AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:49 #81 Skrevet fredag kl. 07:49 Det var hyggelig syns jeg. Minst 50% av de jeg har datet skjønte jeg at jeg ikke ville møte dem igjen. Det hadde med attraksjon å gjøre, men det betyr ikke at de var stygge. Jeg bare merker med en gang om jeg er tiltrukket av noen eller ikke, hvis det er en "kan bli tiltrukket" så kan jeg møte dem igjen. Men for resten så er det noe med mimikk, kroppsspråk eller fakter som gjør at jeg skjønner at jeg aldri vil kunne ligge med dem. Ikke utseende i seg selv. Høres rart ut, men man kjenner jo fort om man snakker med noen man ikke ville ligget med. Og da er det greit å avslutte med en gang (det betyr ikke at du er stygg! Men ingen er så tiltrekkende at absolutt alle vil ligge med dem. Det er vel det dem kaller kjemi.) Anonymkode: 3d7af...8ff 1
Engel Skrevet fredag kl. 07:52 #82 Skrevet fredag kl. 07:52 Å sende en slik melding er den voksne og respektfullt måten å si fra at det ikke var en match. Jeg har gjort dette selv mange ganger mot menn. Alternativet er gjerne taushet, eller at man svarer dette ETTER at du har tatt kontakt, og det er da i mine øyne verre enn en ærlig tilbakemelding med det samme. Og hvorfor det ikke var en match fra hans side trenger du ikke å vite, TS. For det har ingen ting med deg å gjøre. Du var ikke feil eller gjorde noe feil. Du var bare ikke akkurat det denne mannen ser etter. Du faller vel ikke for alle menn du møter selv heller? En annen mann der ute ser etter en akkurat som deg. Bare vær deg selv og fortsett å lete etter han.
Laraa Skrevet fredag kl. 07:59 #83 Skrevet fredag kl. 07:59 Det er veldig kjipt, særlig hvis du satt med følelsen av at dette har potensiale til noe mer, men det er i det minste en ærlig fyr. Det kan du til syvende og sist være takknemlig for. Han følte ikke på kjemien. Tenk på hvor utrolig mye verre det hadde vært om han hadde brukt situasjonen til å spille på følelser og utnytte situasjonen for å så dumpe kort tid etterpå
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:07 #84 Skrevet fredag kl. 08:07 For tre år siden dro jeg på en date med en fyr og ca. en uke etter første date mottok jeg en melding om at han ikke kjente noe kjemi. Jeg har aldri opplevd å få en slik melding etter første date og synes også det er en merkelig ting å gjøre da vi heller ikke snakket noe sammen etter daten og jeg hadde lagt det helt bak meg siden det var en uke i etterkant av daten. Hvis han aldri hadde sendt meldingen, ville ikke jeg beskrevet det som ghosting da jeg heller ikke tok kontakt med han etter daten. Om jeg så hadde sendt melding til han og aldri hadde fått svar, vil vel det betegnes som ghosting? Anonymkode: 27cd3...4af
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:12 #85 Skrevet fredag kl. 08:12 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For tre år siden dro jeg på en date med en fyr og ca. en uke etter første date mottok jeg en melding om at han ikke kjente noe kjemi. Jeg har aldri opplevd å få en slik melding etter første date og synes også det er en merkelig ting å gjøre da vi heller ikke snakket noe sammen etter daten og jeg hadde lagt det helt bak meg siden det var en uke i etterkant av daten. Hvis han aldri hadde sendt meldingen, ville ikke jeg beskrevet det som ghosting da jeg heller ikke tok kontakt med han etter daten. Om jeg så hadde sendt melding til han og aldri hadde fått svar, vil vel det betegnes som ghosting? Anonymkode: 27cd3...4af Men gjør det noe da? Da kunne du jo bare svart at du følte det samme Anonymkode: fc76d...c00
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:13 #86 Skrevet fredag kl. 08:13 Meldingen betyr at vedkommende er en sosialt og emosjonelt moden person. Det å gi en høflig og konkret tilbakemelding som dette gjør at du slipper å bruke et sekund for mye på å lure på om det kommer til å skje noe videre. Noen kan sitte igjen med et ønske om å date videre og håpe på å få en melding. Det kan være veldig sårende og slitsomt for en person som kanskje opplevde litt crush å gå og vente på en som aldre mer gir lyd fra seg (=ghosting!) Andre gir totalt blafffen. Vanskelig å vite for den andre hvordan du tenker rundt det. Så å sende en høflig men avklarende melding fjerner alt behov for å bruke mer tankevirksomhet på saken. Dette er derfor man sender en sånn melding. Anonymkode: 79756...b27 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:19 #87 Skrevet fredag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men gjør det noe da? Da kunne du jo bare svart at du følte det samme Anonymkode: fc76d...c00 Jeg sendte melding tilbake og svarte det samme og ønsket han lykke til. Å motta en slik melding etter date gjør meg ingenting, men personlig har jeg ikke behov for en slik melding da stillhet i etterkant av date sier mer enn ord. Tenker at det er den andre parten som har behov for å sende melding og gi beskjed for å ikke føle at hen ghoster og slipper dårlig samvittighet🙂 Anonymkode: 27cd3...4af 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:28 #88 Skrevet fredag kl. 08:28 Det er jo helt vanlig, men samtidig føler man selvsagt på det når man avvises så raskt og ikke har rukket å vise seg fram fra sin beste side enda. Man ga altså et så dårlig inntrykk at all interesse ble borte umiddelbart. Jeg er mann, og det er fem år siden sist jeg ikke fikk ei slik melding allerede etter første date. Ja, nå har jeg gitt opp og planlegger for å bli gammel alene 😅 Anonymkode: 7c6c4...6ba
Kålrota Skrevet fredag kl. 08:38 #89 Skrevet fredag kl. 08:38 Jeg opplevde også dette et par ganger, det er vel typisk menn som helst vil ligge første kveld. Sparer tid, synes jeg, det er jo åpenbart overfladiske sjeler.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:45 #90 Skrevet fredag kl. 08:45 Skjønner du er skuffet men slik er det. Han var ihvertfall tøff nok til å si ifra og gjorde det på en ryddig og fin måte. Anonymkode: 91dd9...347
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:34 #91 Skrevet fredag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): For tre år siden dro jeg på en date med en fyr og ca. en uke etter første date mottok jeg en melding om at han ikke kjente noe kjemi. Jeg har aldri opplevd å få en slik melding etter første date og synes også det er en merkelig ting å gjøre da vi heller ikke snakket noe sammen etter daten og jeg hadde lagt det helt bak meg siden det var en uke i etterkant av daten. Hvis han aldri hadde sendt meldingen, ville ikke jeg beskrevet det som ghosting da jeg heller ikke tok kontakt med han etter daten. Om jeg så hadde sendt melding til han og aldri hadde fått svar, vil vel det betegnes som ghosting? Anonymkode: 27cd3...4af Nei. Å ikke svare på en avslagsmelding er ikke ghosting. Anonymkode: 10584...908
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:38 #92 Skrevet fredag kl. 09:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Å ikke svare på en avslagsmelding er ikke ghosting. Anonymkode: 10584...908 Jeg mente mer generelt. Hvis jeg hadde sendt melding, eksempelvis om vi skulle møtes på nytt etter første date og han ikke hadde svart, så hadde vel det blitt ansett som ghosting.😊 Anonymkode: 27cd3...4af
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:32 #93 Skrevet fredag kl. 18:32 Fjellmannover190 skrev (På 9.10.2025 den 10.55): I min tid med dating som litt mer voksen, så merker jeg at kvinner er mye mer redd for avvisning en det jeg er. Trur nok veldig mange av de jeg møtte var vant til å være den som sa nei til videre kontakt, og at de ble merkbart skuffet av at jeg avviste. Når det gjelder hvorfor jeg ikke ville videre etter allerede første date, så var det for min del at de var annerledes en på bilde eller det de ga utrykk for, måten de oppførte seg på, eller at jeg rett og slett ikke klarer å se at dette kan bli en god match fremover. Jeg kunne møte folk etter kort tid eller lang tid med chatting/prat. Jeg avsluttet aldri på grunn av trivielle ting som at de hadde på seg feil klær eller slikt Hvor mange menn har du avvist? Anonymkode: b3d91...885
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:17 #94 Skrevet fredag kl. 19:17 Kålrota skrev (10 timer siden): Jeg opplevde også dette et par ganger, det er vel typisk menn som helst vil ligge første kveld. Sparer tid, synes jeg, det er jo åpenbart overfladiske sjeler. Å herregud så lavmål å si sånt. Sier litt vel mye om at du ikke har et særlig sunt syn på menn (eller deg selv) Så når kvinner sender en ryddig avslutning etter første date så er de selvbevisste og modne. Når menn gjør det så er det fordi de bare er ute etter ligg. Er det virkelig sånn du tenker? Anonymkode: 79756...b27
Akhenaton Skrevet fredag kl. 19:22 #95 Skrevet fredag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.09): Hei! Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som: Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊 Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter. Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt. Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil? Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen. (Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.) Anonymkode: 32d6a...e65 Jeg skjønner følelsen, men du må ikke ta sånt personlig. Det sier ingenting om deg. Som mann har jeg selv møtt mange flotte damer som jeg ikke hadde matchet med. Det betyr jo null og niks. Og noen ganger føler den ene personen at det er en "match", mens den andre ikke ser ting på samme måte. Sånn er det bare. Når du blir eldre kommer du sannsynligvis til å riste på hodet av hvor mye du kastet bort av tid og følelser på når du var yngre. Det gjør i hvert fall jeg. 😅
Fjellmannover190 Skrevet fredag kl. 20:43 #96 Skrevet fredag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mange menn har du avvist? Anonymkode: b3d91...885 Har avvist kun noen få menn, typ når jeg har vært med homofile kamerater. Usikker på hvor mange damer jeg har takket nei til andre date med. Ser ikke på det som å avvise egentlig, men det føles vel kanskje slik?
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #97 Skrevet i går, 09:29 Hvor ble du kjent med denne mannen før dere var på date? Anonymkode: 0e6c6...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå