Gå til innhold

Vil bare være hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strevd psykisk i mange år og nylig fått diagnosen kompleks ptsd. Er veldig dårlig nå med mye angst, tvangsproblematikk og uvirkelighetsfølelse. Skal til traumebehandling på Modum men det er lenge til. Det gjør at det tryggeste er å bare være hjemme og se på tv/Netflix ol for å holde tankene unna. Jeg vet jo egentlig at det er bedre for meg å komme meg litt ut, gå en tur, yoga, treffe en venninne men alt føles så overveldende og skummelt. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bryte denne sirkelen? 

Anonymkode: 9bd1a...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk, bare gjør.

Anonymkode: a9e68...a1e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynn i det små. Gå en liten tur rundt der du bor. Helsedirektoratet anbefaler 30min hver dag, men du kan jo feks begynne med 15min, og bygge deg opp mot målet 30min.. 

Anonymkode: 1267a...96d

Skrevet

Gå et sted det er få folk, og gjerne tidlig på morgenen etter at skole og arbeid så vidt har startet. Da får du luft, samtidig som du unngår å bli trigget av alle du møter. Har du bil, kan du kjøre til et sted du kan være ute, slik at du slipper å møte noen i det hele tatt. Dette er jo ikke noe varig løsning, men kun en kriseløsning til du får behandling. 

Anonymkode: 10e06...f68

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...