taste fortvilet på iphonen sin fordi ei venninne har kommentert noe om en tur til barcelona med ei som hu ikke liker og eksen til kusina bla bla. Vi gidder ikke. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om dette under seksualitet? 

Du må bli kjent på vanlig vis, slik du ville gjort hvis de var et annet kjønn enn det de er. På jobb: i lunsjen og på lønningspils. Har dere felles interesser, kan du foreslå nettopp dette, som en konsert, men lurt hvis dere er flere. Naboene: det spørs vel om de er interessert i å henge med en eldre nabo. Inviter hjem til deg på verandaen på et glass vin kanskje. Igjen, hvorfor ikke flere? 

Anonymkode: c600f...a7f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan jeg foreslå ting med dem, feks konsert eller en øl, uten at de tror jeg vil ha dem til sengs?

Du gjør ikke det. Den oppgaven overlater du til dem. Du avslører dine intensjoner med hvor du legger denne tråden.

Anonymkode: d9ce2...aa7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du gjør ikke det. Den oppgaven overlater du til dem. Du avslører dine intensjoner med hvor du legger denne tråden.

Anonymkode: d9ce2...aa7

nei, jeg la den her nettopp fordi det kan tolkes seksuelt og jeg ønsket tips..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor spør du om dette under seksualitet? 

Du må bli kjent på vanlig vis, slik du ville gjort hvis de var et annet kjønn enn det de er. På jobb: i lunsjen og på lønningspils. Har dere felles interesser, kan du foreslå nettopp dette, som en konsert, men lurt hvis dere er flere. Naboene: det spørs vel om de er interessert i å henge med en eldre nabo. Inviter hjem til deg på verandaen på et glass vin kanskje. Igjen, hvorfor ikke flere? 

Anonymkode: c600f...a7f

Jeg la den her nettopp fordi det kan tolkes seksuelt og jeg ønsket tips..

Gode innspill.

Naboer: Tja, vi er flere på rundt 50 i borettslaget som har vært på middag hos en dame på 77. Hyggelig det. Er ikke så rart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det omvendt her; jeg er nesten 50 og har ei oppgangen på 22 som er veldig ivrig på kontakt. Nesten så jeg sjekker døra når jeg skal ut for å som kysten er klar. Nesten som om hun følger med når jeg kommer og går.

Flott jente, men jeg tror hun er en liten nut case... 

Anonymkode: f8cd9...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Du får foreslå at dere begynner med lønningspils en dag i måneden, da... Så får du ta det derfra.

Men ja... Veldig spesielt at dette er postet under Seksualitet.

Anonymkode: c8199...395

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei si det, du får lage en tråd på et seksualitetsforum, det lyser jo at du ikke har noen seksuell interesse.

Og så kan du jo random skrive at det er snakk om unge mennesker, alt sammen, mens du er 50, det tar nok bort siste rest av tvil…

Anonymkode: f6e47...220

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Naboer: Tja, vi er flere på rundt 50 i borettslaget som har vært på middag hos en dame på 77. Hyggelig det. Er ikke så rart.

Men dere er jo alle sammen passert middagshøyden.

Det er noe helt annet å ville bli kjent med unge mennesker. De har sitt eget liv, og er oftest ikke interessert i å henge med eldre mennesker, og synes stort sett det er ubehagelig å bli sjekket opp. Ja, for det er det de kommer til å oppleve det som, helt uavhengig av hva du mener at du driver på med. 

Anonymkode: f6e47...220

• Liker 2
Skrevet

Jeg anser dette som et langvarig prosjekt. Ville brukt 1 til 2 år på å bli mer kjent og lodde stemningen etterhvert.

Det kan også hende de er hyggelige for å være høflige, men jeg kjenner ikke situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innrømmer enkelt at jeg er full av fordommer. 

Jeg har passert 50, og holder meg i alle sosiale sammenhenger langt unna kvinnelige kollegaer og naboer på under 35. Kan ikke se at vi er på samme på plass i livet, og dermed ikke så mye felles. I tillegg synes jeg det er kleint med mann på 50+ som blir venn eller nær kollega med dame på 25. Skjønner at det finnes unntak på at man en sjelden gang kan ha felles interesser, men jeg synes likevel det bare blir rart. Så på grunn av disse fordommene sørger jeg alltid å holde meg milevis fra alle unge kvinner i alle sosiale sammenhenger. 

Anonymkode: 54e4e...f52

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg handler ikke vennskap om alder, men om menneskene. Å sette en aldersgrense for hvem en vil være i nærheten av høres ganske sneversynt ut. Jeg er nesten femti, har venner fra 27-75. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lønningspils virker som det riktige i denne situasjonen. Da kan man samles flere og det blir ikke rart. 

Men altså.. Å spørre ut unge damer med en lovnad om at du ikke skal sjekke dem opp? Kleeeeint (som ungdommen ville sagt). 

Spar deg for skammen, hvis du har noen.

Anonymkode: c232a...aa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om jeg sier "jeg har ingen planer om å sjekke deg opp, men vil du ta en øl?", vil jeg vel anta at de tror jeg forsøker å lure dem.

Innspill, tips og råd?

Om du sier det, virker det i hvert fall creepy!
Men om det faller seg naturlig i en samtale, kan du godt foreslå en øl... eller kaffe. 

Jeg stusser også på underforumet du valgte å legge dette i....  

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller arrangert noe felles for alle som vil, uten å gå på enkeltpersoner å ta en øl 1:1. Kanskje gå på lønningspils en gjeng? Jeg bor i Haugesund og her har vi et veldig kjekt konsept som er siste fredag i måneden fra kl 15 på et lokalt sted, der kan folk droppe innom, kjøpe mat og øl og bare mingle. Vi er flere på jobben som går der så sant det passer, det er passe uformelt og man får kost seg med kollegaer. 

Anonymkode: aa60d...2c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg innrømmer enkelt at jeg er full av fordommer. 

Jeg har passert 50, og holder meg i alle sosiale sammenhenger langt unna kvinnelige kollegaer og naboer på under 35. Kan ikke se at vi er på samme på plass i livet, og dermed ikke så mye felles. I tillegg synes jeg det er kleint med mann på 50+ som blir venn eller nær kollega med dame på 25. Skjønner at det finnes unntak på at man en sjelden gang kan ha felles interesser, men jeg synes likevel det bare blir rart. Så på grunn av disse fordommene sørger jeg alltid å holde meg milevis fra alle unge kvinner i alle sosiale sammenhenger. 

Anonymkode: 54e4e...f52

Jeg er en kvinne på 32 år, og har mange kollegaer som har passert 50. De fleste er menn.

Vi kan ha det hyggelig og morsomt på jobbfester, julebord osv. Eller i arbeidsdagen, til lunjs...De er hyggelige og morsomme mennesker selv om vi er på forskjellige steder i livet, men det har aldri vært noe snakk om å reise på konsert eller ta en øl bare oss. Jeg hadde nok tenkt at det var litt rart, selv om jeg ikke hadde tenkt at de ønsket å få meg til sengs av den grunn.

Anonymkode: 2b9b3...1e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har det omvendt her; jeg er nesten 50 og har ei oppgangen på 22 som er veldig ivrig på kontakt. Nesten så jeg sjekker døra når jeg skal ut for å som kysten er klar. Nesten som om hun følger med når jeg kommer og går.

Flott jente, men jeg tror hun er en liten nut case... 

Anonymkode: f8cd9...a8c

hehe, jeg har også en slik på 24. hyggelig, men rar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...