AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette vil nok de fleste mene. Personlig så liker jeg best at kontakten fisler ut av seg selv. Da sitter man iallfall igjen med et inntrykk av at begge har vurdert forholdet seriøst og sannsynligvis ville jeg kommet til samme konklusjon selv. Det kjennes mer gjensidig ut. Anonymkode: bc81c...83d Helt enig. For meg er det bare ghosting hvis man ignorerer henvendelser. Hvis begge to lar være å ta kontakt er det ikke ghosting. Fyren i HI fratok TS muligheten til å la dette forsvinne av seg selv. Anonymkode: b3d91...885 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Skrevet 3 timer siden Var på date første gang etter skilsmisse (gift i 28 år). Følte det var veldig rart og tenkte at dette var ikke noe å satse på, ikke noe magisk kjemi. Vurderte å bare ghoste/avslutte hele greia. Men dagen etterpå sendte han ei melding og lurte på om turen hjem hadde gått bra. Da snudde hele tankesettet seg og jeg inviterte han på ny date igjen. Sammen i 5 år nå❤️ Jeg hadde satt pris på om jeg hadde fått en melding som ts, enn å bli ghostet. Selv om jeg var på nippet til å gjøre det selv. Spekulasjoner her,men tenker at daten til ts ga opp litt vel fort. Kanskje han har flere på gang og ts var den (u-)heldige.... Anonymkode: 9c9c6...a90 1
Strigiformes Skrevet 3 timer siden #43 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk veldig fint av daten å sende en slik melding. Da slipper man å lure. Ghosting er blitt altfor vanlig og det er det mest uredelige en kan gjøre mot andre. At ikke daten følte kjemi er ikke personlig, det er bare sånn det er. Anonymkode: 41f43...0a8 Enig. Jeg hadde takket for en slik melding. Det er veldig realt.
Strigiformes Skrevet 3 timer siden #44 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja, jeg som er mann har i hvert fall fått lignende meldinger fra kvinner allerede etter første date flere ganger. Noen ganger har jeg blitt litt skuffet, andre ganger har det stemt bra med mitt inntrykk. Man må uansett bare ta det til etterretning og gå videre. Kanskje det er mer uvanlig at menn sender en sånn melding enn at kvinner gjør det? Og dermed mer uvant for kvinner å motta sånne meldinger? Gjelder den gamle klisjeen om at kvinner velger, og menn blir valgt (eller blir valgt bort)? Sånn at det er uvant for en kvinne å oppleve at en mann velger henne bort? Anonymkode: 5017d...009 Jeg tror menn oftere har en tendens til å bare ghoste. Det er enkelt og effektivt. Virka som hun synes en date var litt lite vurderingsgrunnlag siden hun spør. I 2025 så er det på tide at menn og kvinner velger hverandre. Om man blir valgt bort så tror jeg det kan være lurt å granske seg selv litt. Det er ikke alle som har selvinnsikt og selvbevissthet. Underbevisst så sendes det mange signaler i løpet av en date, og for noen kan det bli litt vanskelig. Det kan være så mange grunner til at man føler man ikke passer sammen. Bedre være føre var enn etter snar.
Wilma89 Skrevet 3 timer siden #45 Skrevet 3 timer siden Tenker det er en veldig fin og ryddig måte å gi beskjed om at man ikke ønsker noe mer. Samtidig skjønner jeg at avvisningen svir.
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #46 Skrevet 3 timer siden Dette er da helt vanlig, og det er et faktum at de aller fleste ikke passer sammen. Trenger ikke være noe galt med noen av dem av den grunn. Slikt er bare riktig når det er riktig for begge, og det er det oftest ikke. Slik er deg bare, og det må man takle. Mye greiere med en slik høflig melding enn å bare ikke gi lyd fra seg, eller ghoste. MYE bedre med slik melding enn at noen fortsetter med å date deg som en slags reserve, til noe bedre dukket opp, selv om de føler på at dette ikke blir noe. Jeg blir litt forundret over at en del virker å tro at å finne noen skal være enkelt. Å finne noen er bom etter bom, frem til det bare klaffer for begge, og mange bom bør man være forberedt på. Det der er det ærlig, redelige og bra når man ikke følte det klaffet.
Sirah Skrevet 3 timer siden #47 Skrevet 3 timer siden Han følte ikke de rette tingene og avsluttet på en ryddig og grei måte Alltid kjipt å bli avvist, men han her var i det minste real nok til å gi beskjed. Værre med de som bare ghoster.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som: Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊 Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter. Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt. Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil? Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen. (Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.) Anonymkode: 32d6a...e65 Altså jeg har gjort det noen ganger fordi jeg syntes det er ryddigere enn å bare slette matchen. Feks ene gangen så virket det som vi hadde veldig mye til felles. Han hadde bilde der han fisket, på fjelltur, og litt andre ting som vi hadde felles. Når jeg møtte han så viste det seg at han hatet å fiske å likte ikke å vere bort i fisk, han var ikkje glad i fjelltur osv. Vi hadde ingenting til felles. Samtidig syntes jeg ikke daten gikk så veldig bra. han var hyggelig, men det var det. Anonymkode: 9a17a...728 1
MammanTilCasper Skrevet 2 timer siden #49 Skrevet 2 timer siden Mannen min og jeg trengte å møtes ganske mange ganger før vi ble ordentlig interesserte i hverandre. Han var egentlig ikke klar for noe som helst på det tidspunktet, men av en eller annen grunn bare ble vi bedre og bedre kjent - snakket om hva som helst. Jeg er sikker på at om han hadde måtte “avklare” hva han følte om meg etter første møte, så hadde han sikkert sagt: “NEI TAKK”. Men det er rart hvordan vi mennesker "ser hverandre" bedre når vi bare treffes uten for tydelige forventninger.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #50 Skrevet 2 timer siden Ofte vet man ganske raskt at her er det ikke noe å hente romantisk sett, og da er det helt greit å avslutte etter første date. Jeg prøvde en stund å gå mot bedre viten og gi det noen forsøk før jeg avsluttet (om det da ikke var helt krise). Jeg innså raskt at jeg kjenner meg selv godt nok til at er det «nei» etter første date så blir det ikke bedre. Jeg har fått en slik melding selv, han er en god kompis i dag (har flere Tindervenner enn vellykkede Tinderforhold om jeg tenker etter) 😄 Har ikke noe i mot å la ting fisle ut om ingen tar kontakt etter første date, men jeg ghoster ikke, gir de lyd svarer jeg. En slik melding er også supert, selv om det er kjipt om man likte vedkommende. Anonymkode: 15253...2db
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #51 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som: Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊 Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter. Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt. Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil? Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen. (Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.) Anonymkode: 32d6a...e65 Dette var en veldig fin og ærlig melding av han. Ingenting å overtenke. Dere var ikke en match. Anonymkode: dd90b...352 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 2 timer siden #52 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var også sånn når jeg datet, tenkte at jeg kjente raskt om det var en kjemi der, og sa ofte «nei» i hodet omtrent med en gang. Nå er jeg sammen med en jeg elsker av hele mitt hjerte, som jeg har det veldig veldig fint sammen med. Han kjente jeg fra før, så vi slapp den date- situasjonen hvor man skal møtes for første gang. Jeg kan si såpass at dersom jeg ikke hadde møtt han før, og hadde havnet på en første date med han, så hadde jeg fort sagt «nei» i hodet etter første date med han også. Så dette er ment som et lite obs til dere som dater. Det kan hende det over tid kan utvikle seg til noe veldig bra, selv om man ikke føler det sånn på de første datene. Anonymkode: fd25e...5a8 Støtter dette! Er slik jeg har endt opp i forhold selv 🤭 Tinder/dating apper er jo en litt kunstig måte å treffes på. Likevel vil man kunne merke det fort hvis det er full mismatch med personen man har skrevet litt med. Det er også en fin måte å komme i kontakt med mennesker man ellers ikke ville ha møtt på «en naturlig måte». Har møtt veldig mange flotte menn på Tinder, og fått flere gode venner. ♥️ (Selv om ikke akkurat det var intensjonen )
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #53 Skrevet 2 timer siden Vil si det er vanlig, men ghosting er også vanlig. Eller… hvis jeg ikke følte kjemi ville jeg ikke tatt kontakt igjen, men ville selvsagt svart hvis daten kontaktet meg. For min del vil de fleste jeg dater treffes igjen med mindre vi helt åpenbart hadde dårlig kjemi. Anonymkode: d0fb7...a90
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #54 Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei igjen! Ville bare oppklare litt fra forrige innlegg, siden jeg føler noen misforsto. Jeg mente ikke at han gjorde noe galt. jeg synes egentlig det er modent og det beste man kan gjøre å si fra hvis man ikke føler match, det jeg mer reagerer på er hvor fort gjort det er blitt normalisert i datingkulturen å vurdere at det ikke er match. Dette er andre gang dette året jeg opplever at jeg møter noen en gang, og så får en melding dagen etter om at “det var hyggelig, men jeg føler ikke match”. jeg svarte bare takk og lykke til videre, men når det skjer for andre gang, kan man jo begynne å lure på om det er noe man selv gjør galt. Vet at jeg blant annet kan være ekstremt nervøs og at jeg er redd slikt ødelegger for meg. Tror ikke det er kjemepsynlig, men merker blant annet jeg kan kaste litt rundt med blikket å kanskje virke litt rar i starten pga nervøs. Det føles bare litt spesielt at folk gjør en sånn avgjørelse så kort Tid etter bare en date. Hadde hatt mer forståelse etter 2-3 dater, da føler jeg hvertfall selv at man kan totalt vurdere. Jeg prøver egentlig bare å forstå om dette er normalen i datinglivet nå: at folk så lett sier “ikke match” etter en date. Med min tidligere kjæreste blant annet var det ikke «fyrverkeri» første date akkurat, men det kom etter hvert, så er derfor jeg syntes det ikke er nok tid 1 date egentlig. Anonymkode: 32d6a...e65 Vi er forskjellige Det beryr ikke at noe er galt med noen av oss men vi krever forskjellige ting. Er man venner og utvikler følelser for hverandre så er det en ting, men å treffe en random person på en date og ikke føle den kjemien man skal ha så er det meningsløst for mange av oss å treffes flere ganger for å "tvinge" det frem. Beste dårlige sammenligningen jeg kommer på er at det blir som å jobbe med forholdet før man er sammen og det gir ikke mening. Kjemien skal komme av seg selv og er den ikke der så blir det ikke helt som det blir når man treffer en person og det er full klaff. Treffer jeg ikke noen jeg har full klaff med så foretrekker jeg singellivet. Anonymkode: 22d4c...53a
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #55 Skrevet 51 minutter siden exictence skrev (5 timer siden): Jeg synes det mest riktige er å komme med en sånn melding først som et svar hvis den andre (du) kommer med en melding der du viser interesse og forslag om noe mer. Enig, han kunne jo ikke vite om hun ville møte han igjen heller? Kanskje hun ikke likte han. Hvis hun hadde spurt om de skulle møtes igjen og han ikke ønsket det- da er det bedre med en sånn melding. En slik melding føles litt som «hei jeg ville bare opplyse deg om at jeg ikke likte deg, og i tillfelle du hadde tenkt å sende en melding senere -så vet du det» Anonymkode: 7f2f3...f68
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #56 Skrevet 48 minutter siden Det er jo sånn det SKAL gjøres, ihvertfall i min verden. Jeg vet helt klart om jeg vil møte en fyr igjen eller ikke etter første date. Anonymkode: 45cad...e0f
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #57 Skrevet 45 minutter siden Jeg har skrevet endel sånne meldinger selv og tenkte egentlig at det var det redelige å gjøre når man forstår at det ikke er det man er ute etter. Det er ikke det at det ikke var flotte folk, det var bare det at de ikke var det jeg så etter i den delen av livet mitt. Tror selv jeg egentlig ville satt pris på klartekst for selv om det kanskje er kjipt sparer jo alle tid på å håpe eller lure og kan gå videre etter det man ser etter. Anonymkode: 2c196...b3e
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #58 Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig, han kunne jo ikke vite om hun ville møte han igjen heller? Kanskje hun ikke likte han. Hvis hun hadde spurt om de skulle møtes igjen og han ikke ønsket det- da er det bedre med en sånn melding. En slik melding føles litt som «hei jeg ville bare opplyse deg om at jeg ikke likte deg, og i tillfelle du hadde tenkt å sende en melding senere -så vet du det» Anonymkode: 7f2f3...f68 Den tankegangen er barnslig. Sjansen er størst for at hun ikke hadde turt å ta kontakt, men bare sittet der og ventet. Nå er situasjonen avklart, og hun trenger ikke legge noe som helst mer i det. Det er også mulig at han sendte melding, som føre var, for å slippe å bli dumpet. Anonymkode: 6af22...6e2
exictence Skrevet 9 minutter siden #59 Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Den tankegangen er barnslig. Sjansen er størst for at hun ikke hadde turt å ta kontakt, men bare sittet der og ventet. Nå er situasjonen avklart, og hun trenger ikke legge noe som helst mer i det. Det er også mulig at han sendte melding, som føre var, for å slippe å bli dumpet. Anonymkode: 6af22...6e2 Jeg var interessert i å avtale videre. Spurte på en sms til ham, hvor han da først svarte en sånn melding, Det var jo helt ryddig og greit.
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #60 Skrevet 2 minutter siden Veldig hyggelig å være ærlig, ønske lykke til og ikke minst at man ikke ghoster. 😊 Jeg vet etter et treff om jeg ønsker et til eller ei, og det ville da vært slemt å møte den personen flere ganger.. Anonymkode: d220f...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå