Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mye tid på en venninne. Hjulpet henne mye med barnepass og flytting, vi har trent og vært mye sammen opp igjennom årene. Vært mye hobbypsykolog, og særlig i det siste. Har ofte kjent på at vi er ulike, men har satt pris på vennskapet, sikkert fordi  jeg ikke har mange andre venner.  Og har jo hatt henne, så det har fylt mye av fritiden jeg har hatt. Vi har vært på konserter og ting det er gøy å ha noen å gå sammen med på. Vi har jo felles interesser. Det har vært gøy å ha noen å gjøre jenteting med. Jeg har mann og jobb og barn og ikke så mye tid til overs. Kanskje jeg har hatt nok med mitt og ikke sett hvordan hun egentlig er. Jeg vet ikke. Syns,  i det siste , at har hun tatt så utrolig dårlige valg. I forhold til barna sine, med valg av  ny mann, oppførsel mot andre og meg også, hun bruker folk og utnytter dem for hjelp og underholdning og dumper dem når de kjeder henne. Bare for å ta et eksempel; Hvis vi har snakket om en film vi vil se sammen,  og så noen andre plutselig vil se den sammen med henne, så kan hun snakke om det når jeg er der uten å spørre om jeg også vil bli med. Selv om jeg sier, åja den, den hadde jo jeg også lyst til å se, jeg kan i morgen jeg også..  så, ikke noe svar.. Hun er liksom så likegyldig og sløv og lite hyggelig. Jeg kan kjøre en halv time for å møte henne for å gå tur, og så er hun ikke i form til å gå alikevel, mer enn en km, så er det for kaldt og hun er ferdig. Så har jeg brukt halve dagen på ingenting. I forhold til jobben sin også. Hun skulker rett og slett. Og så må jeg høre om de ekle kollegaene og hvor fælt hun har det. Forstår jo at de blir sure, når hun poster feriebilder når hun er sykmeldt. Og med bolig og økonomi. Tar utrolig dumme avgjørelser. Selger huset fordi kjøkkenet har feil farge og har flyttet fire ganger på to år. Endt med å bruke opp all egenkapitalen på tull og må leie, krangler med huseier og må flytte igjen. Hun har jo barn som det går utover også.  Poster ukritisk på Facebook alt mulig fjernt. Som at jorda er flat, eller den typen konspirasjonsteorier. Gikk inn på profilen hennes nå og fikk meg en vekker. Tenker at man er jo ikke egentlig bedre enn dem man omgir seg med, og det er vel det som er kjernen kanskje. Jeg vil være bedre enn det der og er så lei av å se på og prøve å hjelpe det togkrasjet som utspiller seg. Men er skuffet, over meg selv kanskje, som ikke har sett det tidligere, flau over å ha vært så mye sammen med henne. Kanskje jeg er et skikkelig dårlig menneske, som ikke har andre venner. Bare en som jeg ikke liker lenger. 

Anonymkode: cf42c...708

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avsnitt takk

Anonymkode: 64ad7...ec5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet 

blir 

litt bedre

med 

linjeskift 

Anonymkode: 96c36...401

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...