Gå til innhold

Er det vanlig å få sånn melding etter bare en date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har sendt slike meldinger til kvinner når jeg ikke har ønsket å fortsette. Er ikke det mer respektfullt enn å bli ignorert? Jeg tenker det ihvertfall, men ikke alle synes det, husker ei som sa jeg lagde masse styr og drama bare fordi jeg avviste på lignende måte som i HI 😅 

Anonymkode: 22bc7...39f

TS spør om hvorfor… 

Kanskje du kan forklare hvorfor du gjorde det?

Anonymkode: 10584...908

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke pulte så synes jeg dette er overreaksjon. 

Anonymkode: da129...244

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei:) enig med de andre over!

Men samtidig .. skjønner deg veldig godt at det er litt nedtur og det er lett å tvile på seg selv når man blir avvist. Det er naturlig. 

Jeg var på date med en fyr, og han virket ut som en fin fyr på telefonen, og vi hadde en forholdsvis ok date utifra hva jeg skjønte. Han var ikke helt min type , så jeg avviste han ganske raskt etterpå. Det var gjensidig og han mente jeg var for lite pynta. Og selvom det var en forsåvidt grei samtale og vi avsluttet det hele på en voksen måte, så var det likevel sårende og tenke at han ikke likte meg. Selvom det ikke har noe å si siden vi uansett ikke matchet, så ble jeg litt betenktsom overfor meg selv. For lite pynta liksom.. jeg hadde pynta meg , men han forventet enda mer.-,-

Anonymkode: 5e0b7...32e

Det er vel mye av problemet.

Mange vil ha retten til å avvise, men liker ikke at den andre også avviser, og ihvertfall ikke sier noe som helst av hvorfor. Og blir såra av selv noe så uskyldig som å få høre at den andre ikke likte ens klesstil. Selv om hele poenget mrd å avvise hverandre er at noe mangler, vs det man ser etter i utseende eller personlighet. 

Da kan det framstå som lettere å bare ghoste. 

Anonymkode: 5c534...af3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte med det samme at du virker veldig ung..også skriver du alderen din nederst i innlegget, så da ble jo "mistanken" min bekreftet:)

Dette er veldig vanlig, ja! Jeg har gjort det samme flere ganger selv. Og det er jo mye mer realt og hyggelig enn bare å "ghoste", slik mange gjør i vår moderne datingverden.

Ingen av oss er attraktive for absolutt alle, og tiltrekning er høyst komplisert og handler ikke bare om et pent fjes eller en fin kropp. 

Det er ingen grunn til å overtenke dersom man blir "avvist" slik. Det er sikkert litt kjipt hvis DU likte personen godt og syntes daten gikk over all forventning, men sånn er livet, og man kommer jo over det.

Bare smil og gå videre:)

Anonymkode: f0307...996

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS spør om hvorfor… 

Kanskje du kan forklare hvorfor du gjorde det?

Det har han jo forsåvidt forklart? Han synes det er mer respektfullt enn bare å ignorere noen. At mottaker av meldingen ikke synes å være enig og ikke taklet en slik tilbakemelding kan han jo ikke ta ansvar for..

• Liker 1
Skrevet

I min tid med dating som litt mer voksen, så merker jeg at kvinner er mye mer redd for avvisning en det jeg er. Trur nok veldig mange av de jeg møtte var vant til å være den som sa nei til videre kontakt, og at de ble merkbart skuffet av at jeg avviste. 

Når det gjelder hvorfor jeg ikke ville videre etter allerede første date, så var det for min del at de var annerledes en på bilde eller det de ga utrykk for, måten de oppførte seg på, eller at jeg rett og slett ikke klarer å se at dette kan bli en god match fremover. Jeg kunne møte folk etter kort tid eller lang tid med chatting/prat. Jeg avsluttet aldri på grunn av trivielle ting som at de hadde på seg feil klær eller slikt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har han jo forsåvidt forklart? Han synes det er mer respektfullt enn bare å ignorere noen. At mottaker av meldingen ikke synes å være enig og ikke taklet en slik tilbakemelding kan han jo ikke ta ansvar for..

Nei, du misforstår. «Hvorfor han avviste» er spørsmålet. Ikke «hvorfor han avviste i stedet for å ghoste».

Var det ingen kjemi? Hadde de ulike interesser? Ulike planer?

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (1 time siden):

I min tid med dating som litt mer voksen, så merker jeg at kvinner er mye mer redd for avvisning en det jeg er. Trur nok veldig mange av de jeg møtte var vant til å være den som sa nei til videre kontakt, og at de ble merkbart skuffet av at jeg avviste. 

Når det gjelder hvorfor jeg ikke ville videre etter allerede første date, så var det for min del at de var annerledes en på bilde eller det de ga utrykk for, måten de oppførte seg på, eller at jeg rett og slett ikke klarer å se at dette kan bli en god match fremover. Jeg kunne møte folk etter kort tid eller lang tid med chatting/prat. Jeg avsluttet aldri på grunn av trivielle ting som at de hadde på seg feil klær eller slikt

Dette er det TS spør om. 
Jeg er kvinne og kjenner meg godt igjen i dette. «Ikke pen nok» har jeg aldri tenkt om en date.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også nettdating er brutalt. Føler det var veldig annerledes før Tinder og Happn kom. 

Nå vet du i hvert fall at du ikke trenger å vente på å høre mer fra han… Verre å få høre det etter tre måneders dating når du innbiller deg at dette går mot forhold. Siste jeg var på date med hørte jeg ikke noe ifra etterpå. Etter noen dager var jeg bare slettet. Jeg ble litt sånn «ehm, okey… da vet jeg det ikke skjer noe mere der…» 

Anonymkode: 9c22b...a4d

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (1 time siden):

Hvis noen er oppriktig opptatt av klær eller stil, er det ingen triviell grunn å se på hvordan andre går kledd, de vil jo vite om den andre synes at klær er like viktig som de synes. Da passer de nok bedre med andre som også er veldig opptatt av stil. Ellers blir bare begge parter frustrerte, og vil forandre hverandre. 

Motsatt, så møtte jeg en gang i et bryllup ei dame som brukte klær jeg neppe hadde brukt som maleklær på hytta en gang. En slags brun-gul-grønn kjole men den så billig og veldig gammel ut. Dette var det antrekket hun valgte å gå med blant folk, i et bryllup. Så plutselig kom mannen hennes rundt hjørnet, ikke i dress, og i noe mer casual enn henne. Sammen så de ut som de var på campingtur. Og kjempeglade sammen. De hadde jo funnet en som blant annet så på klær likt som seg selv. Brudgommen bare lo. De gikk visst i det samme på alle fester. 

Skrevet

Det kan være utseende, men absolutt ikke nødvendigvis. Personlighet, humor, meninger man har, eller rett og slett at man føler at samtalen ikke helt flyter og at den kjemien man vil ha ikke er der.

Jeg har hatt flere folk som jeg har hatt litt rar kjemi med i begynnelsen, men som jeg ble supergode venner med over tid, så det at du tenker at det er litt rart å ikke prøve noe mer enn første date: ja, det er absolutt mulig at man da kvitter seg med en person man potensielt KUNNE ha fått velsig god kjemi med. Det finnes vel grunner til at de kanskje ønsker at ting skal gå veldig raskt da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis noen er oppriktig opptatt av klær eller stil, er det ingen triviell grunn å se på hvordan andre går kledd, de vil jo vite om den andre synes at klær er like viktig som de synes. Da passer de nok bedre med andre som også er veldig opptatt av stil. Ellers blir bare begge parter frustrerte, og vil forandre hverandre. 

Motsatt, så møtte jeg en gang i et bryllup ei dame som brukte klær jeg neppe hadde brukt som maleklær på hytta en gang. En slags brun-gul-grønn kjole men den så billig og veldig gammel ut. Dette var det antrekket hun valgte å gå med blant folk, i et bryllup. Så plutselig kom mannen hennes rundt hjørnet, ikke i dress, og i noe mer casual enn henne. Sammen så de ut som de var på campingtur. Og kjempeglade sammen. De hadde jo funnet en som blant annet så på klær likt som seg selv. Brudgommen bare lo. De gikk visst i det samme på alle fester. 

Jeg kjenner noen slike folk. De bare bryr seg veldig lite om materielle ting. Veldig bra folk :)

AnonymBruker
Skrevet

Klart er det vondt og ubehagelig å bli avvist. Jeg selv ble ghostet  eller forsøkt å bli utnyttet seksuelt. Ble også  utnyttet økonomisk .... så hadde satt pris på en ærlig tilbakemelding. Ham høres ut som en ordentlig person som sier fra når ikke følelser er til stede istedenfor å utnytte dine ressurser

Anonymkode: 0f2ff...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en del eldre enn deg, og jeg har selv skrevet flere lignende meldinger etter å ha møtt menn som det ikke klaffer helt med.

Merker det stort sett med en gang at han ikke er noe for meg, unødvendig å kaste bort tiden til oss begge på flere dater da.

Men å ghoste noen gjør jeg ikke hvis ikke vedkommende har vært helt ufyselig.

Har vel fått det selv også, og setter pris på å få beskjed.

Har også møtt flere gode og skikkelige menn, og har vært i kortere eller lengre forhold med dem. Den ene av dem har jeg et godt vennskap med etter flere år, vi treffes jevnlig, men ingenting fysisk.

Ikke gi opp, det finnes bra menn, men du må nok både få og gi avslag før du finner ham.

Anonymkode: d1eb9...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.09):

Hei!

Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som:

Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊

Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter.

Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt.

Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil?

Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen.

(Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.)

Anonymkode: 32d6a...e65

vær glad han skrev så raskt. Så tenk mer om hvem du skal date neste gang. 

Daten du hadde i går mistenker jeg var en person som du møtte på nettet. Da er det sånne raske beslutninger som tas. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 17.18):

Den tankegangen er barnslig. Sjansen er størst for at hun ikke hadde turt å ta kontakt, men bare sittet der og ventet. Nå er situasjonen avklart, og hun trenger ikke legge noe som helst mer i det. 

Det er også mulig at han sendte melding, som føre var, for å slippe å bli dumpet.

Anonymkode: 6af22...6e2

Ja er noen som vet de nok kommer til å bli avvist også forter de seg å sende avvisnings- melding først:)

Anonymkode: 7f2f3...f68

Skrevet

Det er helt normalt. Er ikke kjemien der er den ikke der. Og det er realt gjort å gi beskjed i stedet for å ghoste. Slik er dating livet. Sjelden man møter en match. Jeg har sagt det samme etter flere dater m ulike menn. En dag treffer du en match. 🤗❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.20):

Hei:) enig med de andre over!

Men samtidig .. skjønner deg veldig godt at det er litt nedtur og det er lett å tvile på seg selv når man blir avvist. Det er naturlig. 

Jeg var på date med en fyr, og han virket ut som en fin fyr på telefonen, og vi hadde en forholdsvis ok date utifra hva jeg skjønte. Han var ikke helt min type , så jeg avviste han ganske raskt etterpå. Det var gjensidig og han mente jeg var for lite pynta. Og selvom det var en forsåvidt grei samtale og vi avsluttet det hele på en voksen måte, så var det likevel sårende og tenke at han ikke likte meg. Selvom det ikke har noe å si siden vi uansett ikke matchet, så ble jeg litt betenktsom overfor meg selv. For lite pynta liksom.. jeg hadde pynta meg , men han forventet enda mer.-,-

Anonymkode: 5e0b7...32e

Her har du blitt lurt ❤️ Han ble fornærmet over at du avviste, og sa noe random som "grunn", som gjør at du tviler på deg selv. Ingen med normale antenner kommenterer slikt på noen de ikke skal møte igjen! Dette er en giftig fyr som ikke tålte å bli avvist. Avviser man noen med respekt så sier man jo bare at det ikke var match/kjemi eller lignende, man plukker ikke på folk eller kommenterer småting. Så dette viser hvem han var, og at du gjorde alt helt rett ved å avvise, han hadde ikke blitt en god mann for deg uansett.

Anonymkode: 0c159...4ae

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.37):

Jeg har sendt slike meldinger til kvinner når jeg ikke har ønsket å fortsette. Er ikke det mer respektfullt enn å bli ignorert? Jeg tenker det ihvertfall, men ikke alle synes det, husker ei som sa jeg lagde masse styr og drama bare fordi jeg avviste på lignende måte som i HI 😅 

Anonymkode: 22bc7...39f

Tror de aller fleste setter pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...