Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet psykisk en periode i livet, men klarte sakte og komme meg tilbake i jobb. Jeg startet i en kommunal stilling på et kjøkken som tilkallingshjelp og fikk heldigvis jobbe en del ekstra en periode. Etter at jeg begynte å jobbe der fikk jeg etterhvert økonomien på stell og jeg fikk det mye bedre både psykisk og fysisk. Det var ikke mulig å få høyrere stilling der akkurat da, så jeg måtte jo bare søke andre jobber.

Fikk etterhvert stilling jobb innen reiseliv og jeg trives egentlig ganske godt, men lønnen er dårligere enn jeg hadde på kjøkkenet, jeg må jobbe en del ute og vi har ikke mat på jobb. I tillegg er det rett og slett ganske krevende med ganske mange kurs som innebærer både teori og praktisk øving/utførelse og jeg er ikke så veldig fornøyd med noen av kollegane. Og arbeidstidene er både veldig tidlig morgen og sent på kvelden.

Jeg ble veldig glad da jeg fikk denne jobben, fordi jeg tenkte at det å jobbe på kjøkkenet kom til å bli veldig kjedelig i lengden. Og det synes jeg jo egentlig fortsatt. Men det er en mye tryggere arbeidshverdag og jeg lurer rett og slett på om jeg savner det litt? Kanskje jeg rett og slett trenger rutiner og trygghet?

Jeg er rett og slett usikker på om jeg bør søke på kjøkkenet når det evt. dukker opp en stilling der eller om jeg skal slite meg gjennom denne jobben jeg i utgangspunktet var veldig glad for å få. Jeg er bare redd for at det blir krevende i lengden. Da tenker jeg på dette med arbeidstid, krevende arbeidsoppgaver, dårligere lønn og kanskje ikke så godt arbeidsmiljø.

Det positive med denne jobben er at jeg får lære mye nytt, jeg får treffe mange ulike mennesker hver dag og jeg får utfordret meg selv i det sosiale. Noe jeg egentlig kanskje trenger litt pga angst.

Det jeg er litt redd for er at om jeg begynner på kjøkkenet så kommer jeg til å kjede meg veldig i lengden. Og jeg kommer nanskje til å angre på at jeg ikke utfordret meg selv litt. Jeg er også redd for at jeg da bare blir værende i denne trygge stillingen til jeg pensjonerer meg.

Hva tenker dere er lurt? Jeg har samboer, men ikke barn om dere syns det er relevant. Kortere reisevei til den nye jobben, men har igrunne lyst til å flytte nærmere kjøkkenjobben pga at jeg liker den delen av "byen" bedre.

Det er såklart ikke sikkert at jeg hadde fått stillingen på kjøkkenet heller, men tror jeg hadde hatt en god sjangs.

Anonymkode: 81669...37d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...